• Fru 2009

Fult att inte ge present?

Har precis fått inbjudan till ett bröllop, och är lite kluven angående bröllopspresent.

Det här är nämligen 2:a gången de gifter sig med varandra (går inte in på varför men...) på 1 ½ år bara...

Dessutom har vi inte råd nu, då vi planerar vårt eget bröllop (dock vet ingen det än).

Är det fult att inte ge något då?
    Är det ett måste att göra det?
    Vi gav ju förra gången...

• Svar på tråden Fult att inte ge present?
  • Fru 2009

Snart Fru Seefeldt - ahaaa...då fattar jag vad du menar.

Men det känns lite dumt där med. För då innebär det att jag kommer vara tvungen att köpa en klänning eller dylikt jag inte alls vill ha, som jag inte känner mig bekväm i och som jag aldrig kommer använda igen.

Men, men...får se hur det blir...

• Fru 2009

och då kommer hon även börja tjata om vilka färger jag inte får ha (som HON tycker) och bla bla bla...

Blir så less då hon håller på såhär..

• Tant Brud

Obligatorisk text: Grattis på ert årliga bröllop...

• Fru 2009

Tant Brud -

Den var klockren !!!

• Firestarter

Hej!
    Tycker det var en strålande idé att sätta in pengar till välgörenhet. Tycker ni ska skriva ett rim på kortet om att de redan fått en bröllopspresent och det finns andra som behöver pengarna bättre än att köpa en till present till dom!

• bridella

SJälvklart ska de inte ha present! Ge bort en middag istället, hemma hos er! Ett kul kort som ni skriver detta i men ni kan skriva en kväll i romantikens tecken och göra romantisk mat till middagen och sen titta på en snyft film tillsammans. Eller inget alls tycker jag!

• Firestarter

hihi.. är väldigt usel på rim men detta kanske kan vara nått!?

Då ni redan fått en bröllopsgåva
    och ni en till vill in-håva
    BRIS istället en slant fått
    Det gör ett barn någonstans väldigt gott

Haha! Lite skuldkänslor är aldrig fel att ge nån! hihi

• anne på grönkulla

Näe, inga uppenbara pikar - då sjunker man liksom lika lågt själv. En slant till nåt välgörande och ett soligt leende! Så låter iallafall mitt recept...

• fåttettryck

Hallå allihopa!!
    Håller med Swing 09:52. Med förklaringen TS gav låter det som det helt enkelt ska betraktas som ett och samma bröllop även om det är två ceremonier och två fester.

Men presenterna ger du ju egentligen inte i samband med ceremonin utan för att de gifter sig. Många av mina släktingar kan inte komma på vårt bröllop men tänker ändå ge presenter i sinom tid, och min fästmö har redan fått hämta ut ett paket för någon månad sen från en släkting som inte kunde komma.

Förr var det ju så att det var lysningspresent - så återigen: presenterna har inget alls med ceremonin/festen att göra utan med själva det faktum att de gifter sig.

Men har du verkligen fått signaler om att de förväntar sig presenter av just dig igen??
    Annars låter det ju rätt onödigt att vara arg på dem. Vill de ha två vigslar/två fester så är det väl inget fel med det (bara en kommer dock vara den juridiska, antar jag) men "kräver" de presenter två gånger (av en och samma gäst) då kan jag hålla med om att det är litet konstigt.

Det låter som det hade varit bra om de gått ut från början med att de skulle ha två vigslar och att du var bjuden på bägge. Då hade du vetat att du kunde köpa en något större present än till "bara" en fest ;)

• fåttettryck

Haha, men Firestarter kom ju med ett jättebra förslag där!
    Rimmar inte så illa :D

• Firestarter

åå.. man tackar.. haha.. Finns ju folk här som är superduktiga.
    Själv en amatör! hihi :D

• wife 2 be - been wife

Eftersom ni inget hem på planet kan bära. Har vi skänkt en slant till välgörenhet i er ära.

• wife 2 be - been wife

tyckte jag läste om plan nånstans men kan ha varit en annan tråd hihhi

• Fru 2009

fåttettryck - jo, de har sagt att de vill ha presenter igen (och sa då ingenting om oss som redan gett igen, så de förväntar sig att få av alla)

Aja, får se hur det blir. Men jag tyckte det lät bra att sätta in på någon välgörenhetsorganisation.

Tycker fortfarande att det är ohyffsat av dem att kräva present av alla denna gång också. För isåfall kan ju även jag gifta mig en gång om året, bara för att kunna kräva presenter av folk, men hur bra låter det på en skala?

• kusins

Hejsan!

Min kära syster gifte sig nyligen och då köpte jag ett nmansmycke i äkta silver till henne med hennes namn och en extrabricka med hans namn på. Hon blev superglad för den presenten.

Köpte de på www.jessicajansson.se

Svar på tråden Fult att inte ge present?