• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • CaCC

rosalin, jag har skickat en liten lista till dig med lite frisörer jag har pratat med.

• blivandefrularsed
    rosalin skrev 2007-11-28 17:15:30 följande:
    å, nu hittade jag pris där.. inkl make-up från 2500kr
    det tycker jag är dyyrt..
  • CaCC

Det är mycket pengar, men det är runt det priset de ligger i Skövde, vissa högre till och med.
    Har du hittat någon bra?

blivandefrularsed skrev 2007-11-28 18:32:29 följande:
    det tycker jag är dyyrt..
  • rosalin

oj, nu har jag läst hela listan CaCC, tackar. Men vilka priser.. och behöver man verkligen hjälp med påklädningen av dem? Är det liksom värt att betala extra för det?

Sen såg jag att det tog typ 4-5 timmar hos några, om man ville ha allt. Herregud, då får jag ju vara där mellan klockan 6 och 7 på morgonen för att hinna till fotografen också.. när ska man gå upp då? klockan 5 på morgonen?

• Mickes tös

Jag tycker att det är knepigt att de kan sätta en tid så där utan att veta vad man vill ha olika frisyrer tar väll olika lång tid och man vill väl inte betala för mer än man behöver

• Pärlhönan

Vet att en del går till headlites och erika.k för att fixa brudhåret i Skövde.

Mitt kommer att kosta 2500, då ingår frukost, lunch bubbel samt två frisörer. (Varför de ska jobba båda två vet jag inte men de tycker att et blur bättre då, samt att nu kan mina tänor också komma).

• CaCC

Jag har ockås funderat på det där med påklädning, det är väl lite lyxgrej. Jag skulle däremot vilja ha ett brudrum så man är där med tärnan och blir ompysslade liksom.

Men jag tror att en bra uppsättning gör de på 2 timmar, det sa en av dem i alla fall. Smink tar väl 45-60 min kanske.

• CaCC

Det var ju ett bra pris, vart är detta nånstanns då?

Pärlhönan skrev 2007-11-28 18:48:10 följande:
    Vet att en del går till headlites och erika.k för att fixa brudhåret i Skövde.Mitt kommer att kosta 2500, då ingår frukost, lunch bubbel samt två frisörer. (Varför de ska jobba båda två vet jag inte men de tycker att et blur bättre då, samt att nu kan mina tänor också komma).
  • CaCC

Erika K var föresten de som har förutsatta tider och det var inte billigt där.

• Pärlhönan

Dock ingår inte tärnor i detta pris ej heller make-up!
    Det är hair och där i Falköping

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)