• Marre07

Ca en månad kvar!!! 2 juni !! aaaaah :-O

2:a juni smäller det!!! nån fler som gifter sig den dagen och vill diskutera planering!! Vi har lite panik men det mesta är nog under kontroll!

• Svar på tråden Ca en månad kvar!!! 2 juni !! aaaaah :-O
  • Brud-2007

jag gifter mig också 2 juni!!! Pirr pirrrr i magen!!!

• ~Annelie~

På torsdag ska vi träffa prästen!!
    Måste man vara förberedd på något då?
    Vi har ju inte ens pratat om musik i kyrkan..

• Juni07

Hej hopp tittar bara in här, vårt datum är 9 juni alltså helgen efter Er, men blir nyfiken på hur långt ni kommit

Rallymia: Vi gifter oss i Kyrkan men ska ha vår fest på Kumla Herrgård, kanonservice och mysigt ställe, ska ni ha viselt i deras trädgård?

• Juni07

sorry menade självklart "ska ni ha vigsel i deras trädgård"

• Brud-2007

~Annelie~ Vi ska också träffa prästen på torsdag!!!

Vi har förberett olika frågor om kantor, psalmer..mm.
    Sen så har vi skrivit ner våra löften som vi ska visa, förslag på bibeltexter. ? en som vi vill ta bort men det kanske inte prästen vill ) De dikter som vår tärna och bestman kommer att läsa... mm.

• Brud-2007

frågetecknet skulle vara ett plustecken

• ~Annelie~

Jisses.. vi kör på rakt av..
    Har ingen aning om hur en vigsel läggs upp. Vet bara två psalmer jag skulle vilja ha, men inget mer.

Bad prästen er att fundera på allt det här innan eller?

• Brud-2007

Nä prästen har inte bett oss, men det står på församlingens hemsida att det kan vara bra att fundera på hur man vill ha det (inom rimliga önskemål )
    Vi har läst på själva för att få reda på lite hur det går till .. Och vi vill göra vigseln så personlig och så mycket "oss" som det går...
    Det har en annan präst sagt till oss förresten.. att man inte ska vara rädd för att ge förslag och sånt för att få vigseln att kännas som "vår"...

• Rallymia

Juni07

Ja vi gifter oss i trädgården, framme vi paviljongen. Visst är det kanonservice på herrgården. vad ska ni äta??

• Rallymia

aaaahhh håller på att bli tokig på bordsplaceringen. hur ska man få alla att trivas? ska man blanda gammla och unga eller ska man sätta dom vid varsitt bord. blir gaaalen. ville bara skriva av mig lite

Svar på tråden Ca en månad kvar!!! 2 juni !! aaaaah :-O