• Mubii

Jag hade tänkt fria...

Hej alla, jag har aldrig varit här förut, men nu ser det ut som att det kanske blir ett tag. Grejen är att jag har tänkt fria den 29/2. Har hört någonstans att det bara är då tjejer får fria och även om jag inte brukar vara skrockfull, så är det ju ett bra och speciellt datum och inte så uppenbart som alla-hjärtans-dag.
    Ringar håller jag på att jobba på, min bästa väninna är guldsmed, men vad jag behöver massa idéer till är själva frieriet. Jag jobbar på Öresundsbron och han i Köpenhamn, som inredningssnickare...

Hjälp mig komma på något bra, eller berätta hur ni friade/blev friade till själva...

Ha det gott!

• Svar på tråden Jag hade tänkt fria...
  • mrssundgren

Jag friade till min blivade man...med "ring",valde en enkel silver ring....chansade på hans ring stl....som jag och min bästa vän sa när hon var med...att det hela blir ett stort + om du nu prickar hans ring stl.....och det lyckade jag med! Hihi!

han har ju friat till mej innan..men det blev inte så "mycket" mer av det..hiihi!

Lycka till alla!

• Mubii

Jag vet inte... först tänkte jag att kanske göra en "skattkarta" och lägga ett blad på varje markerad plats på kartan och sista biten är uppe hos oss i lgh, med en bild på ringarna (kanske) och så friar jag... vad tror du?

Ja, det lutar åt att jag får chansa också, Emma kollade in hans fingrar häromdagen och försökte med ögonmått jämföra dem med sin pojkväns Nu är det dessutom bara 1,5 v. kvar till vi ska på hotell *längtar*. Den 20:e ska vi dit, den 17:e är 3-årsdagen!!

mrssundgren: Hur friade du? *nyfiken*

• mrssundgren

Mubii: Jag hade värsta idee torkan ang present redan innan! Hihi!
    Hans barn köpte en golfklubba ( han spelar ej golf ) men hans ygsta ville TVUNGET ge det! Tur Pay-C finns!
    Hans älsta köpte cd skivor....

Jag hittade den där silver ringen,sa till min kompis...ska hitta ett kort o skriva grattis o sen frågan! Men just där i stället i guldsmeden fanns det....ett kort med texen: Inatt är jag din,imorgon natt oxå,natten där efter och så många nätter du vill. Jag skrev i till i kortet vill du gifta dej med mej?

Du skulle sett hans ansikte.....först var han helt tyst,sa inte ett ljud.....shit tänkte jag vad har jag GJORT!!!! HAn ställde sig upp o kramade o pussade mej o sa Ja!

Men det är ju JAG som ska fria!

Det är en av mina bästa dagar i mitt liv! Hihi!

• Mubii

Åh, så vacker text! Det tror jag att jag "lånar" Och wow vilken känsla... *lite pirrig redan*
    Kan verkligen förstå att de är en av de bästa dagarna... Ett minne för livet!

Det är just därför jag vill göra så mycket och så speciellt också, för även om det inte är en öerraskning för mig, så är det ju för min skull också. Det kommer ju bli lika mycket mitt minne. Så lite ego är man ju ändå... :-$

• Ceasara

Mrssundgren, låter som ett jätte bra frieri. Är ni redan gifta?

Mubii: blir det redan nu? Funderade du inte på skottåret?Vad kul frieriet lät. Själv har jag fått lite förvarning att min sambo planerar att fria innan årets slut så jag har lagt mina planer på is tillfälligt.

• JWMN

Jag friande spontat till min sambo, orkade inte vänta på att han skulle göra det. Sen fick ja reda på att han hade tänkt göra det på min födelsedag

• Ceasara
    JWMN skrev 2007-10-11 09:21:17 följande:
    Jag friande spontat till min sambo, orkade inte vänta på att han skulle göra det. Sen fick ja reda på att han hade tänkt göra det på min födelsedag
    KUL! Men det blev väl bra ändå?
  • JWMN
    Ceasara skrev 2007-10-11 09:22:22 följande:
    KUL! Men det blev väl bra ändå?
    Ja absolut det belv jätte bra, nu planerar vi bröllop för fullt..
  • Mubii

Jo, jag ska fortfarande fria den 29/2, har bara redan börjat planera Som en slags uppvärmning inför bröllopsplaneringen sen...
    Det där med hotellet är "bara" 3-årsfirande, men i mitt huvud hänger det lite ihop... *fjantig*

Svar på tråden Jag hade tänkt fria...