Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

    Brudar i Lund sommar 2008 - del 2

    Hmmm det blir ju mer förstås om man tänker att vi såklart vill ha tallrikar t tårtan och tallrikar till vickning... det blir ju då 6 kr till per gäst men det blir nog inte så mkt ändå...

    Som sagt... vi hade räknat m upp till 40.000 för maten och det lär nog landa nånstans där. Jag får det till 38.000 eller nåt nu när jag räknar på det.

    Nu MÅSTE även jag sova

  • Anja 19 juli 2008

    Anne

    Inser du att vi skrev TIO sidor igårkväll/natt???

    jag skulle gå tillbaka för att kolla ett gammalt inlägg och insåg att enbart du och jag har fyllt upp sidorna 15-24. Är inte det lite sanslöst hehe

  • Anja 19 juli 2008

    Puuuuhhh godmorgon alla...

    Försvann igår för jag blev så arg och sur på sambon så jag stängde av datorn och gick och la mig och läste istället. (han har ju sin dator bredvid min och jag hade inte lust att sitta kvar)...

    Just nu minns jag inte riktigt VAD vi bråkade om, hmm... Måste ju varit jätteviktigt

    Nåväl...

    Jag har precis ätit min nutrilettfrukost ohc sitter nu och smuttar på mitt morgonkaffe, mmmm... Det ÄR ju det bästa på dagen alltså...

    Annars blir det ängamat och kalvfrikadeller idag (sambon älskar det så egentligen borde jag göra tacos, det avskyr han, hehehehe )

    Visst låter vi som det perfekta lyckliga paret som ska gifta oss om ett halvår.

    Äh bråka måste man annars blir det tristess tror jag.

    Så vad hittar ni på idag?

    Jag ska slänga iväg de där mailen till olika resebyråer som jag aldrig skickade igår, maila tegnérs om maten och få en offert osv, och även kolla upp lite olika frisörssalonger.

    Sen funderar jag på att boka provning på tex södra högtidskläder eller anina i Helsingborg (som har lilly) och sätta ett datum i slutet av januari och sen är jag ju helt enkelt helt tvungen att se till att 10 kg har försvunnit tills dess.

    Annars måste jag berätta mina resultat!

    Gått ner 13 kg nu Från 94 till 81 och midjemåttet har krympt nästan 10 cm. Känns sååå sknöt men det är mycket kvar. Ska ju ner till 70 (minst).

    Måste klara det!!!

    Är det någon mer än jag som ska ha RIKTIG korsett? Var köper ni den? Finns sånt i bröllopsbutikerna? Eller köper ni Vollers eller vad de nu heter?

  • Anja 19 juli 2008

    felines

    vad häftigt med en katolsk vigsel... blir extra speciellt på nåt vis.

    det absolut enda jag vet om katolska ceremonier är att de tar ungefär 10 ggr så lång tid som våra och är "vackrare"? om man kan säga så.

    Fast det kanske är ortodoxa ceremonier? Hehe jag har sååå stor kunnighet inom detta

    En väninna t mig är gift med en polsk man som är katolik (men som inte är speciellt troende) men de gifte sig i Polen med BÅDE en protestantisk och en katolsk präst om jag minns rätt!

    Tyvärr hade jag precis fött barn då ochkunde inte komma. Hade varit jättekul att se henne gifta sig. Min allra äldsta barndomskompis. (alltså HON är inte min äldsta kompis utan vänskapen är den äldsta jag har )

  • Anja 19 juli 2008

    Anne i Lund

    men duuuuu, du fattar väl att det var just därför du träffade A

    Vilken tur att du slängde tidningarna!!! Annars hade du suttit med 70-80 tidningar nu, men fortf ingen A.

    (iallafall kan du väl tänka så, så slipper du gräma dig *asg*)

    Förlååååt att jag inte varit här ikväll... har suttit som klistrad vid msn, hittat en gammal tjejkompis som jag inte träffat på sju år och det skumma är att det känns som att det var igår. Visst är sånt lustigt!

    På torsdag börjar hon coh jag powerwalka i skrylle, sen ska vi börja träna på gerda. Stora planer!!!

    Hon var supersmal förr, men vi insåg att vi väger exakt lika mkt typ och vi vill båda komma igång men ingen av oss vill gå och träna m våra andra trådsmala vänner

    Perfekt va

    Felines

    Ja jag har sett den... men jag vill inte (skitlöjlig jag vet) ha en begagnad brudklänning... Den ska ha varit bara min, fniss... Men visst är den fin...

    Men jag har tänkt att jag ändå ska prova olika klänningar i butik, beställa tid och få prova en hel massa olika, för man vet ju aldrig, det man tänkt sig kanske inte alls passar utan man hittar en annan DRÖMklänning som bara är helt rätt

  • Anja 19 juli 2008

    Felines

    jag gör så här:

    frukost: nutrilett och kaffe
    Mellanmål: frukt
    Lunch: nutrilett och vatten
    Mellanmål: frukt
    Middag: Det som familjen äter men bara en normal portion + vatten + kaffe på maten (ev en ruta mörk choklad nån gång då och då)
    Mellanmål: frukt eller knäckebröd m en ostskiva typ
    Kvällsmat: nutrilett

    Så gör jag i början, de första veckorna för att vara drastiskt!

    Sedan har jag en dag i veckan då jag får lov att äta vad f..n jag vill. DEt gör jag på lördagar! Då äter jag massor av godis och tillåter mig normala måltider, frallor till frukost etc...

  • Anja 19 juli 2008

    När jag sedan gått ner typ 5-6 kilo, vilket jag gör de första veckorna om jag gör på detta vis, så börjar jag med att äta vettigt...

    Jag ser till att äta rätt, tar hjälp av viktklubben för att se hur mkt kolhydrater resp fett och proteiner jag får i mig för jag har märkt at tnär jag sätter samman kosten RÄTT så går jag ner nästan utan ansträngning. Men i normala fall så äter man såååå fel ofta. alldeles för mkt kolhydrater ohc fett! inte bra!

    så jag håller mig t vissa regler, dricker ett stort glas vatten innan måltid, för mättnad osv, äter bara en normalstor portion, försöker att ta bara lite kolhydrater, lite sås, normalt med kött och ta mycket sallad istället.

    SEdan dricker jag inga söta drycker, minskar liiite på sockret i mitt kaffe etc... jag klarar inte sötningsmedel så sånt skiter jag i. Tror dessutom att det är grymt ohälsosamt.

    Annars gör jag inte så mkt. Är latare än latast.. men på sistone har jag börjat simma lite.. har bara gått ett par ggr. Är en väldigt stillasittande person, verkligen!!!

  • Anja 19 juli 2008

    Sedan äter jag lite och ofta... Mellanmålen ska man inte skippa... De gör att man håller uppe ämnesomsättningen... Äter man för sällan så sjunker nämligen den och kroppen går på svältlåga, dvs den vill inte förbränna nånting.

    Så jag gör på det viset, typ... ohc det funkar verkligen... Så enkelt egentligen om manhade haft en fantastisk karaktär

  • Anja 19 juli 2008

    Godkväll alla Lundabrudar

    Idag har vi haft gåsamiddag så idag är jag INGEN inspiration Anne, jag LOVAR

    Har ätit så jä..la mkt att jag mår helt illa... Dessutom köpte jag TRE HELA KILO lösgodis, varav jag själv klämde över ett kilo så jag mr faktiskt riktigt tjuvtjockt!

    Men på lördagar FÅR JAG JU LOV att äta vad sjutton jag vill

    Vad hittar ni på ikväll...

    Jag har precis suttit och fixat med mina save-the-date-kort som blir helt ok, även om de inte blir lika fina som själva inbjudningskorten (dom är jag riktigt nöjd med faktiskt )

  • Anja 19 juli 2008

    Någon som vet en butik i lund/malmö/helsingborg som säljer RIKTIGA korsetter???? jag MÅSTE hitta en!

Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2