• silverdrake

Ni som tillverkar egen mineral-makeup?

Hallå brudar!

har precis beställt ett göra-egen-mineralmakeup-kit, är det någon mer som har provat, har några tips och råd.

jag tänkte prova för jag tålde inte riktigt ID (kliade) och täbkte vad kul att göra egen (!) verkade ju inte vara så komplicerat. tyckte man såg väldigt fin ut med ID, blir det samma/liknande med den man gör själv?

• Svar på tråden Ni som tillverkar egen mineral-makeup?
  • silverdrake

rocketqueen
    men då tar man väl foundation först, sen spraya?? blir det inte "kletigt" ui borsten föresten?

• rocketqueen

Nej, man sprayar borsten eller svampen väldigt lätt och sedan tar man på foundationen och arbetar in. Det blir inte kladdigt om man gör rätt.

• silverdrake

i see, får prova det nästa gång då...

• Humma 11/8

Silverdrake
    När maken är helt lagd och klar, sprayar jag med misten, sen sprayar jag någon gång under dagen också då jag jobbar i en väldigt torr miljö med starka lampor...

• JennyJo

Tack för tipset, silverdrake! Jag ska testa det där med kamomillteet! Alltid kul att testa lite nya saker (helst sådana man kan göra själv )

• silverdrake

JennyJo
    vassego ;)
    bra med nätet att man kan lära sig nya saker, det var ju här jag lärde mig om mineralmake-up från första början.

• PennyJenny

Idag kommer troligen mitt paket med posten!! Fast jag kan inte hämta ut det idag fören på onsdag som det ser ut. :( Men åh så jag längtar!

• silverdrake

åh, vad kul, vad har du beställt??
    gör du mycket mer än foundation och MV? har funderat på ögonskuggorna, men jag har alltid föredragit ögonskugga i kakform framför löst....

• PennyJenny

Det är ett startkitt som jag har köpt, har inte gjort något förut så det ska bli så spännande.

• silverdrake

PennyJenny
    oj ursäkta jag blandade ihop dig med JennyJo som hade gjort det förr :D:D
    men vad kul, du kommer nog inte bli besviken. det är riktigt kul också, fast svårt att få till rätt nyans först, för mig iallafall. blev hela tiden för rosa, sen blir man nästan blind för om det är rätt när man tittat så många gånger. tur att min man hade öga för nyans :)

Svar på tråden Ni som tillverkar egen mineral-makeup?