• Midsommarbrud2006

Snälla, ge mig synpunkter...

Jag skall vara ensam tärna åt min äldsta vän som gifter sig i augusti. Problemet är att jag nu hamnat i en rävsax som jag inte riktigt vet hur jag ska ta mig ur. De andra i gänget har lagt en budget för möhippan på 2000 kronor per person. Jag kommer omöjligt att ha råd med detta eftersom jag är sjukskriven sedan flera m¨ånader tillbaka och dessutom har en liten dotter hemma. Jag kommer att kunna lägga max 1000 kronor, inte mer. När jag skrev och förklarade detta för tjejerna så fick jag ingen som helst förståelse. De blev irriteradee och påstod att man inte kan få en bra möhippa för så "lite" pengar. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Snälla, ge mig synpunkter...
  • Midsommarbrud2006

Tack snälla för alla era synpunkter. Nu återsttår bara att se hur dessa dominanta tjejer kommer ta att jag sätter ner foten och säger ifrån. Håll tummarna!

• Happii

Vi ska håller tummerna.. 2000 är aldeles for mycket!!!

• Heleneli

Midsommarbrud, maila dem länken till den här tråden.... ;)

Förövrigt håller jag med resten i den här tråden; 2000:- är JÄVLIGT (ursäkta språket) mycket pengar. Jag tycker att 1000:- är mycket det med. Att catera picknickkorgar är rent snobberi och fruktansvärt löjligt. Kan de inte laga mat (typ bre en macka och göra pastasallad) själva kan ni väl köpa en smörgås var på subway eller nåt???

Förstå vad trött bruden kommer vara på kvällen om ni ska göra allt det där... Hon kommer väl inte ens orka festa??

• Superpuman

Fixa en egen möhippa tycker jag, det blir säkert mycket trevligare

• toastmastrarna

Ska inte möhippan vara en trevlig dag, för alla? Fattar inte varför det ska behöva bli så onödigt dyrt... 2000 kronor skulle vi aldrig betala per person för att gå på möhippa/svensexa. Det finns hur mycket bra , roliga och mysiga saker som helst man kan göra för bara några hundralappar.

Håller med Heleneli att det är väääääldigt dyrt med 2000 kronor. Skulle inte ens vilja betala 1000 kronor.

Dessutom tillkommer ju också bröllopsgåva, nya kläder etc.

Säg vad du tycker och samtycker de inte så får du ordna en egen möhippa för bruden eller vara med på de aktiviteter som inte kostar så mycket.

• Sister of the Night

Synpunkter, sa du.

OK, det ska du få.
    Du efterfrågar vad man ska ta sig till i din sits när de andra påstår att man inte får en "riktig" möhippa för "så lite"(?!?) pengar.

Mitt råd: Skaffa ett rep och knyt fast dem i något stadigt, för de där damerna verkar ha vissa problem med att hålla sig kvar i vekligheten!

• jessisca

2000 spänn, skojar du?! När min kompis gifte sig för ett par veckor sen ordnade hennes systrar möhippa o deras budget låg på max 200 kr per person, och dom fick ändå en superdag! Jag kunde tyvärr inte va me, men bruden berättade om det efteråt o hon pratade länge och d märktes verkligen att hon hade uppskattat d! Dom va ca 6 stycken som hade vart me, så den totala budgeten landade inte ens den på 2000...

va har dom här damerna tänkt göra me alla pengar? Ta en sista minuten o va borta en vecka eller?!

• Firestarter

Det jag spontat tänker är att om du inte kan följa med måste "dina" 2000:- läggas till på de andras 2000:- om du jag förstår vad jag menar. Kanske de andra kan vara snälla och ställa upp och betala en del av "dina" 2000:-
    Försök att prata med nån som inte är med i planeringsgänget (om det finns nån) och fråga vad dessa tycket!
    Men som flera andra har skrivit innan. När ska ni/de mysa!? De kommer ju vara superstressade över att de ska komma i tid till nästa grej hela tiden. Antar att allt inte ligger vägg i vägg heller!

• zukigirl

Sister of the Night :
    Garvade så jag nästan ramlade av stolen!!

• toastmastrarna

Sister of the Night :

Bra sagt. Kunde inte ha sagt det bättre själv...

Svar på tråden Snälla, ge mig synpunkter...