• Fru 2009

Fult att inte ge present?

Har precis fått inbjudan till ett bröllop, och är lite kluven angående bröllopspresent.

Det här är nämligen 2:a gången de gifter sig med varandra (går inte in på varför men...) på 1 ½ år bara...

Dessutom har vi inte råd nu, då vi planerar vårt eget bröllop (dock vet ingen det än).

Är det fult att inte ge något då?
    Är det ett måste att göra det?
    Vi gav ju förra gången...

• Svar på tråden Fult att inte ge present?
  • Fru 2009

Miss Cee - nästan som att man förväntar sig att de ska gifta sig nästa år igen ju.

Men, men...

Hmm..ge bort till välgörenhet i deras namn?
    Det var ingen dålig idé, och pengarna kommer till vettig användning...

Det ska jag verkligen fundera på att göra.

Blir de sura får de helt enkelt ringa organisationen och be om att få pengarna tillbaka.

• Snart Fru Seefeldt

eller 2 som i detta fallet

Poangen ar att det inte ar hela varlden eller?

• Fru 2009

Raspberry - ahh...men det är ju verkligen så. Och det har vi redan gjort, därför det känns så dumt att de kräver presenter nu med...

De får det hela tiden att låta som att det är första gången de gifter sig, och det retar jag mig på också..

*PMS-humör*

• Fru 2009

Snart Fru Seefeldt - det kanske inte är hela världen, men för oss är det mycket. Varje 100-lapp vi får kvar lägger vi på vårt eget bröllop som vi planerar (som dock ingen vet något om än).

• Snart Fru Seefeldt

Vi ska ocksa ha 2 brollop. Ett nu pa lordag i Halmstad och ett i oktober i Chicago.

Detta pa lordag ar vart officiella brollop dar vi onskar oss presenter.

Vid tillstallningen i Oktober kommer mestadels Brads slaktingar komma som inte kommer till Sverige alltsa kommer ju dom ocksa att ge presenter men vi forvantar ju oss ingenting fran foraldrar och andra som var med pa forsta festen saklart.

Det tror jag inte denna brud gor heller eller?

• anne på grönkulla

Kan man fira dubbla födelsedagar också?

Nä, men tanken på en donation till nåt lämpligt välgörande i deras namn är väl toppen! Ska de resa utomlands kan de tom få en utsläppsrätt! (för att kompensera koldioxidutsläpp från flyget - jag har en länk om du vill)

• Fru 2009

Snart Fru Seefeldt - det är precis det de gör, och hade det bara gällt de som inte kom första gången hade jag förstått. Men nu gäller det ALLA, inklusive de som var med förra gången också...

anne på grönkulla - ja tack, en sådan länk tar jag gärna emot.

• Sussa - juni 07

Har de inte avsagt sig presenter till bröllopet då? Jag hade aldrig någonsin velat ha presenter två gånger om. Om jag nu skulle satsa på två bröllop (?!)så skulle jag vara mycket tydlig i inbjudan angående detta. Konstigt av dem att inte nämna något om det...

• Fru 2009

Sussa - nej, de har inte gjort det. I samband med inbjudan fick vi även skrivet att "köp inte det eller det, utan skicka pengar till kontot så de kan köpa saker själv då de kommer hem" (skrivet av brudens mor, som med 90 % säkerhet pratat med bruden först om det )

• Sussa - juni 07

Näe usch vad hemskt! Så kan man väl bara inte göra? Låter alldeles förfärligt! Jag tycker du ska satsa på det där kortet!

Svar på tråden Fult att inte ge present?