Karlskoga/Degerforsbrudar Del 3
Hejsan alla tjejer! Såg att vår tråd nr 2 var avstängd, det har varit vääldigt tyst här inne.
Så...jag öppnar en ny för jag vill såå gärna veta hur det går för er alla!
Hejsan alla tjejer! Såg att vår tråd nr 2 var avstängd, det har varit vääldigt tyst här inne.
Så...jag öppnar en ny för jag vill såå gärna veta hur det går för er alla!
Lotta49: Ja jag instämmer med dig, vi har heller inte överplanerat en massa, speciellt eftersom vi bara blir 32 st inkl barn.
Vi gifter oss den 1 september sen drar vi med oss föräldar+syskon+barn till Kreta den 6 september. Vi blir 16 st som åker. En vecka efter bröllopet så har vi planerat att ha en bröllopsmiddag nr2 nere på Kreta, det ska bli jättekul.
lotta49: Glömde... va trist med bokningen av sviten. Fick ni något extra som plåster på såren?
Vi funderar också på Bofors Hotell fast det lutar åt dubbelrum istället för svit- då spar vi lite till bröllopsresan istället...
Ja, en väninna till mig gifte sigi maj och hon sa att det blev lite tomt efteråt precis som ni skriver. Eftersom det varit fullt upp, men åh vad jag längtar tills jag är gift (med glittrande ringar på handen)...
Ansu: Nja, vi får komma och bo i sviten gratis någon annan gång om vi vill men det är ju inte så himla kul att bo på hotell i sin egen stad.
Vi bor ju egentligen bara där för att vi får gäster utifrån som vi vill umgås med dagen efter bröllopet.
Skall höra med dom om vi kan få lite rabatt på priset i stället eftersom vi bjuder våra boende.
Angående resa så kommer vi inte att åka förrän i juni nästa år, då blir det till Malta med en dagstur till sicilien och vulkanen Etna. har ju en liten tös här hemma på 3 månader som kom i april.
Det kommer i stället bli en miniresa till stockholm tror jag så jag håller på och letar efter ett bra hotell så det lite weekend.
Härligt att ha något att se framemot även nästa år. Ska lilltösen med då eller får hon vara hemma.
Vi ska som sagt ha våra två juveler med oss ( och halva resten av släkten ). Men det får nog bli en minisemester senare i vinter, bara vi två. Men inom Sveriges gränser.
Vi åker nog utan lilltösen som det ser ut nu, mormor har nämligen "tingat" henne för att få vara barnvakt
Mysigt ändå att åka allihop, då har ni ju alltid någon med som kanske kan titta till barnen en stund om ni vill vara i fred.
ååå Etna är vrålhäftigt!! Maken och jag var på Sicillien på semester för några år sedan och utflykten till Etna är en av de saker som jag kommer ihåg bäst!
Malta står faktiskt på vår lista över "nästa semestermål i Medelhavsområdet" - om/när det blir läge för något sådant. Kom hem från den grekiska ön Karpathos i torsdags... så... ehum.. det kanske dröjer med nästa resa.
Vår bröllopsresa (som gick av stapeln direkt efter bröllopet i slutet av oktober ) gick till Mexico och det var superhäftigt!
Vickan: kan tänka mig att Mexiko var underbart!
Hur gör ni andra med placeringskorten?
Tänkte skriva dem själv på snyggt papper men är det någon som vet om det finns något program på datorn man kan använda sig av?
Placeringskort - vi skrev ut alla namn i stiligt typsnitt, klippte i långa strimor och hade pappersbitarna som servettringar.
Vill du göra placeringskort, kan du använda Words etikettfunktion!
Tack så mycket för tipset !