• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • jeeksa080823

Hej!

Pumpkin:
    Har du roligt på jobbet?

Vad funderar ni på att ha för låtar under vigseln?
    Vi vill ha två låtar som kommer framföras av en vän till mig som är jätteduktig på att sjunga, den ena låten är den klassiska "kärleken förde oss samman" sen är den andra låten under diskussion. Tyvärr kan vi inte ha låten som är "vår" låt i kyrkan, passar inte riktigt med "ska vi gå hem till dig eller hem till mig"

• Pumpkin

jeeksa: Oooja, hur spännande som helst på jobbet - jag skulle ju faktiskt kunna skära mig på ett papper eller så

Vet inte riktigt vilka låtar vi ska ha i kyrkan, men jag har en hel uppsjö med låtar som jag vill ha till första dansen, så vi kanske får ta någon av dem

• jeeksa080823

akta dig för alla papper! farligt!

Första dansen funderar vi på "Av längtan till dig ? CajsaStina Åkeström & Åsa Jinder". Vi får se.

• Waersta

Tror vi ska ha "Hero" med Eglesias (eller hur tusan det stavas) det är "våran" låt.. men vi har ju tänkt att hitta på något skoj också.. men det har vi inte bestämt än.

• Pumpkin

Vi funderar på Runaway med The Corrs eller If it's all I ever do med Anders Johansson som första dans... Kanske You raise me up med Josh Groban...

• järvedsullis

vi ska dansa till Johnny Cash - Rose of my hart lite annorlunda kanske, men m2b är sånt fan och han har velat det sedan vi började prata om att gifta oss. Jag har verkligen inte hjärta att neka honom det och själv tycker jag om texten, så det känns bra!

• Pärlplattan

Hej på er brudar!!

Fatta vilken underbar dag ni har att vänta!! Själva vår vigsel var så underbar (fast det blåste som fn) och jag vet inet hur jag skulle kunna beskriva den på annat sätt än just så, UNDERBAR! Den har en alldeles särskild plats i hjärtat..

I övrigt: Bra start, pirr i magen, frukost, pirr i magen, så kom mamma och vi fixade håret, det blev väldigt bra, och slöjan satt på plats hela dagen. När håret var klart drog vi iväg och kom fram 1,5 timme innan vigseln så det blev lite stressigt med sminkning och påklädning och så, men till slut vart det iaf färdigt.. UT i blåsten, ner till en vacker bro, där jag fastnade med klacken mellan brädorna och stod stadigt som en fura.. Fotografering, och vigselförrättaren höll på att blåsa bort, sen själva genomförandet och mer fotografering, innan vi slutligen fick gå in och dricka champagne på rummet.

Därefter, gick vi upp till slotet, drack mer champagne och sedan satte vi oss till bords. Underbar mat och underbar dryck!! Förrätt: Laxtartar med pilgrimsmussla, mousse med bl.a löjrom (helt, vansinnigt, extremt god) rotfruktsspaghetti (bästa jag kan jämföra med) och så tror jag det var något mer, men det minns jag inte. Varmrätt: Pocherad hälleflundra, saffranspotatis, grönsaker i citronsmörsås. Efter det ostar från en buffé och som avslutning, hallon och cocos mousse med någon (oidentifierbar) glass och hallonsås. Gott och mättande. Därefter kaffe i salongen. Sen avvek vi och la oss i badet...

Känns jättebra att ha festen kvar faktiskt. Det kan ju till viss del bero på mitt övriga mående, men det är så mkt stress och känslor och tankar så att man har fullt upp med det, och det känns som om festen hade hamnat i skymundan (fast det tror jag inte att den hade, om man planerat att ha det samtidigt) Nu är det över, men ändå inte över. Så jag ser jättemycket fram emot det..

Nu vätar vi på korten och hoppas på att det iaf blir något bra, min mor som fotade med min kamera, är lite darrhänt och därför blev det rätt få bilder som inte var suddiga.. Synd, men min pappa och min makes (!!!!!) föräldrar fanns ju också på plats med ytterligare tre kameror..

Lycka till mina vänner, ni kommer få en så underbar dag!!!

• Pärlplattan

För övrigt - nu när jag läst igenom tråden också, TACK för era gratulationer och allt! *rörd*

Jag ska givetvis också uppdatera er med fotografier så småningom, men jag vill ha iväg dem till de som ska överraskas först, så de inte överraskas här..

• Pumpkin

Pärlplattan: Låter som att ni hade en helt underbar dag! Grattis igen frun!

• Annim

Halloj därute i cyberrymden!

Pärlplattan; Vad roligt att det blev en alldeles underbar och minnesvärd dag för er! Ser med spänning fram emot bilderna!

Ser att ni andra snackar lite om musik. Som det ser ut just nu lutar det åt att vi ska ha; "För att du finns" -Sonja Alden
    och "Öppna din dörr"- Tommy Nilsson , som solosång.
    Ingång och utgångs musik har vi inte tänkt på ännu.
    Och känner jag mig själv rätt så kommer vi ändra oss ett par ggr till. =)

Sedan skulle jag vilja dansa till....hmmm vad heter den artisten tro och vad heter själva låten..
    Ni kanske vet!?
    Den har bl.a text som lyder något såhär; "You are the meaning in my life , youre the inspiration..."

Så är det någon som kommer på vem som gjort den och och vad den verkligen heter... Tipsa mig!
    Hoppas ni har det bra!

Håller på och kollar upp vem som ska fixa maten för vår del.
    Vi ska ju ha buffe. En tjej har jag redan talat med och där gick det tyvärr inte...
    Nu har jag ett annat namn på någon som är duktig på detta med buffe och har inte lyckats få tag i männskan än. Men än är det ju inte för sent! =)

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7