• Linum

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5

Tråden som aldrig dör...

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5
  • Addiz

Hej tjejer!

Behöver er input, för jag tänkte skriva ut våra inbjudningspapper imorgon:

.........................
    välkomnas till bröllop mellan

Axxxxxxx Dxxxxx
    och
    Lxxxx Bxxxxxxx

Lördagen den 26 januari 2008, kl 17.00
    Nxxxxxxxxxxx Mxxxxxx, plats

Ni välkomnas även till efterföljande middag på
    Aschebergska Eken, Lillhagsparken

Klädsel: Mörk kostym
    O.S.A. senast den 4 januari 2008 till
    Gxxx Cxxxx, 070x-xxxxxx
    xxxx.xxxx@xxx.se

Se även bifogat informationsblad
    och hemsida www.XXXXXXX.se

Vad tycker ni? Är det nån info som saknas?
    Jag kommer att ha två olika typsnitt, papyrus på all text förutom namn där vi kommer ha Vivaldi. Vivaldi kommmer sen också att användas till rubriker i festhäfte och infoblad och papyrus till all brödtext.

I infobladet kommer det förhoppningsvis att finnas vägbeskrivning, info om transporter, att man ska anmäla allergier, att man inte ska ha med ris, att man inte får fota under ceremonin och att det går transporter ut till festlokalen, som man ska anmäla sig till. Det kommer också finnas info om hur man kontaktar toastmastrar. Jag hade också tänkt skriva en telegramadress... Nåt mer som saknas? Infobladet kommer jag inte att skriva ut imorgon, så jag kommer att ha lite mer tid på mig att utforma det.

*puss i etern*

• Addiz

Och en fråga till... om man nu har inbjudan utprintad, är det snyggast att skriva de inbjudas namn för hand, eller ska man passa på att skriva deras namn innan man printar?!?!

• Carma07

Addiz: Jag sitter och nattsuddar och kanske mitt svar kommer försent. Jag tycker det låter bra det som du skriver i inbjudan. Vet inte om man saknar någon information eftersom det kommer i infobladet. Vi skrev både gästernas och våra namn på datorn och tycker det är snyggast. Däremot kommer jag troligtvis att skriva våra namn för hand på tackkorten beroende på vilket papper som vi bestämmer oss för.

• Addiz

Carma: tack! Det var inte försent, vi ska åka om en stund.... Har dock fortfarande inte bestämt oss för om vi ska skriva namnen för hand eller på datorn....

• Ab fab

hej
    snygg inbjudan Addiz. en sak- är det bara middag efteråt eller är det party också? det kanske man skall skriva

jag gillar också bättre att man skriver namnen i datorn o inte förhand men det är ju en smaksak

• Addiz

Tack abbe! Ska fundera på det med middag eller fest... Fast förstår man inte att det är fest när man skriver middag?

• Addiz

Vad sägs om detta då?

.........................
    välkomnas till bröllop mellan

Axxxxxxx Dxxxxx
    och
    Lxxxx Bxxxxxxx

Lördagen den 26 januari 2008, kl 17.00
    Nxxxxxxxxxxx Mxxxxxx, plats

samt efterföljande middag och festligheter på
    Aschebergska Eken, Lillhagsparken

Klädsel: Mörk kostym
    O.S.A. senast den 4 januari 2008 till
    Gxxx Cxxxx, 070x-xxxxxx
    xxxx.xxxx@xxx.se

Se även bifogat informationsblad
    och hemsida www.XXXXXXX.se

• FruTez

Addiz: Jag tycker att det du skrev låter riktigt bra! Hittade du några sjalar på Pepper?

Igår var vi och hämtade vårt album hos fotografen... åh, vilka fina kort! Fast petig som man är, jag var inte nöjd med alla. De som jag var missnöjd med, de är ju inte dåliga igentligen, men jag känner att de inte framhäver mig riktigt så som jag vill, Hahhhaha! Fast vissa var så superfina så jag ska igentligen inte klaga... vi hade beställt en förstoring 50 x 50 cm också. Den blev helt otroligt vacker! Det är ett kort på överdelen av oss, när vi tittar ner på brudbuketten och så kommer ljuset från sidan och det blir så vackra skuggor. Det är mer som än tavla än ett fotografi. Varje gång jag tittar på tavlan/kortet så kan jag inte låta bli att le och jag blir fortf. förvånad över att det är JAG som är med! Att jag kunde bli så snygg?!?!? Hahahhahahaha! Jag som har kasst självförtroende när det gäller mitt yttre... *skratt* Skönt då att veta att man kan bli snygg, även om det är efter en heldag hos frillan och med en proffsfotograf! *skratt*

• Addiz

fruTez: tack! Det blev "Efterföljande middag med festligheter hålls på XXX". Har inte hunnit kolla Pepper än! kanske imorgon!

När får vi se fotona?!?!

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5