• Svar på tråden Ume-brudar 2008
  • annaomatte

Vi har äntligen bestämt datum och bröllopet blir den 23e Augusti! :) Dock blir jag lite besviken när man provar klänningar här i Umeå. Var på Högtidskläder och tyckte inte alls att det var någon trevlig personal där. Snäsiga och de tyckte att det var besvärligt att beställa in en klänning som de normalt inte har (men det innebär ju ändå en ganska stor inkomst för dom..förstår inte riktigt sånt.). Har ni någon bättre idé? Atelje A&K hade sånt litet utbud om man inte vill ha tvådelad klänning.. Övik? Skellefteå? Nån som har bra erfarenhet därifrån?

• pannkaka

varför inte sy en klänning? det gör jag och tyget gick på ca 1600 totalt och det finns en sömmerska i Holmsund som inte är så dyr. Jag gillar inte heller Högtiskläder. Har bara köpt mina hårsmycken där och de köpte jag av den unga tjejen. den äldre (ägaren) är verkligen inte trevlig...

• lillamillan

Angående bröllopssvit!

jag rekomenderar stora hotellet!!
    Billigare än plaza men supermysig atmosfär och dom lägger rosblad från dörren, genom lillhallen (vi hade en hall innan det stora rummet) och fram till sängen och sen lägger dom rosbladen som ett hjärta på sängen.

Det står ett frukt o godisfat och en ros o väntar med gratulationskort från personalen.
    Sen är det LYX med frukost på sängen!
    man fyller i ett formulär innan med vad man vill ha att äta :)

• miapias

vi bodde på det i hotellet i helgen...inte bröllopsnatt dock...men ett mkt fint hotell o bra läge....

• Thildra
    icra skrev 2007-12-17 09:18:46 följande:
    Ja, det stämmer även om jag har för mig att det numera är 1800 men nåt sånt är det! Undrar om vi har samma rum då Thildra
    Kanske det :D
  • Thildra
    annaomatte skrev 2007-12-19 17:52:34 följande:
    Vi har äntligen bestämt datum och bröllopet blir den 23e Augusti! :) Dock blir jag lite besviken när man provar klänningar här i Umeå. Var på Högtidskläder och tyckte inte alls att det var någon trevlig personal där. Snäsiga och de tyckte att det var besvärligt att beställa in en klänning som de normalt inte har (men det innebär ju ändå en ganska stor inkomst för dom..förstår inte riktigt sånt.). Har ni någon bättre idé? Atelje A&K hade sånt litet utbud om man inte vill ha tvådelad klänning.. Övik? Skellefteå? Nån som har bra erfarenhet därifrån?
    Blev också besviken när jag var dit. De var väl hyfsat trevliga men utbudet var som sagt litet. Antar att man blivit mer kräsen iom att det går att hitta så mkt på nätet. Jag köpte min via en av de här på BT berömda kinaklänningsföretagen. Gick bra och smidigt, passade perfekt.

Vet att det ska finnas en affär som heter Golden Existence eller likn, har dock ej varit dit. Sen finns en tjej som har hyfsat nyss startat, Änglalikt, ligger i Röbäck tror jag. Kolla i gamla Umeå-tråden för webbadress dit.
  • annaomatte
    pannkaka skrev 2007-12-19 18:12:00 följande:
    varför inte sy en klänning? det gör jag och tyget gick på ca 1600 totalt och det finns en sömmerska i Holmsund som inte är så dyr. Jag gillar inte heller Högtiskläder. Har bara köpt mina hårsmycken där och de köpte jag av den unga tjejen. den äldre (ägaren) är verkligen inte trevlig...
    Är det Ia som är sömmerskan i Holmsund som du skriver om? Har faktiskt funderat på det, men har nog varit lite rädd att priset ska dra iväg... kanske skulle höra med henne ändå. Vart köpte du tyget? Och TACK snälla du för tipset. Det här med att beställa från Kina verkar schysst, men jag är ju för feg tror jag..haha. Ska iallafall kolla in tråden!
  • pannkaka

ja jag tror hon heter Ia. Tror inte hon är dyr heller.
    Tyget till min klänning (finns en bild på nedre delen av klänningen i mitt galleri) har jättefint fall och glans och det beställde jag från Stoff och Stil, det är dessutom tåligt för vatten. Vi gifter oss i februari så siden var inte att tänka på. kostade 79 kr metern tror jag...alltså nästan gratis . är väldigt lätt att sy i, jag och mamma syr min. Spetsen köpte jag på en butik i hudiksvall...den kostade 1200 kr metern men jag behövde bara en meter och fick den som stuv och betalade 500 kr så jag hade väldig tur.
    Att priset kan dra iväg beror på hur avancerad klänningen är. Lycka till!

• miapias

är det bröllopsmässa i Umeå den 26/1 på scandic plaza...jag läste det på nätet??

Svar på tråden Ume-brudar 2008