Karlskoga/Degerforsbrudar Del 3
Hejsan alla tjejer! Såg att vår tråd nr 2 var avstängd, det har varit vääldigt tyst här inne.
Så...jag öppnar en ny för jag vill såå gärna veta hur det går för er alla!
Hejsan alla tjejer! Såg att vår tråd nr 2 var avstängd, det har varit vääldigt tyst här inne.
Så...jag öppnar en ny för jag vill såå gärna veta hur det går för er alla!
Visst var det i går Snäckan gifte sig?
Någon som vet?
Jag är också kvar mitt i planeringen! Vi gifter oss 15 sept i Karlskoga Kyrka.
Nu har jag börjat få panik över allt som är kvar medan min M2B är helt lugn....
Vi har kvar:
- boka bröllopsnatt
- DJ
- Solist
- Har inte träffat prästen (de säger hela tiden att det är bara prel. vet inte vem det blir än hör av er senare)
- bestämma blommor på borden och beställa det och brudbukett (vet dock var och på ett ungefär hur det ska se ut)
- finslipa dukning/dekorationsplan
- inhandling alkoholfritt, natta mat mm
- sista diskussion med catering (specialkost som kräver en hel del).
- Sedan har vi bara smått börjat på festprogrammet men papper till dem är beställt (panduro)...
Som ni ser är det en hel del kvar... Hur har ni gjort med solist resp DJ - har ni det? Har ni något tips på vilka? Priser? Hört 3500 för DJ vilket jag tyckte var dyrt...
Vi hade inte nån DJ. vi körde en egen playlist i datorn och det blev jättebra.
Solist - tips är att: ringa kulturskolan och att fråga kantorn i kyrkan om kontakter!
Och du! Få in panik, utan fokusera på hur skoj det ska bli! Det mesta av det du skriver som ni har kvar, går att fixa ganska snabbt om man bara vill. Och det är ju över en månad kvar till bröllopet! Ni hinner!
Tack. Jo jag försöker ta det med ro men nu drar jobbet igång och helgerna känns redan fulla. Fokus på bra saker ja dels ska vi hämta/prova ringarna på onsdag! Mamma kommer i helgen och då ska vi ha sista provningen på klänningen- ska bli så kul. Sedan efter en sådan här sommar ser jag verkligen fram emot bröllopsresan
Vi tänkte också på egen playlist på datorn men tänk om allt hakar sig på dagen D? Har ingen riktigt musik-lover i gänget... Vi har varit i kontakt med kantorn men han svarade kryptiskt först och sedan har han inte svarat än- ska försöka nå honom igen...
lilltjejen80: bor du i karlskoga?
Jag hade stans panik över solist men nu har jag ordnat en tjej privat som kan ställa upp.
Var och provade vigselringarna i fredags, jag säger bara WOW!
Vilken känsla att veta att snart ska man ha den på fingret och att den liksom kommer att sitta där hela tiden
Jag är så himla nöjd med den. Min m2b kommer också att ha ring fast en likadan som sin förlovningsring, lite smalare bara.
Vi har vitt guld och i min vigselring sitter det diamanter som nästan är som strössel, det verkligen gnistrar om hela ringen.
Annars håller jag på för fullt och bränner skivor med dansmusik till festen.
Vi ska ha ett band som spelar efter middagen, sen blir det disco-dans med en salig blandning resten av kvällen.
Kan inte fatta att det bara är 19 dagar kvar, det har gått så himla fort!
Ja, inflyttade till Karlskoga för 3 år sedan.
Ringar, vi lämnade in våra redan i mars så vi har varit utan så länge. jag lämnade in min för att göra om till smalare och annan sort för att passa alliansringen. Min M2B ville göra sin förlovningsring lite bredare för att också få "ny" ring... var ute i god tid för att få bra pris och hinna med, nu får vi bara hoppas att de gjort som vi sa...
vad har ni hittat för band? men de spelar bara lite inte som ni har disko till senare, eller?
Glömde en sak
-vi har heller inte bokat bröllopsnatt ännu. Vi har inte riktigt bestämt oss var vi vill bo, men vi funderar på att Bofors Hotell.
Var upp till Axelsson och Skärlund idag på lunchen och lämnade in ringarna för putsning och gravyr i min m2bs ring. Först sa det att de skulle vara klara den 31/8..oops.. sa jag, det är dagen innan bröllopet.. känns lite tajt.. tänk om ngt går fel.. Då ändrade de så att jag skulle få dem fredagen innan den 24 istället.
Det känns mycket bättre!!!!
Hittade en jättefin kofta till dottern på Lindex också, tänkte att det kan bli lite kallt framemot kvällen så det kanske behövs. Vår lokal är ganska liten så det kommer nog att bli att man är ute en del om vädret tillåter.
Kul att höra om era andras planeringar.
TÄnk tjejer snart är vi gifta !! Vad tomt det kommer att kännas efteråt, nu är man så uppe i all planering osv.
..allstå tomt på så sätt att man har varit så mitt uppe i all planering nu ett bra tag som kulimenarar i en enda dag och sedan så är det liksom "över".
Snäckan80: Skriv gärna och berätta hur din dag var.
Lilltjejen80: Vi har fixat ett band som heter BB Brain, jag känner bandet privat.
De kommer att spela både gammal och ny musik, det är ju covers de kör i sin repetoar. De kommer att spela ungefär 45 min-1 timme sen kommer vi att dra i gång CD-spelaren
Ansu: Vi kommer att spendera vår bröllopsnatt på Alfred Nobel, blev bara så himla besviken när det visade sig att hotellet gjort fel i vår bokning.
Jag bokade sviten i februari för att vi ville vara ute i god tid men de gjorde fel och bokade för 2008 i stället för 2007.
När det sen uppdagades så gick det inte att ändra eftersom ett annat par hade bokat sviten samma datum så nu får vi ett dubbelrum i stället
Det är egentligen det enda molnet på min annars så blåa himmel inför detta bröllop.
Vi kommer att få våra förlovningsringar tillbaka den 24:de alltså dagen innan vårt bröllop.
Som tur är har vi ju redan provat ringarna så att allt är klart innan .
Jag kan hålla med om att det kommer att kännas tomt även om jag kanske inte direkt har överplanerat.
Vi visste ju så långt innan på ett ungefär hur vi ville ha det. Som tur är har man ju även bröllopsresan att se fram emot efter bröllopet.
Får man fråga vart ni andra tänkt resa?