• Anja 19 juli 2008

    Brudar i Lund sommar 2008 - del 2

    Hej allihop

    Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)

  • Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2
  • AnneiLund

    det blir säkert jättebra 2009, tänk så skönt, klar med skolan, lite bättre ekonomi och gift på köpet!! Katolsk vigsel...låter spännande-..är den mkt olik en protestantisk? Heter det så? Protestantisk? Låter som protes.....

  • felines

    Hihi, ja det heter så. Jag vet inte riktigt vad de stora skillnaderna är. I Polen har jag varit på en vigsel som var del av en hel brudmässa men jag tror inte man har en hel brudmässa om man inte har en hel katolsk församling på plats (vi tänkte ha vigseln i en protestantisk kyrka med katolsk präst). Det får nog bli någon kortare variant utan mässa. Jag tror den största skillnaden är att jag bara får gifta mig en gång kyrkligt och kan i princip inte skilja mig (kyrkligt). Sedan är det väl någon fras i vigseln som jag såg någon annan blev upprörd över här på BT om att man lovar att skaffa barn eller nåt sådant.

  • Anja 19 juli 2008

    Puuuuhhh godmorgon alla...

    Försvann igår för jag blev så arg och sur på sambon så jag stängde av datorn och gick och la mig och läste istället. (han har ju sin dator bredvid min och jag hade inte lust att sitta kvar)...

    Just nu minns jag inte riktigt VAD vi bråkade om, hmm... Måste ju varit jätteviktigt

    Nåväl...

    Jag har precis ätit min nutrilettfrukost ohc sitter nu och smuttar på mitt morgonkaffe, mmmm... Det ÄR ju det bästa på dagen alltså...

    Annars blir det ängamat och kalvfrikadeller idag (sambon älskar det så egentligen borde jag göra tacos, det avskyr han, hehehehe )

    Visst låter vi som det perfekta lyckliga paret som ska gifta oss om ett halvår.

    Äh bråka måste man annars blir det tristess tror jag.

    Så vad hittar ni på idag?

    Jag ska slänga iväg de där mailen till olika resebyråer som jag aldrig skickade igår, maila tegnérs om maten och få en offert osv, och även kolla upp lite olika frisörssalonger.

    Sen funderar jag på att boka provning på tex södra högtidskläder eller anina i Helsingborg (som har lilly) och sätta ett datum i slutet av januari och sen är jag ju helt enkelt helt tvungen att se till att 10 kg har försvunnit tills dess.

    Annars måste jag berätta mina resultat!

    Gått ner 13 kg nu Från 94 till 81 och midjemåttet har krympt nästan 10 cm. Känns sååå sknöt men det är mycket kvar. Ska ju ner till 70 (minst).

    Måste klara det!!!

    Är det någon mer än jag som ska ha RIKTIG korsett? Var köper ni den? Finns sånt i bröllopsbutikerna? Eller köper ni Vollers eller vad de nu heter?

  • Anja 19 juli 2008

    felines

    vad häftigt med en katolsk vigsel... blir extra speciellt på nåt vis.

    det absolut enda jag vet om katolska ceremonier är att de tar ungefär 10 ggr så lång tid som våra och är "vackrare"? om man kan säga så.

    Fast det kanske är ortodoxa ceremonier? Hehe jag har sååå stor kunnighet inom detta

    En väninna t mig är gift med en polsk man som är katolik (men som inte är speciellt troende) men de gifte sig i Polen med BÅDE en protestantisk och en katolsk präst om jag minns rätt!

    Tyvärr hade jag precis fött barn då ochkunde inte komma. Hade varit jättekul att se henne gifta sig. Min allra äldsta barndomskompis. (alltså HON är inte min äldsta kompis utan vänskapen är den äldsta jag har )

  • AnneiLund

    Åhhhhh

    Borde inte alls sitta här och maila...har så sjukt mkt att göra. Kandidater hoppar av, kunderna blir sura, jag panikäter av stressen och måste ha världens dyraste gymkort eftersom jag aldrig hinner gå dit!!!

    Riktig korsett...ja det vette tusan....beror på hur kroppen min ser ut..inte snyggt om det väller ut på mig....Så jag får se!!
    Men Anja 13 kilo.....det är ju liksom som om du gått och burit på en 3 åring, bra jobbat

    Hjäääälp nu måste jag jobba igen, ser att inkommande lampan på telefonen blinkar argt rött!

  • felines

    Anja, WOW hur gör du? Jag väger snart 90 och vill verkligen väga under 80 men viktkurvan ligger still eller pekar uppåt i omgångar. Jag tycker jag är nyttig, använder inte socker eller smör, tränar inte så mycket, okej (nästan aldrig) men ändå. Mindre protioner och träning, jag vet men ynk - HUR gör man? Man kankse börjar med att inse att man är lat :)

  • felines

    Förresten Anja, är det inte "din klänning" som finns till salu på BTs köp och sälj? (stl 44 från örebro).

  • AnneiLund

    Hej tjejer

    Nu börjar det faktisk bli riktigt jäkla trist här hemma, A har varit borta skitlänge....
    Jag som kan störa mig på hans fisar, på att han ALDRIG ställer bort sitt raklödder, på hans kalsonger som finns överallt....
    Men när han inte är här så är det verkligen skittomt...ingen att reta sig på...ha ha ha, nä riktigt så illa är det inte.
    Var är ni????
    Så ensamt här inne ju....här också...som om det inte räckte med min stoora och ensamma säng!!!
    Anjaaaa
    Ni andraaaa
    Hallåååååå?

    Suck
    Pallar inte borsta tänderna...
    Måste antar jag....
    Skittrist

    Grannen har fest. Spelar skithögt
    Snart har vi fest...bröllopsfest. Kan ni fatta det?
    Det är så jävla stor att jag nästan kan börja lipa!!

    Ja jag vet
    Nu börjar jag bli sentimental men måste bara få skriva av mig..har ju liksom inget annat att göra ikväll.

    I juni 2006 flyttade jag från min sunkiga fula lägenhet på Klostergården. I en byrå hade jag samlat bröllopstidningar sedan jag var 23 år (läääänge sedan). Jag hade kryssat för alla fina klänningar jag skulle kunna tänka mig, jag hade prickat för fina dukningar och vackra ringar...ja ni ve, ni förstår va?
    Nå väl...så kom då den där dagen i juni förra sommaren och det var dags att flytta in til stan, så centralt man bara kan bo. Jag var överlycklig. Jag och mina barn skulle få en fin lägenhet mitt i smeten.
    Vet ni......
    Jag slängde alla mina vackra fina tidningar, säkert 70 - 80 st. Jag slängde dom för att jag nog hade kommit till insikt med att jag aldrig skulle komma till att gifta mig, aldrig hitta nån som verkligen ville bli gammal med mig och tvärtom.
    2 månader senare hade jag träffat A och nu är det bara ca 7 månader kvar tills att jag gifter mig.
    Visst är livet bra jäkla oförutsägbart?

    FAN att man slände tidningarna

    Sköt om er och lyckos alla oss som ska gifta oss!!!
    Kram

  • Anja 19 juli 2008

    Anne i Lund

    men duuuuu, du fattar väl att det var just därför du träffade A

    Vilken tur att du slängde tidningarna!!! Annars hade du suttit med 70-80 tidningar nu, men fortf ingen A.

    (iallafall kan du väl tänka så, så slipper du gräma dig *asg*)

    Förlååååt att jag inte varit här ikväll... har suttit som klistrad vid msn, hittat en gammal tjejkompis som jag inte träffat på sju år och det skumma är att det känns som att det var igår. Visst är sånt lustigt!

    På torsdag börjar hon coh jag powerwalka i skrylle, sen ska vi börja träna på gerda. Stora planer!!!

    Hon var supersmal förr, men vi insåg att vi väger exakt lika mkt typ och vi vill båda komma igång men ingen av oss vill gå och träna m våra andra trådsmala vänner

    Perfekt va

    Felines

    Ja jag har sett den... men jag vill inte (skitlöjlig jag vet) ha en begagnad brudklänning... Den ska ha varit bara min, fniss... Men visst är den fin...

    Men jag har tänkt att jag ändå ska prova olika klänningar i butik, beställa tid och få prova en hel massa olika, för man vet ju aldrig, det man tänkt sig kanske inte alls passar utan man hittar en annan DRÖMklänning som bara är helt rätt

  • Anja 19 juli 2008

    Felines

    jag gör så här:

    frukost: nutrilett och kaffe
    Mellanmål: frukt
    Lunch: nutrilett och vatten
    Mellanmål: frukt
    Middag: Det som familjen äter men bara en normal portion + vatten + kaffe på maten (ev en ruta mörk choklad nån gång då och då)
    Mellanmål: frukt eller knäckebröd m en ostskiva typ
    Kvällsmat: nutrilett

    Så gör jag i början, de första veckorna för att vara drastiskt!

    Sedan har jag en dag i veckan då jag får lov att äta vad f..n jag vill. DEt gör jag på lördagar! Då äter jag massor av godis och tillåter mig normala måltider, frallor till frukost etc...

Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2