• Svar på tråden Ume-brudar 2008
  • Duchess

Jenny jobbar i Backens kyrka, helt rätt. Och hon är både duktig och trevlig!

Kruxet med att få tag på en kantor till Strömbäck under sommaren är att de flesta kyrkor bara har en musiker som tjänstgör under semesterperioderna. De flesta har då förrättningar bokade på sin ordinarie arbetsplats. Därför gäller det att ha tur och hitta en musiker som har en lucka i schemat just den dag/tid man ska gifta sig.

Hoppas det löser sig för er!

Skottdag07 skrev 2008-02-16 09:21:29 följande:
    AnnaoMatte: Jenny.lindberg@svenskakyrkan.se når du henne på. Vet ej i vilken kyrka hon arbetar men för oss ska hon spela i backenkyrkan.
  • Munchkin

Nu blir jag fundersam...sa när jag ringde för att boka prästen att jag ville boka präst OCH kantor till vårt bröllop i Strömbäcks kyrka....hon jag pratade med på expeditionen sa bara att det skulle ringa en präst när de lagt sommarschemat...hur blir de då emd kantor? Är en sån bokad eller missade hon den biten tro?

• Duchess

Vilken pastorsexpedition ringer man till när man vill boka Strömbäck? Hör det till Tegs församling, eller någon annan?

Jag hade för mig att Strömbäck var fristående, eftersom det var en folkhögskola, och att man därför fick ordna präst och musiker själv. Men det vore ju toppen om jag hade fel

Munchkin skrev 2008-02-16 18:06:00 följande:
    Nu blir jag fundersam...sa när jag ringde för att boka prästen att jag
    ville boka präst OCH kantor till vårt bröllop i Strömbäcks kyrka....hon
    jag pratade med på expeditionen sa bara att det skulle ringa en präst
    när de lagt sommarschemat...hur blir de då emd kantor? Är en sån bokad
    eller missade hon den biten tro?
  • Munchkin

Man kan inte boka prästen samtidigt som man bokar kyrkan eftersom den tillhör folkhögskolan, Kyrkan bokar amn således via folkhögskolan och sen så får amn ringa pastorsexpeditionen för att fixa präst :)
    Strömbäck tillhör Teg

• ina ina

Skickar inbjudningskorten idag! Har knåpat med korten hela helgen, så himla skoj

PN78: Tack för tipset ska åka dit och prata med dom

• Snart fru Nilsson

ina ina skrev 2008-02-17 11:37:42 följande:

Skickar inbjudningskorten idag! Har knåpat med korten hela helgen, så himla skoj PN78: Tack för tipset ska åka dit och prata med dom
    Skickade också korten igår
  • Silvergalen

Hej Butterfly, jag dansade hos Titti samtidigt som dig! Vi brukade prata med varandra, du jag och Annica. Den här terminen dansar jag inte eftersom min sambo är i Norge och jobbar. Tränar istället på IKSU för att komma i form...Anna

• ina ina

Kommer ni att åka iväg på bröllopsresa, var och när bär det av isf? Vi funderar på att åka iväg på medelhavskryssning veckan efter vigseln

• fdLadye

Hej
    Jag kommer att gifta mig i kappellet i vindeln till sommaren. Fast vi bor i umeå nu men ska flytta dit ut.
    Så jag tänkte hänga här lite=)
    Var ni på bröllopsmässan i januari?

• butterfly0725

hej anna!

nu känner jag igen dig! jag dansade inte denna termin och förra terminen heller...såg dock att det blir workshop igen nu på sportlovet...är lite osäker om jag ska vara med...det är lena helt med baladi dans igen....

åh...jag vill också träna!

Svar på tråden Ume-brudar 2008