• silverdrake

Ni som tillverkar egen mineral-makeup?

Hallå brudar!

har precis beställt ett göra-egen-mineralmakeup-kit, är det någon mer som har provat, har några tips och råd.

jag tänkte prova för jag tålde inte riktigt ID (kliade) och täbkte vad kul att göra egen (!) verkade ju inte vara så komplicerat. tyckte man såg väldigt fin ut med ID, blir det samma/liknande med den man gör själv?

• Svar på tråden Ni som tillverkar egen mineral-makeup?
  • JennyJo

Jag har borsten och den är helt okej!

Beställde du med faktura, förskott eller kort? Jag beställde med förskott första gången och då tog det någon dag längre tid eftersom det tar någon dag innan pengarna kommer in när man betalar till bankgiro. De andra gångerna har jag beställt med kort och då har jag fått det dagen efter.

• silverdrake

tog faktura, försökte med kort först men det hände någonting så det inte funkade, så jag blev lite skraj och tog faktura istället.

• JennyJo

Okej, Hoppas du får det på måndag då!

Ska bli kul att höra vad du tycker om det! Jag är själv så himla nöjd så jag vill frälsa hela världen

Fast de flesta är nog för lata för att prova

• Humma 11/8

Silverdrake
    Det är beroendeframkallande när man märker hur bra och lätt det verkligen är och äntligen i exakt rätt hudton
    Jag använder burkar från Tikei, först trodde jag att jag skulle använda små påsar och burkar man redan har men det förstör nästan känslan - känns lyxigare med dem! Jag har borsten också och den fungerar bra!

• silverdrake

hmm....*smider planer om framtida beställningar*
    detta är verkligen beroendeframkallande och jag har inte ens börjat än!! känner nu hur jag bara måste ha fler burkar. :D:D

• silverdrake

tänk vad schysst det vore om man kunde hitta lite snyggare burkar än de i plast. fast med sån där avskiljare...typ i glas eller nått...
    undrar om det finns.
    sen kan man ju måla fina ettiketter. och vips har man en afärsidé :D

• JennyJo

Jag tycker att plastburkarna med svart kant på locket är snygga. De helt genomskinliga fyller sin funktion men kanske inte så mycker mer

Glas är också snyggt, men inte så praktiskt. Jag hade en hudkräm en gång i glasburk som ramlade i vasken och gick i tusen bitar...en dyr kräm var det såklart också....*suck*

Jag har letat överallt efter andra burkar men inte hittat några (i alla fall inte om man inte vill köpa en hel pall burkar!)

• Logan

Är det inte lite lustigt att de på sidan envisas med att kalla det "mica" trots att det finns ett prima svenskt ord: "glimmer"? Speciellt som de skriver ut tintandioxid, zinkoxid osv....
    Måste erkänna att jag känner mig aningen skeptiskt inställd till att det skulle vara så himla bra bara för att det är "naturliga mineraler", men är samtidigt nyfiken och längtar efter att få pengar så jag kan köpa lite och inse hur fel jag haft

• Humma 11/8

Logan
    Jag var också skeptiskt, men det har övergått till en förvåning varje morgon när "maken" är lagd... så förbered dig på att ha fel

• Humma 11/8

Idag festsminkade jag en vän till mig med mitt nya smink och hon blev så fin... och så nöjd... Hon är annars lite "high-maintenance" så det var sååå kul!

Svar på tråden Ni som tillverkar egen mineral-makeup?