Placeringskort? Hur gör ni/har ni gjort???
Behöver lite tips på hur man kan göra snygga placeringskort!
(som inte kostar skjortan)
Behöver lite tips på hur man kan göra snygga placeringskort!
(som inte kostar skjortan)
Vi hade smala stippar av samma papper som på inbjudningskort, vigselprogram, gästpresentation och så skrev vi namnen på dem för hand och la dem i glasen så att de liksom klädde insidan på glaset så namnet syntes genom glaset. (täckte inte hela glaset utan blev som ett band upptill.)
Jag såg i en bröllopstidning ett tips som vi ska använda oss av! Man plockar gröna blad från naturen eller köper i en blomsteraffär (ex. murgröna eller andra lite större blad) och så skriver man med vit, guld eller silverpenna namnet direkt på bladet. Väldigt fint och stilrent!!
Jag sk ha små snapsglas med egen gjord kork till och gravera dels vårt namn + bröllopsdatum och sedan gästens namn. Flaskan ska fyllas med nåt gott så klart :)
Min syster gjorde chokladhjärtan och skrev med vit choklad ovanpå gästens namn. Det var mycket uppskattat!
Biler finns här, men det är dock bara provhjärtan som jag fotat och det hade legat i kylen två dygn så den vita chokladen ser inte så fin ut...
www.pixbox.se/usr_show_id82892_page0_order1.html
Zozo: Det tyckte jag var smart!!! Så ska jag nog också göra!!! Så blir det inte heller så plottrigt med festprogram och placeringskort med allt annat som ändå är på bordet ;)
Att tänka på är att inte ha för lätta kort/blad som flyger iväg i vinddrag (öppet fönster/dörr/någon som går förbi etc)
Min syster hade blad som vi skrivit namnen på, en lite vindpust och vips så låg de överallt! -det blev lite stressigt att hinna fixa!
Har en mall som jag har fått av en tjej som redan har gift sig. Du går in på www.myheritage.com och där kan du med hjälp av ett kort på gästen få fram den kändis som den är mest lik. Du kan välja ett litet collage som du sedan klistrar in i mallen och sen skriver du gästens namn under. Jättekul och ett bra samtalsämne när alla sätter sig till bords.
Här är tjejens kort som jag fick tipset och mallen ifrån
www.pixbox.se/pic_show_id14153763.html
Wow vilket jobb att leta fram kort på alla gäster, verkligen ambitiöst - lite väl jobbigt för min smak
Virvel: WOW, så hade ju varit skoj, men då ska man hitta kort på alla med hmm utan att dom ska fråga: vad ska ni med det till.. ha ha
vi ska gifta oss i sommar. så jag tänkte ut och leta efter fina stenar som jag ska skriva på :)