• Mubii

Jag hade tänkt fria...

Hej alla, jag har aldrig varit här förut, men nu ser det ut som att det kanske blir ett tag. Grejen är att jag har tänkt fria den 29/2. Har hört någonstans att det bara är då tjejer får fria och även om jag inte brukar vara skrockfull, så är det ju ett bra och speciellt datum och inte så uppenbart som alla-hjärtans-dag.
    Ringar håller jag på att jobba på, min bästa väninna är guldsmed, men vad jag behöver massa idéer till är själva frieriet. Jag jobbar på Öresundsbron och han i Köpenhamn, som inredningssnickare...

Hjälp mig komma på något bra, eller berätta hur ni friade/blev friade till själva...

Ha det gott!

• Svar på tråden Jag hade tänkt fria...
  • Skottdagen2008

...å vi gifter oss den 29/2 och inget frieri finns med i bilden överhuvudtaget (vilket jag saknar lite grann).

• Ceasara
    Skottdagen2008 skrev 2007-09-14 08:27:21 följande:
    ...å vi gifter oss den 29/2 och inget frieri finns med i bilden överhuvudtaget (vilket jag saknar lite grann).
    Grattis! Låter jätte kul.
  • Skruttis 82

Varför måste alltid killen fria? Jag tänker fria till sambon inom de närmaste dagarna. Men det blir utan ring. För ananrs vet han om det. För man behöver väl inte alltid ha ringar med i frieriet.

Grattis alla som ska gifta er. Vi gör det nästa år.

• Skruttis 82

Oj blev fel. Om vi ska ha ringar,så måste han vara med och beställa rätt mått och då är det inte skoj,.

Så skulle det vara

• Mubii

Oj! Jag har inte varit inne på länge (vågar inte gå in hemifrån, vill ju inte att han ska se det här... ) Ja, den där boken kan vara något att ta med på 3-årsdagen, som vi ska fira på samma hotell som förde oss samman (låång historia). Det är redan om några helger, så sen är det ju ändå gott om tid att göra ringar och andra förberedelser.

Jag känner tyvärr inte killen som ritar Elvis, men då han inte är särskilt svår att finna, så tänker jag att frågan är ju fri... Kan ju inte bli mer än ett nej.

Att gifta sig den 29/2 blir ju också väldigt speciellt! Vad mysigt. Och vinterbröllop är ju så vackra, har varit på två varav det ena paret åkte häst och släde till festlokalen efter vigseln.

Det är ju en jättebra idé att använda tipsen här även på en årsdag, vad kul att min tråd gör nytta för så många andra. *glad*

• Ceasara

Mubii:
    Vet han ditt nick? Då är det svårt att mörka. Min kille har försökt lista ut det men inte lyckats.

Jag kom på en annan sak som jag läste här. Nån skulle också göra nån tips promenad och han skulle få hämta underkläder nånstans. En variant på det vore att ringa mannen i fråga och upplysa om att det finns något i handskfacket där det ligger en nyckel till en förvaringsbox på stadens tågstation. I förvaringsboxen finns en påse med underkläder som man har valt ut med instruktioner att lämna dem på sängen hemma där nästa ledtråd finns. Han skall då få reda på vilken tid han tidigast får komma hem också. Sen får han lösa dieverse uppgifter tex, köpa vin, etc. När han väl hittar hem igen har man tänt levande ljus och serverar hans älskringsrätt vad det nu är. Man har en mysig middag och samtalar. underkläderna har på men inte synliga, men han vet ändå hur de ser ut och fundera kanske på hur de ser ut på. Sen skulle han få frieriet på nåt sätt. Sen hoppas man att allt går bra.

Blev lite rörigt men hoppas att ni förstår.

• Mubii

Ceasara: Han vet inte ens att jag är reggad här, varför jag inte vill gå in hemifrån. Nicket hade inte varit svårt att lista ut, Mubii är vad han kallar mig istället för älskling och det är också det som ska stå i ringen. I min ska det stå Lobbie (för Lobster, efter Vänner-avsnittet där Phoebe kallar Ross och Rachel för Lobsters, eftersom de är menade att hänga ihop hela livet).

En sådan promenad hade faktiskt fungerat bättre än en i vår lägenhet som är på strax över 60 kvm... det går liksom inte att dölja något där... Men om det var "ändstationen" så hade det ju fungerat. *funderar vidare*
    Shit vad bra idéer du har, måste ju komma på något själv snart... just nu har jag emellertid blixtrande huvudvärk och längtar hem.

• Ceasara

Vad romantiskt med era namn i ringarna. Det tyckte jag var jättte gulligt.

Hoppas du mår bättre idag. Själv är jag uttråkad. Har precis börjat på ett nytt jobb och det tar ett tag innan jag får tillräckligt med ärenden att sysselsätta mig med. Ska nog läsa lite mer här...

• Mubii

Jag tror jag ska göra ett litet minialbum med bilder på viktiga platser till honom. Typ hotellet där vi första gången insåg att vi kände samma sak, jobbet där vi träffades, lägenheten jag bodde i, bilen han körde mig till tåget i (och som vi hånglade rätt mycket i... ) osv... Vad tror ni om det? Jag älskar ju att scrappa så jag kan nog göra nåt bra av det skulle jag tro.

• Ceasara

Det vore jätte romantiskt. Jag hade blivit jätte glad om nån engagerat sig så för mig. Vad gulligt. Tänker du ge den när du är i närheten eller hur tänker du kring det?

Hur går det med ringarna?

Svar på tråden Jag hade tänkt fria...