• Summer08

Fler som äter nutrilett?

Hej!
    Tänkte höra om de är fler som äter nutrilett just nu?
    Själv är jag inne på en intensiv kur och började med de i söndags, har nu gått ner 3 kg, men de är ju som sagt mest vätska.
    Vore kul om de är flera som "nuttrar" och få höra hur de går för er!=)

• Svar på tråden Fler som äter nutrilett?
  • LT080906

Ät riktig, nyttig mat och träna. Bästa sättet att gå ner i vikt och stanna där. Äter man nutrilette eller liknande går man ner snabbt och sedan (oftast) upp snabbare och lite till...fast å andra sidan, gäller det "bara" att komma i klänningenså kanske det funkar...

• valkyriana
    LT080906 skrev 2007-09-24 18:07:04 följande:
    Ät riktig, nyttig mat och träna. Bästa sättet att gå ner i vikt och stanna där. Äter man nutrilette eller liknande går man ner snabbt och sedan (oftast) upp snabbare och lite till...fast å andra sidan, gäller det "bara" att komma i klänningenså kanske det funkar...
    Tack för tipset! Känns skönt att få lite expertkomentarer!
    Vi vet nog alla hur man bör leva... Att en god balans med rätt träning och sund mat är det bästa.
    Faktum är jag tränar 3 gånger i veckan och jag promenerar med vagnen och bebisen. Och jag försöker hålla en vettig balans i mina matvanor.
    Vem som hellst förstår nog att det inte bara är att äta pulver i två veckor och sedan möla i sig godis...
    För mig är den här kuren en jumpstart för att komma igång med min viktnedgång. I fall du är intresserad.
    Sedan att man skulle gå upp i vikt och mer där till är BS i fall man håller sig till de kostråd som jag har fått. Då fortsätter man att gå ner i vikt även efter avslutad kur.

Förstår inte riktigt varför man gör ett negativt inlägg i en sådan här tråd?
  • brud2009

Började också med det här för att få en bra start, en kick att det händer något på vågen. Har under de senaste två veckorna blandat lite mat och pulver, det har blivit lite god mat och vin också. Men har inte gått upp ett endaste gram, utan stått still i stället. Kroppen har fått lite tid att stabilisera sig med den nya vikten och har idag börjat igen med ren kur igen. Har faktiskt gått över förväntan idag, känns bra:)

• LT080906

valkyriana - var inte menat som negativt. Ber om ursäkt om det uppfattades så. Jag tror säkert att det fungerar som "kick-start" för att komma igång, men tycker personligen det känns lite "läskigt" att helt utesluta annan mat. Gick själv upp ca 10 kg för några år sen (under ett år, inte på grund av bebis el liknande utan bara pga dåliga levnadsvanor) Försökte gå ner genom att äta mindre, utesluta osv men det är så lätt att det blir för mkt, var iaf så för mig (dåligt samvete när man ätit för mkt, el nåt man inte måste osv) Slutade med det och började leva "som vanligt" men träna igen och då löste det sig...

Jaja, ville bara skriva att jag inte menade att låta negativ men att man ska passa sig vad gäller banting så man inte trillar dit och blir sjuk (har flera vänner som blivit riktigt dåliga, psykiskt och det är svårt att komma ur)

• LT080906

Hmm...läste just inlägget och håller med om att det kanske lät negativt. Sorry! Det är svårt att få fram vad man menar i text!

Önskar er iaf lycka till med viktnedgången och drar mig ur denna tråden nu innan någon blir arg

• valkyriana

Nu blir nog inte någon arg, Jo det är lätt att ett inlägg misstolkas, eller att man inte får fram riktigt vad man menar.

• valkyriana

tredje dagen
    Lite lätt jobbigt att fixa mackor och mat till de andra. Skulle vara gott att ta ett bett på en macka... Men jag kör en stenhård linje!
    - 2 kg messt vatten har jag ifs hört
    -3 på midjan
    Känns bra

• valkyriana

Hej! Jag köpte ketos stickor idag för att kolla. Jag har läst på så många cambridgekur sidor att man inte skulle hamna i ketos då man åt nutrilett. PGA att man hade ett för stort kalori intag varje dag.

Jag fick i alla fall utslag på mina stickor!

Svar på tråden Fler som äter nutrilett?