• Mubii

Jag hade tänkt fria...

Hej alla, jag har aldrig varit här förut, men nu ser det ut som att det kanske blir ett tag. Grejen är att jag har tänkt fria den 29/2. Har hört någonstans att det bara är då tjejer får fria och även om jag inte brukar vara skrockfull, så är det ju ett bra och speciellt datum och inte så uppenbart som alla-hjärtans-dag.
    Ringar håller jag på att jobba på, min bästa väninna är guldsmed, men vad jag behöver massa idéer till är själva frieriet. Jag jobbar på Öresundsbron och han i Köpenhamn, som inredningssnickare...

Hjälp mig komma på något bra, eller berätta hur ni friade/blev friade till själva...

Ha det gott!

• Svar på tråden Jag hade tänkt fria...
  • pojomo

Jag friade till sambon i lördags.
    Nu har vi tre barn så vi kunde ju inte åka iväg eller sånt. Men jag satte barnen framför en film på sina rum sen hade jag köpt smörgåstårta för det gillar han. Sen blev det efterrätt och då fick han en ros och ett kort. Det var ett käckt kort som var som ett diplom "till världens bästa älskare" och inuti hade jag skrevet "vill du gifta dig" och ringen (beställde nya) satt fast inne i kortet. (kan säga att jag blev super nervös när han läste det)
    Men han svarade JA

• Ceasara

pojomo: Grattis. Har ni satt datum?

• pojomo

ceasara....tack ja vi är nog ganska säkra med datumet men får kolla när våran präst ska gå i pension. vill gärna ha honom då han har döpt alla våra 3 barn

• Ceasara

Spännande ändå. Låter trevligt om ni kunde ha samma.

Jag hade tänkt fria till min kille men han har just fått besked om en utlandstjänst inom det militära och kommer vara i Afganistan april till dec. Det blir visst först 2009 vi kan gifta oss. BLÄ!!!

Undrar hur det är med Mubii som var på spa i helgen.

• Mubii

Hej hej alla! Det blev inget frieri... men jag är lika glad ändå, för då kan jag göra det jag har planerat Det gäller att tänka positivt!
    I övrigt var det en underbar helg och vi kände oss båda helt nyförälskade hela helgen... *myser*

pojomo: Vad mysigt!! Hoppas ni får prästen ni vill ha!

• Kakan Mascha

Mubii:
    Jag firade till min blivande med att ge honom ett paket, där ett inramat kort fanns och så texten under : Vill du gifta dig med mig?
    Jag vågade inte säga de själv så det blev en present...
    En kompis till mig hade bakat in ringar i en tårta (!!) och firade på hans födelsedag mitt framför hela släkten!!! Modigt tycker jag!!

• Ceasara

Mubii: Låter ändå som en lyckad helg. Romantik och pirriga känslor är alltid uppskattade.

Hörde du mitt nya dilemma? Min sambo ska på utlandstjänst och vi kommer inte kunna gifta oss 2008. Blä!!!

Kakan Mascha: Jag förstår känslan av att inte våga säga det. Om jag nu kommer att fria på skottåret återstår att se men då tror jag att jag kommer gravera in det på en bricka eller nåt.

Modigt med tårtan, men lite riskabelt. Tänk om man råkar äta den, eller etc.

• Mubii

Ceasara: Shit vad trist... Men det där med att gravera in på brickan blir ju en ännu bättre idé då! Men hur funkar det då? Följer du med (jag antar iofs att du inte gör det, men jag har ingen aning om hur det funkar...), eller ska ni vara åtskiljda så länge? Tur att det finns Skype och SMS...!

Kakan Mascha: Jag ska göra en kombination, dels det här albumet jag har skrivit om innan (jag har börjat samla ihop bilder till det nu!) och dels fråga honom. Min tanke var ju att sista bilden i albumet ska vara på ringarna och att den sidan ska vara hos mig (han ska samla sidor mha en karta) och att jag friar i samma stund han får bilden och då hålla upp de riktiga ringarna... så nu blir jag nästan liiite besviken om han hinner före. Fast inte ändå!

• Ceasara

Mubii: Jag följer alltså inte med. Han skall till Afghanistan och kommer hem vid tre tillfällen om 11 dagar. Telefonkontakt kan de väl bli men det blir inte varje dag utan vid de tillfällen det finns möjlighet. Av en kompis som haft samma utlandstjänst vet jag att det kanske blir en gång per vecka. Sms blir väl inte heller något som alltid går då det är mycket dyrt och nätet inte är så bra utbyggt. Men, men....

Jag lutar nog på skottårs frieri ändå om inte han hinner före.

• Ceasara

Känns lite läskigt det där med identietsbricka och frieri nu när han skall på utlandstjänst och ska till ett ställe med mycket instabil demokrati och med attentat då och då. Får nog fundera ut nåt annat. Ville inte tänka på att de skulle kunna behöva identifiera honom...

Svar på tråden Jag hade tänkt fria...