• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Anja 19 juli 2008

Kan ju ta och berätta lite om mig själv

Är 32 år, socionom, bor i Lund. Gifter mig med min älskling sedan 16 år (gulp) den 19 juli. Vi har tre barn tillsammans, Emil, Alice och Ivan (7, 3 och 2 år gamla)...

De ska vara näbbar och ringbärare, men för övrigt ska vi ej ha marskalkar eller tärnor utan bara min man och jag där framme i kyrkan.

Vi gifter oss i en liten röd tegelkyrka mitt i centrum och har festen i en borg mitt i stan. Ca 80 gäster med sittande trerätters coh dans osv... Vi bråkar fortfarande om band/dj????? etc

Färgtema vitt och rosa (mannen vägrar än så länge att ha rosa väst och kravatt men vi höll NÄSTAN på att göra en överenskommelse ikväll, men det lät för jobbigt för min del och inbegrep vissa sexuella tjänster varje dag fram till hans födelsedag den 29 januari )

Har bestämt frisör och fotograf men ännu ej bokat.

Vet hurdan klänning och frisyr osv...

Äh va sjutton, gå gärna in på min sida och kolla om du vill så ser du lite mer om oss och hur vi tänkt oss vår dag

anjaochdaniel.weddingannouncer.com

• Waersta

jag är född 29 november, skytte, mycket bra. Envis som få.

Alvaereva skrev 2007-09-24 22:17:47 följande:
    snitte:det blir tio dagar innan, men eftersom det är på en söndag så blir det nog antagligen på måndagen den 26:e november. imorgon får vi exakta tiden
  • Waersta

Haha, härligt!

666baby skrev 2007-09-24 23:19:17 följande:
    Jag är 25 men inte från Hallsberg... =)
  • Waersta

Anja 19 juli 2008, det där med sexuellatjänster för övertalning låter spännande, min karl har mest dealat om tvätten än så länge.

• Pumpkin

Godmorgon tjejer! Om ni inte sett det så kan jag tipsa om att nya Allt om Bröllop finns ute i butik
    Sen fick jag inget svar på om någon av er sökte till "moderatortjänsten"?

666baby: Välkommen hit! Häftigt att gifta sig på Nordirland, har själv aldrig varit där men skulle definitivt vilja åka dit nån gång Är din blivande irländare eller?

Alvaereva: Åh så skönt att ni fick det beviljat! Förstår att det måste kännas mycket lättare nu
    Var tårtan god förresten?

• Annim

God morgon Pumpkin! Tack för hjälpen angående låten.
    Du hade så rätt så! (Sträck på dig oredentligt nu! =)

Välkommen 666baby! Är det riktig hysteri kring bröllop i Nordirland säger du!?

Själv är jag helt uppe i det blå och drömmer om denna dag.
    Tänk att den 16 Augusti 2008 ska jag få titulera mig FRU!!! *Stolt*

En fråga till er alla! Hur går det med planeringarna? vad är ni uppe i just nu?
    Jag håller på och ta reda på vem som ska fixa vår buffe och avd det kan tänkas kosta...
    Annars bör jag ta det lite lugnt just nu med utgifterna.
    Jag har redan handlat bröllopsväska och brudskor på nätet.
    Via Köp och sälj här på BT och blocket.

Nu måste jag försöka hålla lite i kronorna och försöka lägga in lite på vårt bröllopskonto.

Hoppas ni har det bra förövrigt!

• Pumpkin

Annim: Haha, jadå, jag sträcker på mig - nu är jag 2 meter lång!

Just nu händer väl kanske inte jättemycket i planeringen. Väntar fortfarande på svar om vår systerlokal, men kansliet är så himla sega. Funderar på att låta herr Lasse ringa och prata med dem, jag orkar inte längre. Sen ska vi väl kanske börja fundera på underhållning, men det har också så himla mycket med lokalfrågan att göra så jag vågar inte riktigt än.

• 666baby

Ja min blivande är irländare. Vilket också medför att han har en viss idé om hur ett bröllop ska vara, men det är inget mot vad hans mamma har... =) I genomsnitt spenderar folk £18000 på sina bröllop här, i GENOMSNITT liksom! Att då komma och vara svensk och förståndig och lite hippie och säga att man vill ha vildblommor och inga stolsöverdrag är inte alltid det lättaste... Dessutom ska vi inte gifta oss i kyrkan (han är katolik) något som inte är superpoppis med hans familj. Men jag hoppas på att allt lugnar ner sig... Vi ska gifta oss borgerligt, på hotellet där vi har festen, de har en speciell trädgård för vigslar så jag tror det blir jättefint. Jag hämtade min klänning i lördags och vi har även bokat fotograf. Så de stora grejerna är egentligen fixade, ska försöka få nåt kompisband att spela (jag trodde han var allvarlig när han föreslog sina polares death metal-band, jag var helt på, men han skojade bara visade det sig...). Om ni vill kan ni kolla in min blogg på varstabruden.blogspot.com/

• Pumpkin

666baby: Hehe, svärmödrar är väl för härliga?

• Alvaereva

välkommen 666baby!! hoppas du ska trivas här hos oss
    svärmödrar är ett släkte för sej alltså.. finns det något som kan ha en åsikt (vilket är precis allt) om så är det självklart att dom ska ha det, och försvarar den med näbbar och klor! hahah!

pumpkin:
    hehe, jag vet inte om tårtan var god tyvärr, jag föråt mej i smyg på vit chokladmousse innan alla kom så jag mådde sjukligt illa på kvällen och fick bara i mej te och en kanelbulle. kunde inte ens lukta på tårtan. jag glömde fota den också. men alla sa att den var jättegod och tog stora bitar så jag antar att den var det

snitte:
    jag tycker väldigt mycket om min mage, men börjar bli trött på att hela tiden bli kickad i högra revbenen. jag är helt öm alltså. hon har lagt sej så att det bara är dom som får ta all smäll.. inte så skönt
    anja:
    det med sexuella tjänster låter väldigt kul borde jag prova sen när jag inte har sexförbud längre, hehe.. just nu har jag bara ryggkli att komma med, men det verkar funka rätt bra det också.

anledningen till att vi ska ha snitt är mest psykiska grejer hos mej. jag vill inte gå in på detalj, men jag kan väl säga som så att jag har kommit på att det INTE skulle gå att föda ett barn genom "därnere" för min del. den har varit med om tillräckligt om man säger så.
    min bm ringde idag och meddelade att vår dotters födelsedag kommer att bli den 23:e november wiihoo!
    vi ska skrivas in dagen innan på kvällen, sen får vi åka hem och sova om vi vill (och det vill jag, bor ju bara fem minuter ifrån med bil) sen klockan 09:00 den 23:e börjar dom cutta upp mej

jag undrar om man kan få nån i personalen till att filma spektaklet? jag vill gärna se sen hur det såg ut.. och så vill jag ju kunna spara filmen till min dotter. hon kanske vill se sen när hon blivit stor.

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7