Hejsan,
Har har vi det "om man VERKLIGEN behöver" och vi anser att om man verkligen behöver fråga efter pengar då ska det vara riktig kris, dvs om vi skulle behöva gå från hus och hem. DÅ vet vi att vi alltid kan gå till våra föräldrar.
Sen tror jag att det också beror på ålder. Vi har bott hemifrån i ca 20 år och har klippt navelsträngen för lääänge sen. Har man precis lämnat boet kanske det känns mer narurligt att gå till lilla pappsen...
Sen har vi kanske en annan syn på det här med bröllop. Vi vet att vi vill bli man och fru efter 16 år tillsammans och då spelar inte pengar så stor roll, vi behöver lixom inte bevisa något för någon. Har man bara varit ett par i ett par år så kanske man behöver glänsa lite, vad vet jag......
Fast jag vet inte en massa pengar på ett dyrt bröllop..... och så skiljer man sig efter ett par år :-;
rosalin skrev 2007-10-25 10:49:42 följande:
Misery skrev 2007-10-25 09:41:52 följande:
Nej det tror jag inte, men om man vänder på det tror jag att man däremot behöver ha en väldig bra och öppen relation till sina föräldrar för att kunna be om pengar om man verkligen behöver. Sen bara för att man har en bra relation betyder ju inte det att man måste be om pengar för det. Att jag skrev inlägget så "aggresivt" berodde bara på att jag blev upprörd över att folk hackade på TS för att hon övervägde att be om pengar. Är väl inget fel i det om man har en sån relation till sina föräldrar. Inte är man en sämre människa för det. Och det handlade ju inte om att TS sprang till sina föräldrar och tiggde för minsta lilla. Ett bröllop är en grej man upplever en gång i livet (förhoppningsvis). Så varför klanka ner på henne för att hon övervägde att be sin pappa om hjälp. Jag tror dessutom att hennes pappa skulle ha blivit glad för att få vara med och hjälpa till att ordna en så viktig händelse för sin dotter. Oj blev lite rörigt.. vet inte riktigt om jag fick fram det jag ville ha sagt... hm