• Fru 2009

Fult att inte ge present?

Har precis fått inbjudan till ett bröllop, och är lite kluven angående bröllopspresent.

Det här är nämligen 2:a gången de gifter sig med varandra (går inte in på varför men...) på 1 ½ år bara...

Dessutom har vi inte råd nu, då vi planerar vårt eget bröllop (dock vet ingen det än).

Är det fult att inte ge något då?
    Är det ett måste att göra det?
    Vi gav ju förra gången...

• Svar på tråden Fult att inte ge present?
  • 070630 - Uppsalabrud

tycker att det beror på vad för slags bröllop dem bjuder på. Är det en fest med middag och så tycker jag att ni ska ha med er något. Det har man ju i alla fall om någon bjuder på middag eller något.
    Ni behöver ju inte lägga ut en massa pengar utan något mer symbolisk.

• anne på grönkulla

Ge ett kort och nåt symboliskt!

En vinflaska, biobiljetter, badbomber, etc - dvs som guldkant på tillvaron men inte egentligen så dyrt.

• Bruden blå

fru2009.blogg.se

andra gången om, tja frågan e om man måste gå ens :D
    kan ju va trevligt med fest igen, men ärligt så skulle ju inte jag anstränga mig som första gången. Gärna fira med dom. Men eftersom andra gången säkert måste vara symbolisk för dom så kan dom ju få någon symbolisk present då också tycker jag.

• malle_1

En present måste ju inte vara dyr..

• Fru 2009

tack för era svar.

Blir så att vi ger något litet, något som vi kan ha råd med..

Känns bara så...jag vet inte....fel på något vis att de typ "kräver" presenter nu med...

Jaja...får bli något litet och billigt som sagt...

• Engäst

Men hur orkar folk...Två bröllop på 1,5 år...???
    Skit i presenten, den har de ju redan fått.

• Bruden blå

ja jag förstår inte varför man gör om det efter 1,5 år. hade varit intressant att höra.
    det tog ju säkert 1,5 år att bara planera det här bröllopet, så att göra om det skulle jag nog inte vilja i första taget. Och i så fall skulle jag inte ens i mina vildaste fantasier kunna tänka mig att förvänta mig presenter. det blir ju lite tokigt liksom.

• Fru 2009

gahhh...så fel det känns...

Försöker verkligen vara glad för deras skull, och egentligen är jag ju det.

Men jag förstår inte heller varför de måste gifta sig IGEN, inom så kort tid.

Jaja, nåt litet och enkelt får det bli...

• kackelmaja

jag ska ga pa tva brollop, samma brudpar o har valt att ge present forsta gangen. brudparet vantar sig inget annat heller. hoppas jag

• malle_1

Har de allstå hunnit skilja sig eller kör de någon slags förnya löften variant?

Tycker att det låter konstigt att ha ett nytt bröllop...

Svar på tråden Fult att inte ge present?