• Anja 19 juli 2008

    Brudar i Lund sommar 2008 - del 2

    Hej allihop

    Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)

  • Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2
  • Anja 19 juli 2008

    När jag sedan gått ner typ 5-6 kilo, vilket jag gör de första veckorna om jag gör på detta vis, så börjar jag med att äta vettigt...

    Jag ser till att äta rätt, tar hjälp av viktklubben för att se hur mkt kolhydrater resp fett och proteiner jag får i mig för jag har märkt at tnär jag sätter samman kosten RÄTT så går jag ner nästan utan ansträngning. Men i normala fall så äter man såååå fel ofta. alldeles för mkt kolhydrater ohc fett! inte bra!

    så jag håller mig t vissa regler, dricker ett stort glas vatten innan måltid, för mättnad osv, äter bara en normalstor portion, försöker att ta bara lite kolhydrater, lite sås, normalt med kött och ta mycket sallad istället.

    SEdan dricker jag inga söta drycker, minskar liiite på sockret i mitt kaffe etc... jag klarar inte sötningsmedel så sånt skiter jag i. Tror dessutom att det är grymt ohälsosamt.

    Annars gör jag inte så mkt. Är latare än latast.. men på sistone har jag börjat simma lite.. har bara gått ett par ggr. Är en väldigt stillasittande person, verkligen!!!

  • Anja 19 juli 2008

    Sedan äter jag lite och ofta... Mellanmålen ska man inte skippa... De gör att man håller uppe ämnesomsättningen... Äter man för sällan så sjunker nämligen den och kroppen går på svältlåga, dvs den vill inte förbränna nånting.

    Så jag gör på det viset, typ... ohc det funkar verkligen... Så enkelt egentligen om manhade haft en fantastisk karaktär

  • felines

    Åh, jag måste också palla mig till gerda... ska bara skriva klart exjobbet, känns som en dygnet runt sysselsättning. Shit, jag hade nog inte pallat nutrilett sådär - du är ju grymt duktig. Jag behöver nog lära mig mer om måltidssammansättning, viktklubb kanske är en idé. Problemet är att jag inte känner att jag har tid att fixa så mycket med maten. Förr var jag duktig och gjorde storkok med lagom portioner uppdelade för hela veckan men jag har slutat med det. Det här med mellanmål är nog en grej, jag äter nog bara två gånger om dagen, tre om jag blir hungrig på kvällen. Menar du att man kan få upp ämnesomsättningen igen om man äter oftare eller är det kört när kroppen väl har ställt in sig på svält? Egentligen brukar jag gå ner utan att göra något bara jag tränar men nu har ju inte det blivit av... ajaj... bröllopet kanske inte är tillräckligt nära helt enkelt. Jag får ta nya tag efter nyår.

  • AnneiLund

    Hej alla godingar....
    Sitter och är inne i en sjukt jobbig jobbperiod just nu...suck, jobbar dygnet runt, har inte tänkt att försvinna från BT igen, men kommer vara lite begränsad nu ett tag!
    Kommer saknar er.
    Men försöker slita till mig lite tid då och då...annars kommer jag få grym abstinens
    Tusan vad det blåser ute......

    Kram

    Ps :Anja, jag blev så inspirerad av ditt inlägg, jag gick även en powerwalk den dagen, blev inte skrylle som du men 6 varav i Stadsparken
    Och JA...det var tur jag slängde mina bröllopstidningar....

  • Anja 19 juli 2008

    Godkväll alla Lundabrudar

    Idag har vi haft gåsamiddag så idag är jag INGEN inspiration Anne, jag LOVAR

    Har ätit så jä..la mkt att jag mår helt illa... Dessutom köpte jag TRE HELA KILO lösgodis, varav jag själv klämde över ett kilo så jag mr faktiskt riktigt tjuvtjockt!

    Men på lördagar FÅR JAG JU LOV att äta vad sjutton jag vill

    Vad hittar ni på ikväll...

    Jag har precis suttit och fixat med mina save-the-date-kort som blir helt ok, även om de inte blir lika fina som själva inbjudningskorten (dom är jag riktigt nöjd med faktiskt )

  • Anja 19 juli 2008

    Någon som vet en butik i lund/malmö/helsingborg som säljer RIKTIGA korsetter???? jag MÅSTE hitta en!

  • felines

    Jag har också precis avverkat en gåsamiddag, huuu så mycket fett!
    Inte ätit frukost idag :)

    Anja, jag var inne i en butik som kunde beställa måttanpassade korsetter av alla de slag. Om man går från stationen upp mot triangeln i malmö passerar man Schock på vänstersidan (strax innan triangeln), någonstans där i höjd med Schock finns en gränd på högersidan. Jag har ingen aning om vad butiken heter men om man passerar den lila innergården så är den på högersidan innan man kommer ut till nästa gata. Jag vet inte hur mycket de har inne men bläddra i deras katalog, där kan man inspireras.

  • Anja 19 juli 2008

    Åh Felines vad braaaa... ska kolla upp detta!!!

    Vet du vad vägen heter? Åååhhhhh skulle vilja söka/googla på detta

  • felines

    Nä, jag vet ju inte det. Men vi Lundabrudar kankse skulle kunna ta en fika nån lördag och passa på att göra Malmö :)

Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2