• Fru 2009

Fult att inte ge present?

Har precis fått inbjudan till ett bröllop, och är lite kluven angående bröllopspresent.

Det här är nämligen 2:a gången de gifter sig med varandra (går inte in på varför men...) på 1 ½ år bara...

Dessutom har vi inte råd nu, då vi planerar vårt eget bröllop (dock vet ingen det än).

Är det fult att inte ge något då?
    Är det ett måste att göra det?
    Vi gav ju förra gången...

• Svar på tråden Fult att inte ge present?
  • anne på grönkulla

En utsläppsrätt motsvarar ett ton koldioxid och kostar 350 kr.

skarv.snf.se/snf/co2/index.asp

Finns att köpa halva också, eller fler astycken, beroende på vad ni vill lägga.

Andra varianter:
    www.redcross.se/
    www.lakareutangranser.org/
    www.lakareutangranser.org/

Sen finns ju t ex Bris o Cancerfonden också - men dem har jag inte här att ge dig. Det går nog att googla om du skulle vara intresserad av det hellre.

• Fru 2009

Sussa - tycker själv det bara är allmänt ohyffs att hålla på som de gör nu. Så vi kommer nog bara köpa något kort, och skicka in en liten slant till rädda barnen, WWF eller så...

Så får de sura bäst de vill sedan...

• Fru 2009

anne på grönkulla - tack så mycket för länkarna.

• Raspberry

Ja du. Klassiskt fall av att man kan ju faktiskt inte uppfostra andra vuxna människor men samtidigt vill man inte vara en "push-over" och bara bli trampad på och göra som andra kräver. (Att KRÄVA saker är aldrig bra!!)

Jag hejar nog på välgörenhet. Ni behöver ju inte alls sätta in en stor summa. Och det kanske är bättre ändå än alternativet att hålla fast vid att ni gett en present redan (trots att du har rätt!). Eller så ger ni en symbolisk summa. (Fast jag förstår helt och fullt att det skulle ta emot, vet inte faktiskt om jag hade pallat det trycket om jag hade varit i din situation.)

Ibland kan det vara värt att kompromissa med sig själv för släktfriden. Tyvärr.

• Fru 2009

Raspberry - det kommer bli såhär:

De får INGA pengar av oss, utan vi ger dem ett kort och sätter in en summa till välgörenhet istället..
    Börjar de tjaffsa om det (eller om svärmor börjar) ska de inte räkna med att jag kommer ge mig. Blir det bråk så får det bli det, men jag tycker inte man håller på såhär som vuxna människor.

Släktfrid finns det inte allt för mycket av ändå, tyvärr.

• Raspberry

Nej. Ignorera vad jag just skrev. Gör som du själv skrev. Ge ett fint kort och sätt in en mindre summa till en välgörenhet.

• Fru 2009

gahh..känns som att jag är på krigsstigen just nu...

Tur att det är någon månad kvar till "bröllopet" ..

• Snart Fru Seefeldt

fru2009.blogg.se

Jag maste bara saga att jag menade inte att det med pengarna inte var hela varlden for dar haller jag fullstandigt med dig. Det ar ju helt oanstandigt.

Jag menade angaende kladsel som din svarmor tjafsat om. Dar kan du ju ge med dig eftersom det inte paverkar ditt eget liv om du forstar vad jag menar.

Hoppas allt gar val.

Svar på tråden Fult att inte ge present?