• Midsommarbrud2006

Snälla, ge mig synpunkter...

Jag skall vara ensam tärna åt min äldsta vän som gifter sig i augusti. Problemet är att jag nu hamnat i en rävsax som jag inte riktigt vet hur jag ska ta mig ur. De andra i gänget har lagt en budget för möhippan på 2000 kronor per person. Jag kommer omöjligt att ha råd med detta eftersom jag är sjukskriven sedan flera m¨ånader tillbaka och dessutom har en liten dotter hemma. Jag kommer att kunna lägga max 1000 kronor, inte mer. När jag skrev och förklarade detta för tjejerna så fick jag ingen som helst förståelse. De blev irriteradee och påstod att man inte kan få en bra möhippa för så "lite" pengar. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Snälla, ge mig synpunkter...
  • MrsMoreira

TS, jag tycker du ska försöka prata med de andra igen och fråga om det är möjligt för dig att få vara med trots att du inte kan lägga lika mycket, tryck på att det är för brudens skull, att hon nog vill ha alla sina vänner där. Alternativt tycker jag du kan fråga om det inte går att droppa nånting så att kostnaden går ner lite... Trist att du ska behöva stå över hippan, din vän lär ju vilja ha dig där... Tråkigt att man inte kan se utanför sin egen ekonomiska situation och inse att 2000 är väldigt mycket pengar för en möhippa...

• tree

oi, 2000 kr låter helt galen till mig! kan du inte förlå en plan för möhippan till din budget och visar till de andra att det behöver inte koster så mycket för att vara bra? med 1000kr per st måste det vara möligt att arrangera en lyx möhippa tror jag! det är bara bruden till example som får en behandling i spaet till example... ni andra kan vänta i bubbel pool eller nåt...

• love07

vad är det som dom skall göra efter som det skall kosta så mycket pengar?

• rocketqueen

HerreGUD!! 2000 kr per person låter HELT vansinnigt! Ännu vansinnigare är ju att de som anordnar möhippan inte verkar ha någon förståelse för andras ekonomi. Nog kan väl de flesta här vara överens om att 2000 kr per person är rent galet mycket! Om du inte kan vara med på möhippan är mitt förslag att kontakta bruden och förklara varför du inte kunde vara med och ha kul med alla. KLART att man kan få en superbra möhippa för betydligt mindre pengar - kom på aktiviteter (inspiration finns här på BT om inte annat!) och lägg fram för dem. Accepterar de inte då, så har du iallafall gjort vad du kunnat.

• MrsMoreira

Man undrar ju vad det är för aktiviteter som är planerade.... och om det är för bruden eller för att alla ska få spa-upplevelse????!!!!!

• Chrsistine_1979

nämenfy! Ok att DE tycker att 2000 är peanuts. Men att bemöta nån - som tagit mod till sig att tala om att denne inte har råd (vilket ju är asjobbigt i sig) - med total oförståelse och sura miner?!? Herrgud. Kan du prata med bruden om läget? Så kan hon liksom kanske "hinta" lite och be dem dra ner på extravaganserna med tanke på att alla hennes vänner inte har samma eknomiska förutsättningar?

Hoppas det ordnar sig!
    Kram

• Clobberella

Jag tycker du ska skita i möhippan och bjuda bruden på en fin middag i stället, om du har 1000 kr så kan du ju antingen laga en riktig lyxmiddag eller bjuda henne på en trevlig restaurang.
    Så kan du säga (utan att snacka skit om de andra) att din budget tyvärr inte räckte till möhippan, så du tyckte att det var bättre att du uppvaktade henne på ett annat sätt.

• Midsommarbrud2006

De planerade aktiviteterna för dagen är:

äventyrsbana med femkamp
    picknick i Hagaparken (catering)
    Sumobrottning
    Stuntfilmsinspelning i studio
    Middag och karaoke på restaurang

• Petra74

Man måste inte alls lägga 2000:- för en möhippa: max 500:- håller jag med om.
    Tycker som om det låter som för många saker som ska göras Räcker väl med 2 av sakerna+middag. Prata med bruden om du inte är med annars kommer hon nog bli besviken. Hoppas att det löser sig.

Svar på tråden Snälla, ge mig synpunkter...