Vigsel på Gotland?
Någon annan här som planerar att gifta sig på Gotland i sommar och som bor på fastlandet? Vi gifter oss i Stenkumla kyrka den 26 juli 2008. Vore kul att utbyta tips och ideer=)
Någon annan här som planerar att gifta sig på Gotland i sommar och som bor på fastlandet? Vi gifter oss i Stenkumla kyrka den 26 juli 2008. Vore kul att utbyta tips och ideer=)
Jaaa vi har väl mer och prata om? :) Berätta om ert bröllop! Teman? Råd och tips och så.... Frusstrationer, bra saker, dåliga saker. Varför tex har ni valt att gifta er på Gotland och precis den plats ni valt?
God jul tjejer!
Vi gifter oss på Gotland i Stenkumla eftersom min m2b kommer därifrån och vi har tillbringat alla våra sommrar där. Det känns mer speciellt att gifta sig där än här hemma i Stockholm.
Vi har inget speciellt tema men våra färger kommer att gå i ljusgrått och ljuslila då min brudtärnas klänning är i den färgen (skiftar mellan ljusgrått och ljuslila)och det är den som fått bestämma färg på hela bröllopet=). Min brudbukett kommer bestå av ljuslila rosor tex. Linnedukar samt linneservetterna kommer oxå att gå i ljuslila/ljusgrå toner.
Vi beställde ringen igår oxå! Den blev inte alls den ring vi tänkt från början men denna känndes bara SÅ rätt! Bild kommer när vi hämtat den=)
Nu börjar Kalle!
Halloj tjejer! Tänkte bara hoppa in snabbt och säga att jag köpt min klänning! Skor + tiara är beställda och borde dyka upp på "hallmattan" efter nyår!... Sen är det bara att vänta i ett halvår innan jag får använda allting *suck*. Får passa på att önska alla en god fortsättning och ett gott nytt år!
Halloj! Här är en till Gotlandsbrud! 2 aug jag också men jag håller mig på södra änden av vår härliga ö!
2 augusti skrev 2008-01-04 17:18:19 följande:
Tjipp!
Ännu en Gotlandsbrutta ansluter sig. Jag och min älskling ska gifta oss den 2 augusti, förmodligen i Gammelgarns kyrka på östra sidan av ön. Den kyrka vi hade tänkt oss från början (Östergarn) ska renoveras under sommaren, så vi var tvungna att tänka om.
Festen blir på Katthamra gård i Katthammarsvik, på en gammal loge som vi ska dekorera med massor av ljus och blommor.
Ska bli alldeles, alldeles underbart...
Halloj. Är född på ön men bor nu i Skåne... Jag letar febrilt efter ett band, gärna med lite ös. Ngt förslag någon?
Oj, förslag på band har jag tyvärr inte.. Vi kommer bara ha en dj som spelar för oss..
Vi ska också ha Dj men ska höra med min bror som känner till det mesta
Om fyra veckor gifter vi oss...känns helt otroligt overkligt och häftigt. Mycket börjar falla på plats men det är en hel del kvar...
fridaochdonp: Gammal loge låter helt underbart tycker jag. Hade vi gift oss på sommaren hade det blivit vårt val också.
Gotland08. Åh va spännande! Ser verkligen fram emot att få se bilder från er härliga och "mystiska" vigselplats! Det kommer att bli magiskt!
Oj många utropstecken blev det=