• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • The flight attendant

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!) Varför gå in o kommentera en tråd som man inte är intresserad av?! Enbart för att störa? Vad e grejen?

• tree

Engelbert
    jag tycker inte alls att man måste bjuda på allas resor och boende... om van är nära vänner/släkt så vill de vara där på era stordag iaf... vi har gäster som kommer från usa, england, switzerland... alla de vi har bjudet in från utland har faktiskt tackat ja!... de som har tackat nej bor i sverige! vi betala hellre inte för boende... men om ni har råd, är det väldigt snält av er... om ni betalar är det säkert att nästan alla tackar ja.. de får en gratis semester!

• The flight attendant

TS-låter superhärligt! Verkligen schyst att betala allas resa och boende. Kommer det att vara en utomhusvigsel? Med tanke på destinationen tänkte jag...

• T och U

Ninni7

skriven text kan verkligen tolkas olika, jag tolkade inte alls Engelberts kommentar om pappertallrikar som en tyken kommentar... tror att Engelbert ville vara lite skämtsam. Det har ju diskuterats om paperstallrikar här, så det var väl kanske det mest lågbudget som hon kom på...

• anne på grönkulla

Det är väldigt generöst av er att bjuda alla på resan om ni har råd med det - men ni ska absolut inte känna att det är nödvändigt.

• 071023 2

T och U.

Håller med dig. Jag tror man får ta saker och ting med en nypa salt och glimten i ögat. =0)

Kan tycka att vissa fastnar i "mongo-fällan" ganska lätt här på sajten. Ganska underhållande kan det det vara i varje fall.

• Serenity

jag har definitvt inte en budget på 200 tusen eller 500 tusen men eftersióm vi är så få som kommer så blir det rätt lyxigt ändå. Ska betala allas boende men inte resan,blir så krångligt då eftersom vissa har bilen med sig andra inte,vissa kommer på fredagan andra på lördagen...nä jag vill inte hålla reda på sånt. Vi ska gifta oss på gotland ska hyra en lokal vid havet

• Engelbert

To The flight attendant:

jag vill nog hålla med dig, och ett förtydligande till Ninni: jag anser inte att "allt under min budget är utan stil".

Tråden skulle som sagt var handla om "exklusiva bröllop" och jag tror ingen annan än du sätter något likhetstecken mellan bättre eller sämre beroende på vad det kostar. Det är ingen som har påstått att det är dåligt med papperstallrikar, men än en gång, det var inte det som var poängen... Poängen var att få tips och starta en tråd kring exklusiva bröllop.

Så vill man inte prata om exklusiva bröllop kan man ju alltid välja någon tråd som passar en bättre.

• Mrs Van Derkamp

Jag älskar exlusiva bröllop!Men vart är sker bröllopet?Vad är det du vill ha tips om?

• Mrs Van Derkamp

Fanns en brud här tidigare som la över en miljon kr på sitt bröllop i Stockholm.Blev mycket rabalder kring denna brud.Hon blev så påhoppad att hon till slut lämnade BT,synd eftersom det var många som ville följa med i alla detaljer kring hennes sagobröllop.Här finns lite att läsa:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m357100.html

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)