• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Ab fab

tack. jag vill gärna bli enormt smart, 180cm lång och internationell fotomodell, 25 år ....

• Carma07

Ab: Det där är lätt fixat med dagdrömmar.

• FruTez

Carma: Vilken fantastisk dröm! Haha! *me like* Jag tycker faktiskt att det är roligt att skriva, men jag har aldrig varit riktigt bra på det. Jag kommer ihåg i gymnaiset att jag kämpade som fasen med arbetena i svenskan och fick av någon anledning aldrig mer än G+. Det där jäkla plusset, syns ju inte i slutbetygen... *morrar* Fast det kan ju berott på läraren också, han och jag gillade inte rikgitigt varann... när jag var typ 10 år så började jag skriva på min första bok. Flykten från Kalahariöknen. Det handlade om ett syskonpar vars föräldrar blev mördade den dagen militären kom. Mamman sköt dom ihjäl på plats, pappan band dom fast i en påle och kastade i floden. Barnen lyckades fly ut i Kalahariöknen... där gick de dag och natt och tillslut sprang de på en kringresande västerlänning som var på väg in till en närliggande by... ja, sedan skrev jag aldrig mer! hihi! Tänkt vilken fantasi jag hade som tio-åring! Jag tror att jag ska försöka leta upp dom där häftena ikväll...

• Ab fab

Hej Tezz- tack för mejlet. Har svarat med en fråga till dig.

Jag skrev också böcker när jag var liten. deckare i sann Thure Sventon-anda. Eller skrev.. jag dikterade i fyra fem årsåldern och min älskade morfar skrev ner.

• Carma07

Tezz: Ser man på. Min dröm var inte helt uppåt väggarna då ju. Det är bara att fortsätta på vad du har börjat. Det verkar som att din nya framtid är författare.

• Nibla

Jag skrev dagbok när jag var 6 år. Bla, "Vi åt midag hos mormor. Sen spyde jag".

eller

"Mamma var hos barnmoskan. Dom låg på madraser. Det var löjlit"

• Ab fab

hej bullbakerskan. Hur mår ugnen?

Kommer ni på vigseln på lördag?

• Carma07

När jag var liten skrev jag en serie om två volvo-bilar som hade luciatåg och åkte på semester och lite blandat.

Idag är jag väldigt nervös. Ska iväg till bull-läkaren och kolla så jästen fungerar.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...