• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Addiz

Förreseten: Linum's och min florist var med på TV igår =) Det går en serie i 6 avsnitt som handlar om yrkeslandslaget, och hon var tydligen Sveriges representant för florister i VM i Japan! Näst-nästa söndag handlar programmet lite mer om henne!

• FruTez

Vågar man söka till ett jobb som man inte är säker på att man klarar av? För att man inte har någon erfarenhet alls av mycket av det de söker? *pirr* Blir nervös bara jag tänker på det...

Mitt problem är kanske att jag tänker för mycket, man kanske bara ska göra? Våga kasta sig ut för stupet? Hmm... lättare sagt än gjort...

• Nides

Godmorgon,

Nu skiner solen, de andra har gått för att äta så jag passar på o tittar in till ER. Det låter som om alla har haft det bra.

Själv hade jag det super mysig med min brorsdotter i lördags.

Det ska bli så mysigt med Addiz bröllop o middag med Er tjejer.

Abbe: J följer tyvärr inte med. Är bordet bokat under ditt namn? Tänkte ringa o säga att vi blir en mindre.

Tezz: GÖR DET. Det gjorde jag. Jag är fortfarade inte säker på vad jag sysslar med, men jag lär mig varje dag.

• FruTez

Nides: Jag känner mig som e fegis... jag måste tex. prata med mina referenser och tala om för dom att jag tänker använda dom, men det känns så slutgiltigt då! Har jag berättat det för dom, då är det ingen återvändo. Känns som att jag väntar på något, men vet inte vad... konstigt!

Ang. middagen på Taras. Jag tror inte att du behöver ringa och avboka en plats, för jag tror att hon bokat för 10 personer och vi skulle ju bli 12 med J. Så du behöver nog inte ringa! Ska du med och ordna med dukningen innan? Om du behöver skjuts dit så kommer A att köra mig dit och vi ska plocka upp Linum i stan på vägen dit, då kan vi ju plocka upp dig. Däremot hur vi ska ta oss in till stan sedan, det får bli en annan femma. Kanske någon bullbagerska som ska köra och får plats i bilen?

• FruTez

Addiz: Jag såg litegrann av programmet och det verkar väldigt svårt! Vet du hur det gick för henne?

• Addiz

Tez: jag tror hon fick brons =)

Hörni, vilka är det som kommer att hjälpa till att duka?

Tez, Abbe, Linum, Nides, Carma...
    Stämmer det?

Bauti? Nibla?

• Addiz

Tez: klart du ska söka!!!! Jag har (precis som Nides skriver) inte heller nån aning om vad jag gett mig in i, men jag hoppas att det blir bra i slutändan! =)

• Ab fab

linum*2
    carma
    bauti
    abbe*2
    nides*1
    tezz*2

det blir väl 9 då tror jag om jag räknat rätt (på tara's)

jag tror det är vi fem som dukar. då får vi väl plats alla till museet, om inte annat är det inte så omständigt att åka dit kommunalt

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...