• Miss Blue

Placeringskort? Hur gör ni/har ni gjort???

Behöver lite tips på hur man kan göra snygga placeringskort!
    (som inte kostar skjortan)

• Svar på tråden Placeringskort? Hur gör ni/har ni gjort???
  • Sosofofia

Jag hade tänkt att trycka upp visitkort med våra namn (mitt nya efternamn såklart) och andra uppgifter...
    På baksidan skriver jag gästernas namn.

Visitkorten som blir kvar är ju användbara sen också...

• Du & Jag

Har funderingar på att använda vanliga färdigformade placeringskort och skriva namnen med någon finare penna (samma som färgtemat) Sedan kanske lite glitter på. Inget märkvärdigt alls

• Miss Blue

Sosofofia
    Kul idé!!

Du & jag
    Ungefär har jag oxå tänkt mig...
    Har du sett några bra "färdigformade" kort?
    Har för mig att Panduro har...

• linda2008

Jag har gjort gipshjärtan med en silverståltråd i som jag ska sätta namnlappen på.

• 16 aug

tror vi ska göra i samma bruna papper som inbjudan med rosa samma papper på, i hjärtformat, på det rosa pappret skriver vi namnen. I samma stil som på inbjudan.
    Gör hål i den & har samma snöre som inbjudan & sätter fast det "ovan" glasets fot..
    hmm kanske.. en idé bara.

• Zozo

Vi skrev varje gâsts namn pa framsidan av festprogrammet och lät dem fungera även som placeringskort.

• anne på grönkulla

Vi köpte små avlånga kort (lagom stora för att ligga ovanpå vinglas) i benvitt lite strukturerat papper och skrev namnen med snygg penna. Inget märkvärdigt, men stilrent.

• liscar

Hej jag har köpt vita julgranskulor som vi skriver gästernas namn på. Knyter ett fint sidenband runt och lägger det i glaset så gästerna kan ta med dem hem.

• icra

Har precis köpt färdigformade kort på Gallerix. Köpte 80 stycken för 160 kronor vilket inte var särskilt dyrt tycker jag. Det var enkla vita med vågiga kanter.

• Ida Halmstad

Titta i mitt galleri, finns bild på de placeringskort jag gjort. Det är guldhjärtan jag klippt ut från hård kartong. Ska sedan klistra på vit kartong med namnen. man fäster dem på vinglaset. Kostade knappt någonting. Tror jag betalade 50 kr för kartongen, i förpackningen låg det ca 5 kartonger.

Svar på tråden Placeringskort? Hur gör ni/har ni gjort???