• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Anja 19 juli 2008

Godkväll alla sköna brudar

Ojojojoj vad ni skrivit MYCKET... Tog mig typ en halvtimme att läsa igenom allt

Välkommen till fdLadye som ska gifta sig på denna underbara dag den 19 juli 2008

Vi gifter oss ju oxå denna dag, i Klosterkyrkan i Lund.

angående det här m secret box osv, så är det INTE nåt för mig. Shit så chockad jag blev när min sambo tog ett foto av mig naken, när jag kom ut ur duschen igår. Grät faktiskt! Fy f..n. Tre barn har gjort mig till en riktigt fet, flabbig, cellulitkossa. Ärligt talat, jag ser helt för jä...lig ut och har runt 20 kilos övervikt. Inte ett enda jä..la dugg kul...

Sen har han hur många vackra nakenfoton som helst av mig, sen tidigare och inte f..n tittar han nånsin på dem, vilket jag tycker at than borde för shit så snygg jag var då

För övrigt så hade han inte heller nån aning om vad morgongåva var förrän jag berättade. Jag läste förresten om det på wikipedia nyss och upptäckte att jag själv inte hade någon koll på det här m morgongåva.

den ska ju ges på morgonen efter bröllopet (dvs efter bröllopsnatten) vilket ju egentligen är självklart när man tänker på att förr så levde ju ej brud och brudgum ihop och träffades kanske inte på morgonen alls på den stora dagen, utan inte förrän i kyrkan sen.

Jaha, där ser man, jag tog ju för givet att man skulle få morgongåva på själva bröllopsdagen, men så var inte fallet alltså!

• fdLadye

Jag funderar oxå på att göra en secret box. men nej jag är för tjock för det jag med.
    Så du behöver inte känna dig ensam.
    Jag har faktiskt inte en aning om vad jag ska ge den blivande mannen.

Vi gifter oss i Kärnbokyrkoruin i Mariefred. Ska lägga in en bild på den i mitt galleri=)

• Anja 19 juli 2008

Men oj...

Glömde ju att rapportera om vår helg

Jag har ju varit på spa Tylösand med min blivande...

Åååååhhh så romantiskt vi har haft det!!!

Vi har myst, badat, pussats, ätit sååååå gott och bott lyxigt och haft det såååååå bra och haft wild sex på hotellrummet (erkännes att det typ är första gången vi bor på hotell tillsammans, fniss fniss fniss)...

Vi fick även varsen 70 minutersbehandling där vi fick ryggmassage, arm och handmassage och ansiktsbehandling. Såååå skönt! (fast jag var liiiiite irriterad för Daniel fick en mkt bättre behandlare än jag när vi jämförde efteråt, grrrrr, de gjorde lite olika och min la lixom inte speciellt mkt själ i det, kändes lite hafsigt så jag kunde ej slappna av riktigt) Lite trist men ändå riktigt nice. Ansiktet fick ju ett lyft!

Barnen saknade vi enormt mkt idag när vi skulle åka hem...

Börjar undra hur vi ska kunna vara borta från dem i två veckor när vi åker på bröllopsresa, när vi knappt klarade ett dygn *asg*

Hmmm...

Måste erkänna dock att denna tripp var så jä..la behövlig för oss...

Har inte bråkat en enda gång detta dygn

Fattar inte varför men när man har barn så är det så mkt tjafs. Är så mkt man inte riktigt håller med varandra i och man är så känslig för hur den andre är mot barnen och man blir så irriterad när man tycker att den andra inte gör rätt/säger rätt saker/resonerar på rätt sätt ang uppfostran etc...

Detta är VERKLIGEN svårt och det kan bli seriösa irritationsmoment om man inte pratar om det ordentligt.

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna känna mig så irriterad på DAniel, innan vi fick barn! Det hade typ aldrig hänt då, och vi har ändå varit m varann i 17 år snart!!!! Så jag KÄNDE HONOM VERKLIGEN VÄL... Är det inte skumt??

• Waersta

celluliter= skrattgropar i låren, vem tycker inte att det är charmigt med skrattgropar?

• Waersta

Haha.. jo de släpper hem han på kvällarna. Jag vet ju iaf var han är på dagarna.
    Ungarna på dagis tror han är polis som vaktar alla tjuvar.

Bellanote skrev 2007-09-29 22:28:24 följande:
    waersta så då är han hemma på permision sen då hi hi
  • Anja 19 juli 2008

Men vår spaweekend fick mig verkligen att känna att vi fortfarande har gnistan lixom såååå skönt och så behövligt! Man jobbar mkt, man har tre barn, mkt med hemmet, försäljning av lägenhet osv, stress över ekonomi, tja, massor av saker som gör att man är lättretlig osv, så vi har nog verkligen kommit ur en ond cirkel av irritation och småbråk nu hoppas jag!

Ibland får jag intrycket här inne att inga andra blir irriterade på varann eller bråkar, eller tvivlar eller känner sig nere, besvikna på den andre etc, så jag vågar knappt säga nåt när jag känner så.

jag älskar daniel, det VET jag ju och jag vill vara med honom och jag är superkåt på honom, vill ej ha barn m nån annan osv...

MEN han gör mig galen ibland och i perioder så bråkar vi så att det tjongar om det!

Sådär, då fick jag ur mig det. SKÖNT

Men just nu är vi kära så kära *asg*

• Anja 19 juli 2008

skrattgropar i låren

skrattar mig fördärvad *asg*

ja det är ju urgulligt :-d

• Anja 19 juli 2008

vad härligt att det är fler som är vakna!!! Trodde jag var ensam här

• Waersta

Anja: Känner igen det där med irritationen.. oftast så beror det här hemma på missuppfattningar och bristande kommunikation.

tex: Vi har ju pratat om att åka till Danmark och titta på vigselringen. jag tog för givet att barnen skulle med och han trodde vi skulle åka utan. Inget vi diskuterade föräns jag sa något i stil med "Jag har hittat ett hotell med vattenland"
    Han hade sin plan i huvudet och jag hade min..

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7