• Svar på tråden Ume-brudar 2008
  • batwomen

Jag var oxå på mässan och hittade faktiskt min klänning där så nu är den bokad. På auktionen så ropade jag in salong Liss hår, smink och lösnaglar för 1700:- det var ett klipp som jag inte hade tänkt. Det enda jag blev besviken över var att de inte gör en provfrisyr utan bara en kosultation. Hoppas de gör en prov sminkning i alla fall, det glömde jag fråga om.
    Frisyrerna de gjorde på mässan var ju häftiga men inte riktigt det jag hade tänkt mig .
    klänningen som jag bokade är i Skeå och man får bara hyra den i 3 dagar!! så antingen måste jag vara dit måndag (vigsel veckan) och prova för insyning och åka hem för att hämta den på torsdag eller åka dit torsdag och och prova sy in ta med den hem = hel dag i skeå dagen före bröllopet. Känns lite stressigt....
    Hur skulle ni gjort/göra?

• Munchkin
    batwomen skrev 2008-01-30 09:42:24 följande:
    Jag var oxå på mässan och hittade faktiskt min klänning där så nu är den bokad. På auktionen så ropade jag in salong Liss hår, smink och lösnaglar för 1700:- det var ett klipp som jag inte hade tänkt. Det enda jag blev besviken över var att de inte gör en provfrisyr utan bara en kosultation. Hoppas de gör en prov sminkning i alla fall, det glömde jag fråga om.
    Jag frågade dom och då sa de att om jag ville så kunde jag få både provsminkning och provuppsättning på salong Liss....fast de brukade inte göra så sa hon för hon ville att bröllopsdagen skulle vara första gången bruden fick se sig själv som brud...söt tanke men man vill ju inte se ut som frankensteins monster den dan *S*
    kan det ha berott på att du inte betalar fullpris kasnke? Att de snålar in på vissa saker 8 som provuppsättning) eftersom du fick hela paketet 500:- billigare?
  • Thildra
    batwomen skrev 2008-01-30 09:42:24 följande:
    Jag var oxå på mässan och hittade faktiskt min klänning där så nu är den bokad. På auktionen så ropade jag in salong Liss hår, smink och lösnaglar för 1700:- det var ett klipp som jag inte hade tänkt.
    Vad kul! Grattis!
    Antar att de på Liss snålar in, precis som Munchkin sa.

Vi var oxå på mässan och det var vi som vann middagen på Brännlands. Kan fortfarande inte fatta att vi hade sån tur! Ingen som bjöd emot... Vi fyndade rejält på den mässan, rabatt på både middag, hotellsvit och glasögon. :D

Ska på första besök till frisör imorrn för att planera. Blir spännande.. Fast jag såg nu att det är en fjärdeårselev som ska göra mitt hår. Hoppas hon har gjort några uppsättningar innan...Äsch nu börjar man nästan låta lite bridezilla-aktigt...Skärpning!

Ha en bra dag, tjejer!
  • Madam Mim

Hej på er. Är ny på forumet men har följt er ett tag. Jag ska förhoppningsvis gifta mig sommeren 2009, ska bara fria först. :)

Bor i Stockholm men vi båda är från Umeå så det är där bröllopet kommer att hållas.

En fråga: kan man inte beställa catering från Östra gymnasium? Dom har ju resturang utbildningen och resturang på skolan? Tänkte komma billigt undan med maten. :P

• batwomen

Thildra sa:Vi var oxå på mässan och det var vi som vann middagen på Brännlands. Kan fortfarande inte fatta att vi hade sån tur! Ingen som bjöd emot... Vi fyndade rejält på den mässan, rabatt på både middag, hotellsvit och glasögon. :D

Auktionen var ju jätte bra för mycket gick för utropspriset. Du hade tur att jag inte hade någon bokning på brännland annars hade jag bjudit emot dig. Ni fick verkligen ett strålande pris.
    Hur många ska ni bjuda? Räckte det med de 60 som ingick? får ni plussa på priset och få en finare middag?
    Glasögonen tänkte jag bjuda på men så ångrade jag mig men sen när jag gick hem så ångrade jag mig igen men då var de liiiite för sent

Madam Mim om du vill att östra ska göra din mat så måste du nog ha vigseln inom skolåret. (tror inte någon elev kommer in frivilligt på sommarlovet)... bara en tanke så.

• Madam Mim

batwomen: Bra tankte men är dom inte tillbaka sista vecka i augusti? Har ingen koll längre..

Vart inspirerad av butterfly0725:s cupcakes och försökte mig på att göra egna. Det gick inte så bra, all smet rann ut på plåten och dom smakade bara ägg. :( Men jag har en snäll pojkvänn som försökte tröstade mig, han åt från plåten och sa att dom smakade jätte gott. I bland är det okej att ljuga. :) Ska göra ett nytt försök idag går det åt skogen ger jag upp.

• Thildra
    batwomen skrev 2008-01-30 23:57:09 följande:
    Auktionen var ju jätte bra för mycket gick för utropspriset. Du hade tur att jag inte hade någon bokning på brännland annars hade jag bjudit emot dig. Ni fick verkligen ett strålande pris.Hur många ska ni bjuda? Räckte det med de 60 som ingick? får ni plussa på priset och få en finare middag?Glasögonen tänkte jag bjuda på men så ångrade jag mig men sen när jag gick hem så ångrade jag mig igen men då var de liiiite för sent
    Ja, vi får väl se om det räcker. Vi har bjudit in 87 st men många från min sida är långväga gäster och jag tror inte alla kommer.
  • Madam Mim

Ett tips: Om ni ska bjuda på bubbel kan jag varmt rekommendera Crémant de Bourgogne. Det är ett mousserat vin för 89:- som är helt underbart. Det är gjort på samma sätt som vanligt champagne och är så nära champagne man kan komma, bokstavligen. Vingården ligger nämligen strax utanför Champagne distriktet. :)

• Snart fru Nilsson

Har så tur att jag fått tag i en kompis som fixar håret och sminket på oss två (jag och tärnan) för 1000:- sedan en som jag känner går på bageriutbildningen och hon ska fixa tårtan, sedan en annan som jag känner hon ska fixa buketten. Ja, tur att man har kontakter kan man säga. Är en stor kostnad detta med att gifta sig och om man inte tar några lån eller säljer aktierna så är det tufft att ta det ur egen ficka. När det gäller smekmånad så vill jag att vi hela familjen åker iväg på en skojig tripp till Göteborg i stället för att jag och blivande maken åker iväg själva.

Svar på tråden Ume-brudar 2008