• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Pumpkin

Äsch! Jäkla skit! Man får inte vara fler än 40 personer i systerlokalen Inte får man ha sätta upp ett tält utomhus och ha musik där heller

• Waersta

men jäkla skit! Vem vet om ni är fler är 40 där då.

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-09-25 12:51:30 följande:

Äsch! Jäkla skit! Man får inte vara fler än 40 personer i systerlokalen Inte får man ha sätta upp ett tält utomhus och ha musik där heller
  • Alvaereva

pumpkin:

själva kakbotten:
    2dl strösocker
    2 ägg
    50g smält smör
    2 tsk bakpulver
    3dl vetemjöl
    ½-1 dl mjölk
    ca 4 msk kakao (rättvisemärkt)

den gör du som man gör en vanlig sockerkaka. smörar och bröar en form och har inne i ugnen på ca 175 grader tills den är färdig.. vet inte hur länge men det brukar bli typ 25 minuter..
    just det, jag tog 1½ sats av det här när jag gjorde tårtan!
    sen skar jag bottnen så att den blev två delar.
    där emellan la jag ett tjockt lager med jordgubbar och hallon och strödde lite socker över dom.

därefter täckte jag med vit chokladmousse enligt det här receptet (fast jag hällde ju inte upp i glas utan smetade ut det på tårtan istället när det stelnat):
    vit chokladmousse

Ingredienser
    8 port
    2 dl vispgrädde
    150 g vit choklad
    1 ägg
    1 dl Kesella
    färska bär, t ex hallon eller blåbär
    Gör så här
    Vispa grädden. Smält chokladen på svag värme i vattenbad
    så att den precis bara smälter.
    Vispa upp ägget och tillsätt chokladen under kraftig omrörning.
    Rör ner Kesella och sist grädden. Häll upp moussen i små glas.
    Låt glasen stå i kylen ca 1 tim. Toppa moussen med bär.

• Alvaereva

pumpkin:
    ååh gud va tråkigt med lokalen!

• Pumpkin

Waersta: Fast jag som jobbar på ett brandskyddsföretag lär föregå med gott exempel - det finns ju en anledning till att man inte får vara fler än 40. Tyvärr.

Ina: Mmmums! Måste jag helt klart testa! Får göra det när svärföräldrarna kommer ner, har för mig att svärfar fyller år i samma veva
    Ja, riktigt trist med lokalen faktiskt. Vi måste sätta oss ner och helt enkelt välja vad som ska gå först - pengar eller gäster - och sen ta ett beslut utefter det.

• Waersta

Haha, det är sant. Men ni får ha kösystem utanför lokalen en går ut då får en gå in.

Nää.. supertråkigt!! Har du någon annan lösning på g?

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-09-25 13:53:40 följande:

Waersta: Fast jag som jobbar på ett brandskyddsföretag lär föregå med gott exempel - det finns ju en anledning till att man inte får vara fler än 40. Tyvärr.Ina: Mmmums! Måste jag helt klart testa! Får göra det när svärföräldrarna kommer ner, har för mig att svärfar fyller år i samma veva Ja, riktigt trist med lokalen faktiskt. Vi måste sätta oss ner och helt enkelt välja vad som ska gå först - pengar eller gäster - och sen ta ett beslut utefter det.
  • Pumpkin

Waersta: Haha, vilken partydödargrej

Nej, inget bra alternativ på lager faktiskt. Dra ner på gästlistan eller ha en dyrare lokal/gifta oss på annan ort är väl det som gäller kanske.

• Waersta

Hm.. vad tråkigt när man tror att man hittat grejer liksom. Jag hoppas verkligen att ni hinner klura ut hur det ska lösa sig!

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-09-25 13:56:33 följande:

Waersta: Haha, vilken partydödargrej Nej, inget bra alternativ på lager faktiskt. Dra ner på gästlistan eller ha en dyrare lokal/gifta oss på annan ort är väl det som gäller kanske.
  • Pumpkin

Ja, riktigt trist! Speciellt när man varit lite deppad för det innan, och så kommer man på värsta bra idén - och så pajar det!

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7