• Summer08

Fler som äter nutrilett?

Hej!
    Tänkte höra om de är fler som äter nutrilett just nu?
    Själv är jag inne på en intensiv kur och började med de i söndags, har nu gått ner 3 kg, men de är ju som sagt mest vätska.
    Vore kul om de är flera som "nuttrar" och få höra hur de går för er!=)

• Svar på tråden Fler som äter nutrilett?
  • Snowsee

God morgon på er! Nu har jag intagit min frukost, en kanelbar. Mums! Har ju kört detta förut och klarar inte av att bara köra shakes, måste få tugga åtminstone ett mål om dagen och då är barerna perfekta!

Vägde mig idag och det ser ut så här:

Snowsee:
    Startvikt: 60,6 kg
    Målvikt: 55 kg
    Midjemått vid start: 71 cm (smalaste stället)

Jag hoppas att jag kan komma ner till 55 kg innan jul Belöningen, om jag lyckas, är en tatuering. Vill ha! Kommer som sagt nog bara köra rent en vecka, fram till fredag. Ska på kryssning på lördag-söndag (farligt). Men efter det kommer jag köra kombinerat fram till mål.

Jag ska fixa det! Vi kan,eller hur?

• Snowsee

Nu tycker jag faktiskt att jag var varit duktig. Var hemma hos föräldrarna på middag med mormor och morfar men jag åt inget. Satt där med en kopp te medan de andra mumsade på ugnsbakad lax, potatis, sås och Carte Dor-glass till efterrätt. Fick en massa frågor av mormor varför jag inte skulle äta men skyllde på sen frukost + att jag skulle äta med sambon när han slutat jobba. Vill inte tala om att jag går på Naturdiet.

På tal om te, kommer göra undantag där. Det blir ren kur med te. Hur går det för er andra?

• Linda och Hannes

Jag nutrilettade för typ... 100 år sedan. Det är så grymt äckligt att jag mot slutet av veckan fick nypa till om näsan samt dricka allt på en gång. Det gick liksom inte att sitta och småklunka. Jag mådde så illa.
    Aldrig mer nutrilett.
    Allt som försvann kom raskt tillbaka så fort jag började äta som vanligt igen, plus lite extra dessutom!

Egentligen bojkottar jag allt vad bantning heter. Jag tror inte det är bra för kroppen att svälta sig. Jojo-bantning är direkt skadligt, för kärl och hjärta.
    Man blir grinig, fryser, blir trött, konstant hungrig eller sugen på något... Näe hellre då gympa och äta nyttigt och i lagom mängder, eller så accepterar man sina extrakilon och gör nått kreativt av sin energi som skulle ha ödslats på självsvält och plåga.

:)

• valkyriana

Tack så mycket LindaochHannes för dina åsikter. För vissa fungerar det - andra inte. Men det är trotts allt bevisat istudier att det fungerat och det är inte skadligt då du följer riktlinjerna. Om du sedan trappar upp ätandet på ett vettigt sett så går du inte upp alla kg igen.
    Sedan handlar det naturligtvis inte om en lätt lösning och sedan på sina gammla vanor med chips å dipp och 2 liter cola.
    Det handlar om att bryta vanor. Och är du iställd på detta blir de veckor du går på kur en bra tid för kroppen och sinnet att ställa om sig till en ny livsstil.
    Nog om det

tack Jodie! Ketosgirl var namet

Snowsee! bra jobbat!
    Själv har jag jobbat mig igenom ett släkt barnkalas. Åt en korv- skippade en shake. Min nutrilett diet blev ett populärt samtalsämne. Ingen var negativ. De tyckte bara synd om mig som stått och bakat tårtor och kakor och inte ätit av det. Så blev de riktigt imponerade då jag sa att jag tappat 6 cm runt midjan.

Jag hade som mål att tappa 10 cm runt midjan och helt plötsligt så är de ju innom räckhåll. Kanske kan höjja ribban tom..

• brud2009

Gu vad ni är duktiga! Själv så ska jag ta nya tag i morgon söndag. Nu blir det ren kur hela veckan.
    Nu vet inte jag hur nutrilett smakar då jag aldrig testat men modifast som jag dricker är riktigt gott, spec. chokald. Tyckte kanske inte så i början men nu ser jag fram mot dem, men den måste vara riktigt kall. Deras barer med caramel smak är som godis, kanongod:)

• Snowsee

Andra dagen, blev en kanelbar och te till frukost. Kanelbaren är riktigt god, smakar typ kanelbulle och pepparkaka. Kan rekommendera Naturdiets karamellsmak och chokladsmak också. Mums!

Hur ofta väger ni er?

• brud2009

Vet att man inte ska stirra sig blind på vågen men jag kan inte låta bli att väga mig varje kväll och varje morgon!

• valkyriana

väger mig
    jämt.
    Morgon och kväll, men min våg är inte riktigtm tillförlitlig så jag går på mått i stället

• Snowsee

Tredje dagen och helgen avklarad. Lyckades hålla mig till rent i går också! Har minskat 1,6 kg sen i lördags, vet att det mesta är vatten men det ger iaf motivation att fortsätta!

Snowsee:

Startvikt: 60,6 kg
    Nuvarnade vikt: 59 kg
    Viktminskning hittills: 1,6 kg
    Målvikt: 55 kg
    Midjemått vid start: 71 cm (smalaste stället)
    Nuvarande midjemått: 70 cm

Hur går det för er andra?

• valkyriana

Bläää!
    Skitjobbigt nu!
    Ja ja
    invägning 68 kg 1 vecka sedan - nu 65
    midja 84 - nu 78

Svar på tråden Fler som äter nutrilett?