Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

    Brudar i Lund sommar 2008 - del 2

    feb08

    Lilla festsalen ska ju kunna ta 100 personer (eller är det 150?. Vi ska ha runda bord och det tar ju mer plats så jag hoppas verkligen att det går! Om man kollar på deras bilder på hemsidan så har de runda bord på bilderna coh där ser ju ut att vara minst 80 pers så jag HOPPAS verkligen det funkar annars faller hela vår bordsplacering *asg* och den tog MÅNGA timmar att sätta ihop, vi tänkte på ALLT när vi placerade ut folk så det måste gå Vi ska ha 10 bord med 8 personer på varje.

    Tror inte det känns fattigt m 80 personer

    Vet inte... Antar att de har fler alternativ både på förrätter, varmrätter och efterätter (fast vi har nog tänkt skippa efterätt och köra bröllopstårta som efterätt, vi ska även ha såna där gästgåvor m finare chokladpraliner i, och dem tänkte vi att man kan ha till kaffet eller nåt???) Känner fortfarande att så mycket är oklart!

    Vi får se, det kanske blir efterätt ändå, men samtidigt så vill jag hellre ha vickning faktiskt. Det känns viktigare för mig än efterätt när man ändå har en enorm tårta!

    Vi ska ha fri bar och jag antar att vi måste fixa någon som vill stå i baren för en mindre summa pengar, någon som kan blanda drinkar osv. Daniel lillebror är utb bartender men antar att man ej kan kräva av honom att han ska stå där, haha

  • Anja 19 juli 2008

    Något jag däremot tänker på är hur sjutton man ska hinna fixa allt i salarna, eftersom man ej får tillträde förrän mitt på dagen, samma dag!!!

    Man får ju fixa så att någon dekorerar, ställer in all sprit, fixar med placeringskorten och allt annat man eventuellt ska ha i festsalen under kvällen!!!

    Hur löser ni detta???

    Jag får ju lägga över rätt mkt på mina toastmadames känns det som!

  • Anja 19 juli 2008

    Hur ska ni fixa m underhållning??? Ska ni ha band?

    Jag vill ha någon form utav underhållning men vi är fortfarande inte överens om detta. Sambon har hängt upp sig på ett visst band, som jag tycker är alldeles för dyrt! Jag känner att jag lika gärna skulle kunna ha en proffsig DJ då jag inte är så förjust i covers, utan gärna vill ha mer discokänsla med originallåtar, men samtidigt kanske ett band ger en speciellare känsla och är mer underhållande??? Lockar mer till dans kanske!

    Men vet du hur det är med scen, utrustning och kostnader för ljudanläggningar osv... Eller står banden själva för sånt???

    Man måste ju däremot ha en scenansvarig/brandsäkerhetsperson och det kostade väl 300 kr i timmen eller nåt???

    F..n det blir stora kostnader utöver själva bandets avgift.

  • Anja 19 juli 2008

    Vi gifter oss 19 juli 2008.

    Vi var nog jättetidiga m att fixa bordsplaceringarna. Det var faktiskt det allra första vi gjorde bara för att vi var så uppspelta när vi bestämt att vi skulle gifta oss till sommaren ohc det fanns inte så mycket vi kunde "fixa" just då, så vi satte oss ner och gjorde en lista över alla vi ville bjuda, sållade, minskade ner och bestämde oss och sedan skrev vi upp en massa saker om varje gäst, typ intressen, arbete, ålder, kön, etnicitet osv, för att kunna placera ut alla så att det blir en bra blandning vid varje bord och gemensamma saker mellan alla så att det inte blir ett bord med bara blyga personer osv. Vi har även sett till att alla känner NÅGON vid samma bord coh att de vi vet som verkligen är blyga och tycker sånt här är jobbigt, sitter med någon som de känner sig trygga med etc och sen var det krux för där var en del ex som kanske ej vill sitta vid samma bord och deras nya partners som kanske inte heller tycker det är så kul att hamna tillsammans, vi har tagit hänsyn till ALLT (tror jag)...

    Det var ett jä..la jobb men jättekul faktiskt!

  • Anja 19 juli 2008

    Någon här inne som är hemma på det här med frisörsalonger???

    Jag kan bara inte bestämma mig...

    Just nu lutar det åt Capa eller Benan! Båda ligger nära kyrkan och jag vet iallafall att Capa arbetar med löshår. Någon som känner till en bra salong med någon som är superduperduktig på uppsättningar till brudar och som jobbar med löshår (rekommenderas tydligen för en riktigt bra uppsättning) och som verkligen har det där speciella ögat för vad man klär i och vad som passar ens ansiktsform och huvudform etc...

    jag är livrädd att det ska bli fel. Har alltför många ggr blivit superbesviken när jag varit och klippt mig, trots att jag haft bilder med mig osv...

    Just denna dag är det ju SÅÅÅÅ viktigt att allt blir perfekt!!!

    Snälla, era tips på jättebra brudfrisyr-frisörer i Lund...

  • Anja 19 juli 2008

    jo det där m baren visste jag, att de ej fixar nåt om man har egen dryck men det andra hade jag ingen uppfattning om men det var ju bra att få veta Hur var det innan?

    Fick man ingen offert då, utan de gav priset på rak arm direkt eller?

    Har ni varit och provsmakat ännu? Vet ju att man gör det några månader innan när man har tegnérs... Får välja ett antal rätter som man får provsmaka så man kan bestämma sig. Tycker det är super!

    Vi ska gifta oss i Klosterkyrkan.

    Är det Jill du har på Här. Henne klippte jag mig hos förr. Hon är verkligen duktig!

  • Anja 19 juli 2008

    Va? Gör de bröllopstårtor??? Det visste inte jag! Då kanske man ska ta den genom dem oxå... Jag älskar deras mat och tycker den är fantastisk och prisvärd så om de även gör tårtor så är de säkerligen supergoda de oxå!

    Gör de "riktiga" bröllopstårtor och isåfall vet du något pris på dessa?

  • Anja 19 juli 2008

    Men ååååh suck... Känns som att man blir lite lurad faktiskt, när man bokar vid en tidpunkt då de har vissa regler och de sedan ändrar när man redan HAR bokat.

    Ändringar borde faktiskt gälla när man BOKAT efter det datum som nya regler gjorts upp. Blir tjurig nu, för att betala för porslin etc är INGET

  • Anja 19 juli 2008

    Men ååååh suck... Känns som att man blir lite lurad faktiskt, när man bokar vid en tidpunkt då de har vissa regler och de sedan ändrar när man redan HAR bokat.

    Ändringar borde faktiskt gälla när man BOKAT efter det datum som nya regler gjorts upp. Blir tjurig nu, för att betala för porslin etc är INGET

Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2