Vigsel på Gotland?
Någon annan här som planerar att gifta sig på Gotland i sommar och som bor på fastlandet? Vi gifter oss i Stenkumla kyrka den 26 juli 2008. Vore kul att utbyta tips och ideer=)
Någon annan här som planerar att gifta sig på Gotland i sommar och som bor på fastlandet? Vi gifter oss i Stenkumla kyrka den 26 juli 2008. Vore kul att utbyta tips och ideer=)
Pica pica orchestra tycker jag är jättebra fast jag vet inte om de spelar på bröllop. Kontakta annars de klubbar som brukar ha band (tex Effes)och fråga om kontaktuppgifter. Det finns en hel del bra band på Gotland men de kan va svårt att hitta dom!
Leanderfotograf heter eg Markus Johnson eller så, var Leander kommer från vet jag inte. Verkade inte så spännande. Vet ni nån annan som är lite mer "fräch" och konstnärlig? Jag har en på span men alla tips är välkommna!
Var är alla andra som ska gifta sig på Gotland förresten? Borde de inte va jäääättemånga i den här tråden? ;D
MarryMeBerry 08 skrev 2007-11-13 00:12:27 följande:
Här är en till som gifter sig på Gotland nästa sommar! I Gnisvärds kapell, 2 augusti. Festen blir på "Frimis"/Bistra Haren. Sedan har vi bokat ett av Riddarrummen på Medeltidshotellet för bröllopsnatten.
Söker nu med ljus och lykta efter någon som kan fixa hår och make up. Några tips?
Syster Blå: Make-up store gör smink, Frisörkomaniet eller Nyans är duktiga på hår och jag tror att dom även har en sminkös. Annars vilken frisörsalong som helst gör nog håruppsättningar. Ring runt och fråga! :)
Penny Jenny: Det verkar logiskt! :D
gifte mej på gotland i oktober (min man är från visby)
iaf innan bröllopet gjorde jag stoooor research innan jag gjorde mina val...
så jag har bra koll på solister ,dj,bussar,lokaler,restauranger,catering,blommor ,frisörer,osv
fråga på om ngn vill ha hjälp...
ngn frågade om priset på dj....den dyraste tar typ 6000 vilket är fruktansvärt överpris...sedan finns det dom som tar 1000 osv upp till 6000
psst gällande riddar rummet...det finns två olika...när vi kom dit var vi inte nöjda med rummet vi fick...som tur var var det en tisdag på lågsäsong så vi fick byta till det andra och blev väldigt nöjda.
(har även kollat på olika andra hotell)
men medeltidshotellet var bra pris bra service osv
Här är en till som gifter sig i sommar. Domkyrkan först, sedan fest på Warfsholm.
Vi skall också gifta oss på Gotland, men först 2009. Vi hade tänkt vid havet och uppe i norra delen av ön. Just nu så är vi i den insamlade fasen, slukar all information som vi kommer över så att vi har ett bra urval att plocka från.
Liinda_e: Ang. hyra buss, vilket bolag var det som endast tog 1500 kr för 2,5 tim?
lindbergs hette det