• pollys

24 Maj 2008

Hej! Är det några här som planerar bröllop den 24e maj 2008? Skulle vara intresant att höra hur långt ni kommit i planeringen!

• Svar på tråden 24 Maj 2008
  • JohanoCissi

24 maj här, ja. Allt är väl i stort sett färdigt...bar lite smågrejer som ska handlas in och fixas.

• JohanoCissi

Jag har en massa roliga snapsvisor i mitt häfte, alla kommer väl inte att användas men kul ändå

• Brud-08

Blir så nervös när alla säger att de är klara, jag håller på att leta band eller dj till festen, ska träffa fotografen snart och stämma av lite, sen ska jag börja med festprogrammet, samtidigt håller vi på att sy upp min klänning, så det är mycket nu..

• MJ 2008

Känner att jag varit lite anonym och inte riktigt hunnit med att skriva... men nu så! :)

Vi har det mesta under kontroll. Festen ordnar värdparet, så vi behöver inte göra så mycket vilket känns bra. I förra veckan beställde vi buketter och övriga blommor. Bröllopsresan är i stort sett klar utom hotell i NYC.

Det vi inte ordnat än är transport från kyrkan till festen och tårta. I helgen ska vi beställa ringarna.

Vilket efternamn kommer ni att ta? Befintligt eller nytt?

• L 76

Jag har valt att ta min m2b:s efternamn, barnen heter det oxå så nu känns det mer som att vi blir en "hel" familj

• MissNiss

Liten knäpp fråga...

Tänker ni sola solarium innan eller vad gör ni för att få lite fin färg på kroppen??

• pandis2405

Nej jag vågar inte sola solarium. Det blir nog vanlig brunutansol eller så börjar jag i god tid innan köra med Doves Summer Glow. Har inte provat den tidigare så jag vet inte hur mycket effekt den ger.

• Brud-08

Jag har hört att svettas man efter att ha varit och "sprayat" sig med brun utan sol så kan de färga av. Någon som har erfarenhet av det?

Hade tänkt att göra något sånt men det kanske blir solarium.

• L 76

Jag skall sola solarium 3-4 ggr innan ( är väldigt ljus, tar ett tag innan jag får färg). 1 ggr i veckan tror jag blir lagom, solar nog sista gången måndagen innan bröllopet.

• JohanoCissi

jag har börjat sola redan nu för att hinna få fin o jämn färg. Har redan solat 4 ggr på 6 veckor och det krävs nog några ggr till innan det syns odentligt. Just nu har jag bara fått fräknar . Är väldigt ljus så det tar sin stund. Känns säkrare såhär än brunutansol. Man vill ju inte få det på klänningen om man svettas.

• JohanoCissi

är det nån av er som ska gifta sig utomhus??

• Kireina

Vi gifter oss med den 24 maj. Jag vet inte var ni gifter er nånstans men här i jönköping ska det bannemig vara soligt och fint!

Vad vi har hunnit med än så länge:

*skicka och få svar på inbjudningarna
    *kläderna (hämtade hem min klänning igår, och m2bs är bokade)
    *boka kyrka o lokal (ganska självklart då inbjudningarna gått ut)
    *skor och underkläder
    *bröllopsnatten
    *boka bröllopsresa
    *boka fotograf
    *beställa blommor
    *beställa "frisyr och make up", min tärna gör det så det gick ju smidigt.
    *göra en budget i excel och följa den.
    *ska till ullared på lördag och förhoppningsvis få med mig en hel del dekorationer till festen hem.
    *Bokat musiker och bestämt vilka som spelar o sjunger i kyrkan.
    *Köpt tårtdekorationen.

Har dock inte gjort saker i den här ordnigen, men men. Skrev i den ordning jag kom på. Inser att jag fixat rätt mkt.

Svar på tråden 24 Maj 2008