Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

    Brudar i Lund sommar 2008 - del 2

    oops inlägget rusade iväg

  • Anja 19 juli 2008

    Vi åker över och köper. Min m2b har en kompis som åker över ofta och handlar så han följer med honom och fixar det hela. Vi har räknat max 10.000 för drickat... Är ju bubbel som välkomsdrink typ sen vin/öl till maten, olika sorters avec t kaffet och sen olika sprit, vin och ölsorter till baren.

    Sen ska man ju även köpa allt blandgrejs till drinkar, får ju bli lite olika saker. Vill ha så att man kan blanda de vanligaste drinkarna iallafall... (kommer välja de drinkar jag tror är "populärast" och som jag gillar själv, typ pina colada, vodka russian, strawberry daquiri, rom och cola, gin och tonic etc, manhattan etc...) tror jag ska skriva en snygg skylt över vilka drinkar som finns, en drinklista som ska sättas upp vid baren typ Är lite kul!

    Så man får ju köpa lite rom, vodka, malibu, whisky, gin osv... Tja en relativt blandad bar, men vi kommer lägga fokus på vodka och rom... Det håller i längden

  • Anja 19 juli 2008

    Vad bra att det inte blir dyrare om man väljer det "vanliga"... Blev lite lugnad nu

  • Anja 19 juli 2008

    Nu är lägenheten SÅLD

    Den såldes till slut för 1.210 000 och jag här HELT nöjd!!!

    Nu är bröllopet betalt, yes!!!!

  • Anja 19 juli 2008

    Ja vi ska ha någon som står i baren. Vi fixar det själva tror jag. Har nog inte tänkt anlita tegnérs till det. Men jag vet inte!

    Hur mycket tar dom för det? Har du någon aning???

  • Anja 19 juli 2008

    Tina75

    Vet du, den tanken slog oss oxå. Är onekligen roligt Vi kanske kan tipsa varandra om lite roliga drinknamn eller iallafall dela med oss av våra drinknamn

  • Anja 19 juli 2008

    Ååååh jag längtar såååå till imorgon + onsdag. Då är jag ledig och ska ner till stan och införskaffa alla grejor till mina save-the-datekort och lite mer till mina inbjudningskort så jag kan fixa färdigt dem.

    Det känns ju liiiiite stressigt m save-the-date-korten nu eftersom jag tänkte få ut dem i början av december och november kommer vara rätt så stressig månad för oss m tanke på packning och flytt osv.

    Har banne mig inte så mkt tid på mig!!!! Gulp...

    Ska ni skicka ut save-the-date-kort?

  • Anja 19 juli 2008

    Tina 75

    jag vet hur mina inbjudningskort ska se ut men hinner inte beskriva nu. återkommer ikväll

    Vi flyttar den 30 november så det är bara 1,5 månad kvar. Såååå SKÖNT!!!

  • Anja 19 juli 2008

    Hej och välkommen Fysio. har själv ställt den frågan. Känner nästan panik nu! Vi kanske kan få några tips om vi tjatar tillsammans

    Har suttit och sökt på nätet och läst en massa saker som folk skrivit om olika frisörsalonger och frisörer. Är intresserad av capa och benan som det känns nu, men även HÄR, fast där klippte jag mig alltid när jag var lite yngre så det känns lite grann som "been there, done that" fast å andra sidan så var Jill som jag klippte mig hos, skitbra och hon ska vara super på just håruppsättningar om jag fattat rätt!

    Det är en DJUNGEL!!!

  • Anja 19 juli 2008

    feb08

    VAd säger du???? Blir det 10 000 enbart för personalen???? Då faller ju allt för oss! Så kan dom ju inte göra när man bokar salen och får infon. Vi har noga förhört oss exakt om hur mkt det kommer kosta och fått uppgifter utav dem så inte sjutton kan de komma och ändra så att det blir dubbelt så dyrt. Då får vi leta annan lokal.

    Shit så ledsen jag blir nu.

    Menar du att 10.000 är endast för personalen? Hur kan man gå från att det ingår till att det kostar lika mycket som hyran av lokalerna, utan att informera folk som bokat salarna. Det är ju hutlöst!!!

    Det skulle ju bli 20.000 för oss. Hyran är ju på ca 10.000 (nya och lilla + salong) och sedan 10.000 till. Det är f..n inte klokt! Om de inte informerar oss om detta i god tid så tänker jag slåss m näbbar och klor för jag hade många långa samtal med Kerstin om kostnaderna och har fått en viss info av henne och tills DE säger annorlunda så tänker jag inte betala några jä..la 10.000 kr extra. Fy så ledsen jag blir nu

Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2