• pollys

24 Maj 2008

Hej! Är det några här som planerar bröllop den 24e maj 2008? Skulle vara intresant att höra hur långt ni kommit i planeringen!

• Svar på tråden 24 Maj 2008
  • pandis2405

känn dig inte stressad. Om du ska ha barn om några veckor så fokusera på det främst. Ingen kommer förvänta sig ett stort kungligt bröllop med svanar och isskulpturer i trädgården när ni har en alldeles ny liten bebis.

Fundera dock på om det något speciellt ställe ni vill ha vigsel/fest, och försök så fort som möjligt boka upp kyrka/vigselförrättare/festlokal mm - andra människor ni är beroende av just den dagen.

• JhS2008

Nu är det mindre än 5 månader kvar, känner ni någon panik än? Jag har tagit det väldigt lugnt, känns som att det mesta är under kontroll

• JhS2008

Hur går det för er, dagen närmar sig, nu är det "vårt" år!

• pandis2405

Från och med denna vecka ska vi börja med veckoplaneringsmöten, jag och m2b. Det är bra, så blir han lite mer engagerad också. Under julhelgen har jag pysslat ihop ett prov-inbjudningskort. Det gick bra! Nu gäller det att sätta den definitiva inbjudningslistan så vi vet hur många kort vi ska inhandla material till.

• Brud-08

Hej, hoppas på här, ska också gifta mig den 24 maj,

Vi har:
    bokat festlokal
    bokat kyrka (två stycken, har inte bestämmt mig ännu)
    valt färgtema
    Bokat bröllopsresa,
    Bokat frisör och smink
    Börjat med festprogramet,
    Har en prototyp på inbjudan,
    Bokat solist
    Bokat fotograf
    Bestämmt ring men inte beställt den än.

• JhS2008

Det närmar sig nu, har lovat mig själv att göra något varje dag nu (så jag slipper all stress i slutet) Hoppas att det går. Vi har också några olika prover av inbjudningskort, sätter igång på riktigt nästa vecka. När åker ni iväg på bröllopsresa ni som ska det?

• Brud-08

Vi kommer att åka senare i sptember eftersom det blev nästan halvpriset men vi får se är lite sugna på att bara ta en weekend direkt efter bröllopet.

Vad bra av dig att tänka att man ska göra lite varje dag, jag har hela tiden tyckt att jag ligger så bra till så jag har skjutit på saker men det är nog dags att ta tag i det.

• pandis2405

Vi åker morgonen efter bröllopet, tidigt, så vi tänkte åka direkt från festen till hotell vid Arlanda.

• Beatris

Hej!

Vi ska också gifta oss den 24maj 2008. Vad kul att kunna följa er andra här :)

Det vi gjort så här lång är:
    *Bokat kyrka och präst.
    *Bestämt färgtema.
    *Bokat festlokal.
    *Bokat fotograf.
    *Införskaffat inbjudningskort.
    *Bestämt ring, ska snart beställas.
    *Kollat lite på bröllopsklänning men då jag nu har lyckats bli gravid måste jag tänka om.. Kommer att vara i v.26 när det är dags för bröllopet om allt går bra.
    *Har inte orkat göra mer pga trötthet och illamående r.t graviditeten...

• L 76

Hej roligt att se så många på samma datum!

vi har:
    -Bokat kyrka
    -Bokat festlokal
    -Fixat cateringen
    -bokat frisör o smink ( dock lite tvekande i mitt beslut)
    -Köpt klänningen
    -gästlistan grovplanerad
    -fixat fotograf
    -toastmaster är klar

jag har absolut panik, men kommer ändå inte ur min onda cirkel. har liksom fastnat.
    vet inte vad jag kan ha färg till klänningen (på blommorna) o därav är inte riktigt färgtemat klart.klänningen är ljus cremefärgad, känns lite hopplöst...
    hör till att vi skall flytta till nytt hu i miten av april så det är allt på en gång!

Svar på tråden 24 Maj 2008