• Svar på tråden Ume-brudar 2008
  • icra

Scandic Plaza har en bröllopssvit som verkar populär. Den allra lyxigaste verkar Avenyn ha men den är snordyr. Vi har bokat svit på Stora Hotellet, jättemysiga sviter med olika utseenden men utan jacuzzi (däremot badkar :)) eftersom vi känner att vi ändå inte kommer hinna spendera så många timmar där så känns det onödigt att betala 4000.

• bummel

icra - Vi känner likadant som du. Det är ju trots allt inte många timmar man ska spendera där. Vi vill stanna på festen så länge så möjligt nu när vi har ordnat en sån fest för alla. Så det känns onödigt att lägga ut allt för mycket pengar.

Vad kostar det för er på stora hotellet?

• Snart fru Nilsson
    butterfly0725 skrev 2007-12-13 18:47:07 följande:
    vi ska göra maten själva, eftersom vi har bara 2 timmars mottagning mellan 16-18...det blir bara plockmat + bubblor för vår del och cupcakes till bröllopstårta.
    Ska ni inte ha fest längre än två timmar? Är det dags för en resa sedan eller? Det låter härligt med plockmat och bubbel, ett tag har vi varit inne på att grilla och äta potatisgratäng. Det känns lite som att man gör sig till så mycket att det blir konstigt. Visst är det skoj men kan lätt bli stelt och sånna är vi inte som personer med vänner och släkt.
  • butterfly0725

snart fru nilsson: egentligen ville jag ha en fest och redan bokade en lokal. men sedan erkännde min sambo att han inte vill ha en stor fest, just eftersom att han är inte sådan som har ett stor behov av den... då kom vi överens att vi har bara mottagning tillsammans med vänner mellan 16-18 hos sambos föräldrarhem och sedan vid 20 tiden går vi + vår närmaste familj till stan och äta på rex eller viktor. det är också min sambos bröllop och jag vill inte tvinga honom att göra ngnting som han inte känner sig för att göra....jag måste också erkänna att det är härligt att inte behöva planera så mycket, jämfört om vi hade en fest som först planerat...

• Thildra
    bummel skrev 2007-12-14 10:19:12 följande:
    icra - Vi känner likadant som du. Det är ju trots allt inte många timmar man ska spendera där. Vi vill stanna på festen så länge så möjligt nu när vi har ordnat en sån fest för alla. Så det känns onödigt att lägga ut allt för mycket pengar.Vad kostar det för er på stora hotellet?
    Vi har oxå bokat "svit" på Stora Hotellet. Vi tog den m badkar och utsikt över älven. Bröllopspaketet kostar 1600:- tror jag om jag minns rätt. Men det står på deras hemsida!
  • icra

Ja, det stämmer även om jag har för mig att det numera är 1800 men nåt sånt är det! Undrar om vi har samma rum då Thildra

• Snart fru Nilsson
    butterfly0725 skrev 2007-12-15 19:39:24 följande:
    snart fru nilsson: egentligen ville jag ha en fest och redan bokade en lokal. men sedan erkännde min sambo att han inte vill ha en stor fest, just eftersom att han är inte sådan som har ett stor behov av den... då kom vi överens att vi har bara mottagning tillsammans med vänner mellan 16-18 hos sambos föräldrarhem och sedan vid 20 tiden går vi + vår närmaste familj till stan och äta på rex eller viktor. det är också min sambos bröllop och jag vill inte tvinga honom att göra ngnting som han inte känner sig för att göra....jag måste också erkänna att det är härligt att inte behöva planera så mycket, jämfört om vi hade en fest som först planerat...
    mycket klokt av er, låter som en mycket trevlig kväll! Fler som säkert känner som ni men tror att omgivningen förväntar sig en viss fest. Vi kommer att ha en fest och då utan bordsplacering eller tal, en vanlig fest med mat,dans och dryck. Blir som vi vill ha det och då får omgivningen tycka det är en knasig bröllopsfest men får stå för dom. Håller på er!
  • miapias

vi var upp en sväng till ume i helgen skulle gå till atalje A-K samt högtidskläder....men till min stora besvikelse så hade dom lördagsstängt!! så det blev inget

• icra
    miapias skrev 2007-12-18 18:50:15 följande:
    vi var upp en sväng till ume i helgen skulle gå till atalje A-K samt högtidskläder....men till min stora besvikelse så hade dom lördagsstängt!! så det blev inget
    Umeå i ett nötskal, har också varit upp på helger och försökt fixa men det mesta är stängt på helger i "norrlands största stad" - dåligt!
  • miapias

i lilla övik så är det öppet

Svar på tråden Ume-brudar 2008