070707 tråd 6
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Gah..... Vad jag önskar att jag var kvar här hos er, där ni pratar MED varandra... :(
Eftersom att jag vet att ni är supersöta här tänkte jag bara skriva att jag provgjorde bordsdekorationer idag och den vart hur söt soom helst, som en liten minibrudbukett :D
lightfish
låter jättefint, hur många ska du göra? Vilka blommor?? Har du någon bild?
lightfish
Gillar också att hänga här, välkommen att stanna här :) Jaaa... vill se bild på dekorationen. Älskar just att pyssla och leta idéer till bordsdekorationer och sånt. Idag beställde jag blommor för att kunna dekorera tårtan (konditorn ville inte dekorera själv med färska blommor så det blir jag som gör det). Har varit i olika blomsterbutiker och frågat och frågat och frågat om tålighet hos blommor och annat... nu beställde jag äntligen.
Sambon fick tummen ur och stämde av med serveringspersonalen (hans kusinbarn som går på restaurangskola) och allt är ok.
irin
Även Glitter har prisvärda och fina tiaror.
lightfish
bara skriv här Det är en toppentråd! Stöttande, skoj och medkännande! Var det de bilderna du skulle mejla? har inte fått ännu.
Har megakramper just nu å ligger lite däckad i soffan.
N&N
Vad ska du ha för blommor på tårtan? Det är så vackert med färska blommor på!
Jo då här finns fler brudar 070707 i Stockholm, ganska nervös då det börjar dra ihop sig! Har sett att vi är några stycken. Fika...?
förhoppningsis
Vanlig liten rosa ros samt kvistrosor och brudslöja.
Jag kan mejla :) Har tänkt att göra ca 10 st eftersom jag inte vill att det ska bli tomt på borden samt att jag tror att vi ska ha murgrönerankor emellan dem.
N&N
Jag älskar oxå och pyssla men det är så sällan det blir jätte bra så nu är jag verkligen suprnöjd :D Egentligen ingår det färska blommor på vår tårta men jag valde bort det...
Skönt att få grejer avbockade på megalistorna man lyckas samla ihop..
Den där Stockholmsfikan hänger gärna jag med på oxå, var med på en annan men de har hunnit fika ihop i 1 år nu så jag hamna lite vid sidan om ;)
Gerda
Du är supersöt, tack snälla tjejen! :)
Stoooor kram (och snabb på att mejla var du med ;) )
Hej tjejer!
Tänkte dela med mig av min nervositet bara, känns som om ni har koll på allt och jag ligger lite efter. Prästen ringde igår och vill inte träffas förrän den 5/7 klockan 14.00. Känns lite nära inpå den sjunde om man säger så, hur har ni gjort? Lite knepigt att få till vigselprogrammet under fredagen ...eller har ni gjort någon typ av mall. Solist till kyrkan är bokad iallafall, håller på att kolla in o utgångslåtar som bäst.
Sedan ska jag sy färdigt tjejerna klänningar...Listan kan göras lång, ni vet!
Hjälp, det killar i magen!!
Vår präst ville också mötas bara någon dag innan, jag sa nej!! Vi träffade prästen för 1.5 veckor sedan, insistera på att träffas snarast! HUr ska du annars hinna göra ev vigselhäften med text hänvisningar och ordningen på allt om ni inte har kunnat stämma av det innan? Det vil du inte behöva trycka, vika, binda dagen innan bröllopet.
Vår präst kommer gå igenom det hela muntligen igen med oss precis innan vi går in för vigseln så vi har det färskt.