• Jenniecarlsson

Vigsel på Gotland?

Någon annan här som planerar att gifta sig på Gotland i sommar och som bor på fastlandet? Vi gifter oss i Stenkumla kyrka den 26 juli 2008. Vore kul att utbyta tips och ideer=)

• Svar på tråden Vigsel på Gotland?
  • Gotland08

Vi ska ha Leander för en heldagsfotografering. Att ha någon som fotar hela dagen och gör det bra är viktigt för oss. Vi kommer att ha catering till festen. Har inte fått offerten än få se vad det landar på.

• Gotlandsbröllop0808

Hej!
    Jag gifter mig på Fårö den 16 augusti nästa år. Har hittills bokat kyrka, präst och festlokal. Nästa grej på listan för mig är band (vill absolut ha liveband!) och sen fotograf. Har någon av er hittat ett bra band eller vet var man kan leta? Vill inte ha något klassiskt dansband utan mer pop/soulband...

• Jenniecarlsson

Jag ska kolla upp den där fotografen. Tycker inte att 5500 lät dyrt för så många timmar. Medeltidshotellet ligger vid Noderport, bakom domkyrkan i Visby. Vekligen supermysigt och underbar personal. Kika in på www.medeltidshotellet.se

• Jenniecarlsson

Föresten, har ni någon webadress till Markus Leander (fotografen). Försöke söka på hans namn på google men fick ingen direkt träff. Tacksam för hjälp!

• augustibrud08

Vi ska också gifta oss på Gotland, 2 augusti blir det i Helge Ands ruin. Har bokat den, lokal och sviten hos Creperie och logi för bröllopsnatten. Kommer från Gotland och mina föräldrar bor där så det är inte så svårt att planera. Har tänkt boka hår och make up i veckan. Funderar på Studio Blå, någon som har erfarenhet av dem?

Kul om vi kan hjälpa varandra med tips och idéer. När det gäller band så kan man kolla in www.gotlandartist.com där finns lite olika artister och band stationerade på Gotland. Har inte hittat riktigt vad vi söker än, men hoppas på det snart.

• Gotland08

Vad kul med en Helge Ands ruin till Vilken lokal har ni bokat?

• augustibrud08

Odd Fellowlogen. Tror det blir jättebra. Funderade på att vara på landet någonstans, men det är praktiskt att vara i stan när man har ditresta gäster och så. Vi ska fixa allt själva, mat och så och då är Odd Fellow kanon. Ni då?

• Gotland08

Vi var inne på Odd F men blev lite avskräckta med risk för böter om man är för högljudd efter kl 01. Eftersom vi gifter oss i februari kan vi inte förlita oss på att hela innerstan har partaj och risken finns att vi låter för mycket.

Det blev Bryggarsalen på StrandHotel för oss. Kommer nog bli superbra tror jag.

• augustibrud08

Ja, det där har vi också tänkt på men så är det ju i hela innerstan. Vår vigsel är redan kl. 14 så vi hoppas sitta till bords runt 17 och då hinner vi nog dansa och ha skoj och inte känna att kvällen blir för kort. Vill gästerna gå vidare sen så går det ju bra.

Svar på tråden Vigsel på Gotland?