• Mubii

Jag hade tänkt fria...

Hej alla, jag har aldrig varit här förut, men nu ser det ut som att det kanske blir ett tag. Grejen är att jag har tänkt fria den 29/2. Har hört någonstans att det bara är då tjejer får fria och även om jag inte brukar vara skrockfull, så är det ju ett bra och speciellt datum och inte så uppenbart som alla-hjärtans-dag.
    Ringar håller jag på att jobba på, min bästa väninna är guldsmed, men vad jag behöver massa idéer till är själva frieriet. Jag jobbar på Öresundsbron och han i Köpenhamn, som inredningssnickare...

Hjälp mig komma på något bra, eller berätta hur ni friade/blev friade till själva...

Ha det gott!

• Svar på tråden Jag hade tänkt fria...
  • Waersta

En superstor banderoll på öresundsbron "Vill du gifta dig med mig"

• Ceasara

Ska också fria den 29 febr. Hur har du tänkt? Stor gest eller mer intimt?

• Ceasara

Jag har funderat ut massor med olika idéer men har inte bestämt mig än. Har du några speciella önskemål kanske jag kan hjälpa dig.

• Mubii

Det hade varit coolt som sjutton faktiskt, att använda bron... Jag har inte bestämt mig än om det ska vara stort eller inte, men jag lutar mer åt intimt, eller i alla fall rätt så. Inte blanda in ett helt plans passagerare eller så (såg en kille på TV be alla passagerare på planet att ge henne varsin ros och sen kom han fram och friade).

Något som verkligen tar honom på sängen, men inget som kostar över 2000:- för det tror jag inte att jag fixar... Fast, det beror ju också på, jag har ju tid på mig att spara...

En kollega till mig som dyker, tyckte att vi skulle bege oss ut och fiska (den 29/2!!), och så skulle han få dra upp en fisk, med ringarna i en ask i munnen (riggad av nämnda kollega då såklart). Men jag vet inte hur mycket han skulle köpa att jag vill ut och fiska mitt i vintern nästan...

• Ceasara

En idé är att ge honom en skattkarta med olika ledtrådar. vid sista ledtråden finns du med ringarna. Jag funderar själv på något sådant.

• Mubii

Åh, den var superbra!! *känner hur kugghjulen börjar snurra i skallen*

Men fortsätt komma med idéer ändå, ju fler destu bättre!

• Ceasara

Jag hörde om någon som skulle lägga ringarna i ett kinderägg. Det var rätt kul. Om jag inte skulle ha min skattjakt så tror jag att jag bara skulle göra något enkelt. Varken jag eller min sambo är mycket för stora romantiska saker. Den 29 feb är en fredag och det underlättar ju faktiskt. Jag skulle kunna tänka mig att åka till ett spa i stan, bada i varm pool, kanske avsluta med en middag i salen. Där jag diskret tog upp ringarna. En gång när min sambo mådde dåligt så planerade jag en rolig grej för att muntra upp honom. Han tyckte att det var skitkul. När han kom hem så stod det på dörren, Kay´s day of fun... Jag kommer inte ihåg vad jag började med. Men han fick leta ledtrådar i lägenheten. Bla genom fågel fisk eller mitt emellan. T.ex. Du är ljuset i mitt liv, och tar mig till himlen, i köket finns ledtråd nr 1. Det slutade med att jag gjort en fiskdamm som han fick fiska godis i. Lite löjligt, men det var meningen för att få honom att le. Det fungerade. Det är faktiskt löjligt roligt att göra barnsliga saker nu när man är vuxen. Du skulle kunna göra något sådant. En annan gång har jag lagt ljus i form av en pil till sovrummet. Där rummet var färdigt för lite romantík så att säga. Vet inte om det kan vara till hjälp.

• Ceasara

Eller skicka ett blommogram till jobbet med meddelandet, att han skall kolla i handskfacket där du gömt ringarna med meddelandet vill du gifta dig med mig?

Eller ta ledigt en del av dagen och kidnappa honom efter jobbet. Sen hittar ni på något romantiskt. Går ut och äter i köpenhamn eller nåt sånt.

• Mubii

Det här är ju superbra! Jag vill nog iofs vara med när han får ringarna, så det med handskfacket tror jag nog inte på... Men tack ändå för idéen, den går säkert att modifiera! Tyvärr är han ingen spa-människa heller. Gillar inte massage, eller "pilliga behandlingar" och inte heller att bli för varm (så det utesluter bastu).

Jag älskar också att överraska och fixa iordning. Han höll i sin brors svensexa i helgen och har jobbat som en liten blå med den i veckor. Han hade också bett mig och sonen att inte vara hemma på lördagnatt och söndag f.m. pga. trötthet och baksmälla.

Så jag hade ordnat en påse med snacks och godis, som stod på diskbänken, tillsammans med en färdigladdad kaffebryggare, två alvedon och två påsar samarin. I kylen stod en påse laddad med frukostingredienser, samt 1,5 l cola. I frysen en påse med lunch/brunch (panpizza och paj). På en stol låg en uppsättning nytvättade myskläder och på databordet ett par av hans favoritspel. På hans inloggning på datorn hade jag gjort en ny bakgrund med ett hjärta på, där jag hade lagt ikonerna till spelen i, samt en lite cirkel med texten Läs det här och i cirkeln en ikon till ett kärleksbrev. Hihi... Det var kul att höra hans reaktion när han ringde sen. Myyycket uppskattat!

• Ceasara

Jag förstår att du vill vara med. Det hade nog jag också önskat. Ska fundera lite till.

Svar på tråden Jag hade tänkt fria...