• Miss Blue

Placeringskort? Hur gör ni/har ni gjort???

Behöver lite tips på hur man kan göra snygga placeringskort!
    (som inte kostar skjortan)

• Svar på tråden Placeringskort? Hur gör ni/har ni gjort???
  • Skottdagen2008

Vi ska ha en svartvit bild på varje gäst som vi klistrar på ett styvare papper så de ser sitt egna ansikte sedan på baksidan står det deras namn så att gästerna mitt emot ser vad de heter

• Mrs Marley

Jag tycker att idén med att skriva namnen på festhäftet var super!

• Skottdagen2008

Palceringshållarna är gjorda i finbetong med en nedstucken ståltråd med pärslor runtvirade som jag sedan har virat om så det ser ut som ett litet hjärta där själva placeringskortet sitter.

• Miss Blue

Tack för tipset!
    De är jättefina...ska se om jag kan göra några fina askar/påsar....

tolonta skrev 2007-12-25 10:24:49 följande:
    Annanders: Hittade mallen här: www.packagetech.com/printable-boxes-and-seals...Det är påsarna med små öglor på som jag ska göra, fast jag ska ta bort öglan och göra hål som jag kan trä band igenom istället...
  • sandyh

Jag har varit på två bröllop där de gjort placeringskorten i form av små påsar av tyll och smala sidenband. I påsarna hade de godis.

På ett av bröllopen hade de Ahlgrens bilar. På det andra bröllopet hade de såna rosa och lila kulor som karamellkungen har. Det är ganska stora chokladfyllda kulor, med rosa och lila överdrag. Tror att det finns pistagegröna också...? En väldigt enkelt skriven vit lapp med namnet på knöts fast med sidenbandet och en påse hade skapats.

Såg att du skulle ha ett blått, vitt och silverfärgat bröllop. Då kan man ju välja tyll, innehåll och band med de färgerna!

• Miss Blue

puff
    Fler förslag?
    Sen funderar jag på; ska man texta själv eller skriva på dator (pappersplaceringskort)? Vet om att jag kan texta snyggt men vet inte rikigt vad som blir snyggast.....

• Miss Blue

Bra tips!!

sandyh skrev 2008-01-07 15:00:36 följande:
    Jag har varit på två bröllop där de gjort placeringskorten i form av små påsar av tyll och smala sidenband. I påsarna hade de godis.På ett av bröllopen hade de Ahlgrens bilar. På det andra bröllopet hade de såna rosa och lila kulor som karamellkungen har. Det är ganska stora chokladfyllda kulor, med rosa och lila överdrag. Tror att det finns pistagegröna också...? En väldigt enkelt skriven vit lapp med namnet på knöts fast med sidenbandet och en påse hade skapats. Såg att du skulle ha ett blått, vitt och silverfärgat bröllop. Då kan man ju välja tyll, innehåll och band med de färgerna!
  • Bridezilla Light

Jag gjorde egna inbjudningskort så jag använder samma papper som till korten, klipper ut en rektangel som jag viker på mitten, klistrar fast en liten lapp i samma material som det inne i inbjudningskortet där namnet är datorskrivet i samma typsnitt.. Lite rörigt men ni kanske förstår vad jag menar

• Ullis070707

Jag gjorde rektanglar i ett papper i annan färg än festprogrammet, tryckte hål i ena änden och hade silversnöre runt festprogrammet som jag trädde igenom namnlappen. Inte så svårt och billigt.

//Ullis

• hummledummle

Det var många bra förslag alla gett. Jag har gjort hjärt formade och klippt ett litet jack i det för att lätt kunna sätta det på ett glas. Blir kanon fint billigt och lätt att göra.

Svar på tråden Placeringskort? Hur gör ni/har ni gjort???