• Mickes tös

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

nu stände de så jag öppnar en ny, hoppas alla hittar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-31 00:04
    Länk till den gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-56/m2535392.html

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2
  • Novemberbröllop08

Håller med blivandefrularsed, beror ju på hur er dag ser ut i övrigt.
    Vi har valt ett sent klockslag för vi vill att det ska ha hunnit bli mörkt ute.

• tolonta

Ska du ha fotografering efter eller före är en viktig detalj för tiden.

Jag har valt 16, men vi fotograferas före. Hade gärna haft vigseln vid 15-tiden ändå, men eftersom vi gifter oss en fredag och de flesta inte har så långt att åka så har jag valt att ha det litet senare, för att de som kanske jobbar ska kunna jobba halvdag i alla fall, om de vill/måste. På många jobb kan det ju vara svårt att få ledigt i semestertider...

• Pärlhönan

Nu har vi fått mer föslag till meny efter alla våra ideer.

Förrätter:
    * Svensk Meze: Sill- och färskpotatisbakelse, Västerbottenquiche, Cevichemarinerade kräftstjärtar
    * Löjromstoppad Bohusbakelse serveras med spisbröd samt rödlöksreduktion

Varmrätter:
    * Honungsglacerade lammracks med vitlöksfrästa grönsaker, potatisbakelse samt rosmarinsky
    * (alt lammstek med samma tillbehör)

* Chevregratinerat oxfilétorn med zuccini och paprika serverat med balsamicosky

Desserter:
    * Färska jordgubbar i basilikalag med gammaldags vaniljglass
    * Sorbettallrik med frukt- och bärsallad

Säger bara, längtar till provsmakningen

• Mickes tös

Vi gifter oss 15 och visst det kommer nog att bli ett tufft tidschema innan, men det är ju tiden tillsammans med gästerna och festen som jag tycker är viktigt att lägga tid på. Självklart är vigseln det viktigaste den dagen, men har jag bjudit in massa gäster vill jag hinna umgås med dem så mycket som möjligt. Vi ska fotas innan, men vi kommer välja en plats i närheten av kyrkan så att den transporten inte behöver ta så mycket tid... men det kommer att bli ett pusslande med tidschemat, men jag ser bara fram emot det

brud 080808, välkommen hit

Pärlhönan: Vad kul att ni fått ihop så många bra rätter, jag längtar själv till våran provsmakning på söndag...

• Thailand 08

Här är det totalt hjärnsläpp!
    Har fixat inbjudnings kort till festen.
    Men har ingen aning om vad vi ska bjuda på!!!!
    Enkelt och smidigt för ca 30 pers...Bra förslag mottages gärna

• Pärlhönan

Vi kommer också att hålla vigsel klockan 15.00. Vi fotar innan, men tar några sköna bilder efter.

• Pärlhönan

Ska ni fixa själva eller catering?

Thailand 08 skrev 2008-03-06 12:32:55 följande:

Här är det totalt hjärnsläpp!Har fixat inbjudnings kort till festen.Men har ingen aning om vad vi ska bjuda på!!!!Enkelt och smidigt för ca 30 pers...Bra förslag mottages gärna
  • Thailand 08

Vet inte det heller!! Suck...Datum är bestämt till 19 april,så jag har ju lite tid att fundera

• Pärlhönan

Ok, all mat går ju att catera, så varför inte ta från lokala thairestaurangen? Så kör ni på thaibuffe.

Thailand 08 skrev 2008-03-06 12:54:16 följande:

Vet inte det heller!! Suck...Datum är bestämt till 19 april,så jag har ju lite tid att fundera
  • Thailand 08

Bra ide! Har kikat lite på icas catering oxå...

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2