Placeringskort? Hur gör ni/har ni gjort???
Behöver lite tips på hur man kan göra snygga placeringskort!
(som inte kostar skjortan)
Behöver lite tips på hur man kan göra snygga placeringskort!
(som inte kostar skjortan)
Jag ska vika egna små "påsliknande" förpackningar (hittade en mall på internet), fylla med litet godis, och sätter en lapp med gästens namn på denna. Lutar åt att det blir godis av typen nonstop/smarties och att jag lägger med en lista i stil med "röda = våga dansa-piller, gröna = våga hålla tal-piller" osv
tolonta:
Kul idé med smartiesarna!
Jag har inte kommit så långt i planeringen än att jag vet placeringskorten, men här får man många roliga tips!
Jag ska passa på att fota alla dels familjen nu vid jul och på nyårsafton då det kommer 14 av våra förhoppningsvis blivande gäster till bröllopet.
16 aug skrev 2007-12-20 08:26:59 följande:
Wow vad mycket tips alla!
Tack så mycket!
Tyckte det där med smartisarna var helfestligt!!!
Får grunna lite på vad det kan bli...vill nog inte ha blad iaf (med tanke på vindpustar)......
Visserligen kan man ju lägga en bit av bladet under ett vingglas eller lägga en liten sten på men...nja...
Naturgrejer är ju annars helt gratis!!!!
Superbra idé!! Den ska jag ta fasta på!
Tipset med smarties har jag läst om här på BT, någonstans...
puff
jag ska göra hjärtan av trolldeg...svårt att leta stenar och blad på vintern...och jag vill inte ha dem i papper. Så ska jag måla dem silver och skriva med svart penna. Gör jag dem bruna så kanske folk tror det är pepparkakor
En annan idé som jag oxå funderar på är små lerkrukor(med nemnen på) med en vårlök i som gästerna kan plantera hemma. men vi får väl se hur mycket tid jag får över. Bara två månader kvar och massor med jobb och för att inte tala om julfirande
Tolonta: Jag har också funderat på det där med påsar med godis. Var på internet har du hittat mallen för att vika egna?
Annanders: Hittade mallen här: www.packagetech.com/printable-boxes-and-seals.html
Det är påsarna med små öglor på som jag ska göra, fast jag ska ta bort öglan och göra hål som jag kan trä band igenom istället...