• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund sommar 2008 - del 2

Hej allihop

Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)

• Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2
  • felines

Åh, vad kul!, jag har sjukt mycket att göra fram till jul och jag antar att alla har full rulle fram till efter nyårsskiftet men sen i mitten av januari kanske. Vad säger ni om det? Förresten vad ska ni ha för tårta? Jag har hittat riktigt prisvärd tårta på Hollandia i malmö. Sååå mymsig, okej ingen "riktig" brud tårta men 20kr biten är jättebilligt för något så gott, har sätt skräck exempel på 40 kr biten.

• Anja 19 juli 2008

Jag tycker att mitten av januari låter TOPPEN... för då vill jag börja prova klänningar!

Vi hade kanske kunnat boka tid tillsammans??? Fast dom kanske inte kan ta hand om så många på en gång???

tänker iallafall prova på Södra högtidskläder...

Men jag MÅSTE ha en korsett!!! Tror ni inte att dom säljer korsetter i bröllopsbutiker???

Har du klänning redan Felines?

Angående tårta så har jag tänkt mig något med mörk chokladbotten, lite kladdig, mäktig, tung med massor av choklad smak lixom och sen har jag tänkt mig hallonmousse och vitchokladmousse typ...

Åhhh hollandia, de är vår favorit... Är ganska inne på dem, men de är väl i regel ganska dyra?

20 kr biten är ju NADA... Vad är det för tårta??? Skit samma om det inte är en traditionell bröllopstårta... Kan ni inte beställa ett par stycken i olika storlekar och lägga till en liten nätt summa för att få dem på en sån där ställning

• Anja 19 juli 2008

Jag har förhört mig lite om tårtesset och ultimate cake och har läst både ris och ros, men om hollandia har jag endast hittat ros om tårtorna och så lite ris om priserna förstås...

Men man vill ju inte ha en tårta som inte är god elelr som smakar kemikalier som jag läste att någon skrivit om någon av de andra!!!

• Anja 19 juli 2008

Egentligen tycker jag att det här med mousse inte låter ett dugg frestande! Är det samma konsistens som sån där mousse man köper på pulver typ???

DEt vill jag inte ha på min tårta juuu...

Jag skulle kunna tänka mig att ha vit chokladmousse men jag vill ha RIKTIGA hallon, typ mosade m lite socker ev (för de är ju så sura) mellan chokladbotten coh den vita moussen isåfall. Ingen fruktmousse, är INTE gott enligt mig!!!

• felines

Jag har ändå ingen tårtställning så jag tänkte köra på likadana stora tårtor. Det blir deras passionsfruktstårta, så lätt! Vi ska ha buffe innan så jag tror folk kommer vara jättemätta. Jag har också varit på södra... jättebra bemötande. Jag hittade en favoritklänning i deras katalog, de ska ta in den, fast inte i min storlek, vågar inte köpa klänning än. Ska ju inte gifta mig förrän 2009. Jag har precis upptäckt Sottero... hon har så fina korsettryggar! Men jag har hört att maggie klänningar ska vara jättedyra. Den jag har sett hos södra är en romantica för ca 5k och där går nog min smärtgräns. Tror nästan det är billigare att sy upp i polen annars.

• felines

Ris om priserna? En femtonbitars tårta blir ju 22kr biten (okej jag avrundade ner) men det är inte så farligt. Det bästa med Hollandia är ju att man kan gå dit och prova en bit av tårtan eller flera, takeaway blir inte så dyrt.

• Anja 19 juli 2008

Ja just det... Tänkte att du gifter dig 2008...

Passionsfrukt, mmmm... Från allra första början tänkte jag mörkchokladbotten och passionsmousse men sen ändrade jag mig.

VAd består tårtan av så att säga??

Härligt med bra bemötande på södra... riktigt längtar nu Men jag måste gå ner minst 5kg till innan jag provar nåt. Det har jag satt som gräns för mig själv. Får inte prova ett skit förrän jag lyckats m det. så är det. Ska väga 75 kg när jag provar klänning (gärna mindre) men inte ett gram över!

sottero är rätt dyra och jag vet inte, men inte riktigt min stil tror jag. Visst har jag sett nån jättesnygg men inte sådär att jag tänkt WOW... Eller tänker jag på aspera nu?? Haha nää jag tror att jag tänker rätt! men min klänning får kosta vad den kosta vill. Jag ska ha THE dress när jag gifter mig.

Känns den rätt så känns den rätt lixom!!!

Visste inte att man kunde sy upp i polen? En av mina bästa väninnor bor i Warszava nämligen... man kanske skulle hälsa på henne en sväng, hehe

• Anja 19 juli 2008

Jaaa den tårtan lät ju skitbillig men i regel ska dom vara en av de dyraste i Malmö! Jag var inne o kollade deras priser en gång och där var tårtor för 95 kr biten om jag inte minns fel (bröllopstårtor då alltså)...

• felines

Åh vad kul, jag är också från Warszawa! Klart man kan sy upp där! Alla tjänster är billigare än i sverige. Jag brukar alltid passa på att göra naglar, hår och ansiktsbehandlingar när jag är där. Plocka ögonbryn och färga ögonfransar kostar typ 50 spänn (fast det är lite mer ute på landet i en stad stor som Lund :)).

Jag ska absolut undersöka dethär med att sy upp och skulle rekomendera alla att göra det som har möjlighet. Det kan vara klurigt med språket och förklara vad man menar men har man bilder på vad man gillar och en liten kompistolk kanske man kan komma överrens.

Åh 75 kg ja, det var länge sedan jag vägde det. Lite microångest, det är faktiskt min målvikt med men jag nöjer mig med 80 for now för att inte ha ett orealistiskt mål. Hur lång är du Anja?

Jag har kollat här hollandia.se/smallkontakt.htm
    Jag trodde inte hollandia gjorde bröllopstårtor, jag trodde bara de gjorde sina egna standard tårtor. Får nog fråga lite mer detaljer kring det där.

Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2