Placeringskort? Hur gör ni/har ni gjort???
Behöver lite tips på hur man kan göra snygga placeringskort!
(som inte kostar skjortan)
Behöver lite tips på hur man kan göra snygga placeringskort!
(som inte kostar skjortan)
kanske ska säga att det är vitt transparant mullberrypapper som vi klistrat på ett lite tjockare vitt papper och skrivit ut namnen på dessa med en vanlig skrivare. sedan klistrat fast ett rosa sidenband.
Vi hade placeringskorten limmade på festhäftet, på så sätt slapp jag fler lappar att hålla koll på och alla hade sitt namn på sitt häfte.
en sån bra tråd...
vi har namnen på festprogrammet..
så fort vi har skickat ut inbjudningskorten, kommer jag att lägga upp alla trycksaker här på BT..
:)
/sandra
Jättefina!
Och ni var oxå fiina! Skrev lite i din gästbok
Vi kommer göra placeringskorten som festprogrammet mm i galleriet.
Namn och en murgrönranka på vitt papper som klistras på ett hårdare rött.
Ev skippar jag hjärtat (får se hur det ser ut) eftersom vi har vita små klädnypor med ett rött hjärta på som vi sätter korten på glaset med. Det blir nog mycket hjärtan med både på kortet och nypan.
Kortet kan man sedan nypa fast på kläderna med klädnypan under festen...
Hej jag har en bild i mitt galleri på mina bordsplaceringskulor. Kanske lite vintrigt om man ska ha bröllop på sommaren men det passade i mitt iallafall.
Jag kommer att köpa vita enkla plackort(alt vitt ark och klippa själv) stansa ur ett hjärta, fästa dessa på vinglasen.
Fäster dom gör jag med små klädnypor (finns på panduro) de är omålade, så jag sprayar dom vita, stansar sen ut hjärtan som jag limmar på ena delen av nypan (dvs den som kommer "framåt")
Vi har brunt och rosa som färgtema, så jag funderar på om jag kanske ska bruna hjärtan, vi ska ha bruna löpare och rosa blommor och ljus på borden för övrigt!!
Har funderat på varannan rosa varannan brun (dam, herre) men insåg att det kanske kommer "ojämnt" så jag väljer nog en färg på hjärtat som hamnar på nypan.
Hittade faktiskt rätt fina "färdiga" placeringskort på gallerix, som man får skriva på själv och vika - klart!
De jag tittade på kostade 25kr för 10-pack. För den som inte vill pyssla ihop sina helt....
Jättefint!
Det såg verkligen mysigt ut!
Är det "floristväv" på bordet som duk??