Vigsel på Gotland?
Någon annan här som planerar att gifta sig på Gotland i sommar och som bor på fastlandet? Vi gifter oss i Stenkumla kyrka den 26 juli 2008. Vore kul att utbyta tips och ideer=)
Någon annan här som planerar att gifta sig på Gotland i sommar och som bor på fastlandet? Vi gifter oss i Stenkumla kyrka den 26 juli 2008. Vore kul att utbyta tips och ideer=)
Är de dyra eller billiga på Julia Hultgren? Finns de fler ställen på Gotland som man kan köpa brudkläder i?
Märket på brudklänningar dom har där är "Aspera by Alicja Eklöw". Tror att klänningarna ligger mellan 6.000:- och 10.000:-Rätt dyrt tycker jag. Vet faktiskt inte om någon annan säljer klänningar. Du kanske kan söka på google?
Tror inte att någon annan säljer brudklänningar på Gotland. Tror det är bättre att köpa på fastlandet, det tror jag många gotlandsbrudar gör.
Hej tjejer! Ja vill bara tippsa om den här sidan. Där kan man hitta mycke info om allt på Gotland! Jättebra sida värkligen! www.guteinfo.com
Nu är det inte långt kvar för oss, mindre än två månader Börjar leta var man kan hyra porslin. Har någon av er ett bra tips?
Kanske nån caetering-firma kan hyra ut? Jag vet faktiskt inte men behöver veta ja me!
Hej vi håller också på att planera bröllop på Gotland.
Men eftersom jag sitter på fastlandet med ett ganska fullspäckat schema så känns det minst sagt lite trögt just nu med planerandet. Så jag skulle verkligen vilja ha lite tips :)
När jag läste att du Liinda_e hade gjort en stor research så sken jag upp lite.
Det som jag funderar på är bla liveband, buss, tårta, hår å smink, blommor. Ursh det känns som det mesta står öppet och tiden bara rinner iväg.. (Skall det inte vara kul att planera bröllop, inte bara kännas stressigt?!)
Vad/vilka valde ni och hur gick ert resonemang?!
Vi har iaf hittat en lokal ett par mil utanför Visby som vi gillar och skall vigas i Domkyrkan så någon form av buss behöver vi definitivt..
Blommor verkar bara helt stört dyrt (eller det är det bästa så fort man sätter ordet bröllop innan Grr..). Var runt och frågade lite på vad håruppsättningar skulle kosta och jag fick priser på ca 2000-3000sek bara för att det var bruduppsättningar. Suck.
Ja vist e de dyrt när ordet bröllop kommer före! Jag har visserligen en kompis som ska göra mitt hår men ja tänkte att de säkert finns en hel del som inte jobbar på salonger i visby som asså typ har egna företag eller så som kan göra hår och kanske billigare? Fast då kommer ju problemet om hur man får tag i dom! :) Samma sak gäller smink. Ja har hittat en tjej som ska göra mitt smink och hon e rätt billig tror jag. Fast de kasnke är hon messt för jag känner hennes kompis lite? Ja kan kolla om du är intresserad?
Bussar ska vi också leta efter. Linda prata om nån bilig men jag vet inte vilket bolag!! Skulle vilja veta.
Ang blommor så finns de en blombutik i Västerhejde som ligger sirka en mil från visby. Dóm kanske e billigare?
När ska ni gifta er? Och vilken lokal har ni hittat?
Vi plannerar oxå bröllop på Gotland i sommar och bor på fastlandet. Jag kommer sminkas på Make up store på adelsgatan och det kostar 495:-, bukett köper jag på Linds (gå in på deras hemsida och titta, där finns "färdiga" buketter med fasta priser), min brudbukett samt tärnans kommer kosta runt 800:-! Håret hjälper en kompis mamma mig med som är frisör.
Vi gifter oss i Stenkumla kyrka som ligger ca 1 mil söder om Visby och hyr då bygdegården som ligger i ansluting där för 500:-. Vi hyr oxå in en DJ som spelar hela kvällen och en bit in på natten för 1000:-.
Det behöver inte blir så dyrt ändå=)
Tjejer, har vi inget mer att prata om?=)